I den lokala tidningen från Sollentuna Energi och Miljö, så hade de ganska mycket om elbilsladdning senast. I en artikel som hette:
Laddstolpar ska bli fler så står det:
I Göteborg satsar man på 14 nya snabbladdningsstationer i centrum och över 500 laddpunkter för boende- och besöksladdning. Även i Stockholm bygger man fler laddplattser och målet är 1000 stolpar före 2018.
Sen pratas det om induktionsladdnings pilottester och lite annat.
Edit: Jävla autokorrekt.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
I ett av de stora parkeringshusen här i stan (Bergen) har dom nu allokerat 54!!! P-platser till elbilar. Typ2 upp til 7,4kW ....
Vilken dröm. Det är ju så det ska vara. Rökare och ikke rökare. Tyvärr ljusår ifrån verkligheten här i Norges lilla efterblivna grannland, som tror sig vara bäst på allting. Ett avgränsat område som är reserverat för elbilar hade man i Sverige säkert uppfattat som diskriminerande eller nåt sånt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Visste inte helt var jag skulle skriva detta, men kände att denna tråd kunde passa.
I ett av de stora parkeringshusen här i stan (Bergen) har dom nu allokerat 54!!! P-platser till elbilar. Typ2 upp til 7,4kW det som är bra och borde hindra ICEing är att för att komma till laddplatserna så kör man förbi en extra spärr/kamera och man betalar då 8kr extra per timme (för laddningen). Det står tydligt på skylt att när man åker in där så läses reg skylten och man får betala extra. Tror inte så många fossilare är intresserade av den extrakostnaden. Grundpriset för att parkera är hälften för elbilar, så även med extraavgiften för laddning, så hamnar man under vad en fossilare betalar per timme
Detta är ju helt klart en metod fler borde ta efter!
Kuriosa är att jag använder typ2 kabeln från vår eGolf och den ska egentligen bara klara 16A, men jag fick ut 20A idag
Värt att lägga till är att det redan finns ca 30 vanliga laddplatser med schuko i det område som inte kostar extra. Totalt har p-huset runt 84 laddplatser, det är bra.
Lite svårt att hitta publika laddplatser i Norrköping. Jag hittade P-huset Lyckan via Chargemap. Plugsurfing, inCharge och Charge and Drive visade inte denna plats.
En av platsera var med en Tesla WC!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Lite svårt att hitta publika laddplatser i Norrköping. Jag hittade P-huset Lyckan via Chargemap. Plugsurfing, inCharge och Charge and Drive visade inte denna plats.
En av platsera var med en Tesla WC!
Varför inte kolla webbsidan uppladdning.nu ? Platsen funnits upplagd där länge, sen 30 augusti 2016.
Jag kollar den och PlugShare appen och snabbladda.nu iofs, inte teslaägare så måste ha mer koll och planering
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!