tobbeturbo skrev:Jerker skrev:
...vilket alltså inte stämde, iaf inte i söndags. Min bil kan ta emot 22 kW, så det skulle den ha gjort om det bara funnits det i uttaget. Det kan vara så att den ger 22 kW per enhet och därför max 11 kW per uttag. Men det borde vara lastbalansering, så att den ger 22 kW om det bara står en bil där och laddar och 11 kW var till två bilar. Men det är inte alltid verkligheten stämmer överens med kartan.
Okey, Har du provat laddstationen i Skärblacka vid mcdonalds? står på samma sida att de har 50kwh
Klinga, menar du? Ja, fast jag kan inte ladda likström, bara växelström. Men den ger 22 kW till min bil, som den ska. Uppladdning.nu stämmer oftast, men ibland är det fel. Men de där snabbladdarna som har alla tre standarderna, som Fortum, Vattenfall eller Clever sätter upp, brukar hålla vad de lovar.
Men så är det så också, att ett kallt batteri tar ändå inte emot full effekt, så jag har varit med om ungefär halva farten mitt i vintern på en Cleverladdare. Men nu var mitt batteri varmt, så det kan inte ha varit felet. Och sen har Tesla ett bättre system för att både värma och kyla batteriet, så det brukar inte vara så stort problem.