Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Skee
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 02 aug 2017 01:01

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Skee »

Hej mitt namn är Skee och jag är SAS missbrukare.

Har både SAS MC och Amex SAS Premium, blir några gratis resor varje år, åker andra gången på tisdag till tokyo i business och tar med syrran gratis pga Amex 241 kupongen.

Det som är bra med SAS är alla deras affärer https://onlineshopping.flysas.com/se/ som ger bonus samtidigt som man shoppar, typ CDON, Ellos, Gymgrossisten, tankar man så blir ju Preem bra med.
sedan hyrbilar kör väldigt fina drives uppåt 10 000 poäng emellan och sedan väljer jag hotell därefter, scandic, best western, elite, gothis ger alla sas poäng.

vad jag försöker säga är att allt samlas i en pott på ett ställe och växer så mycket fortare.
Föredetta Model 3 reservatör, men köpte en Renault Zoe 41kwh Bose medans jag väntar på Model Y eller annan kombi/SUV.
matski2
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 feb 2018 21:47

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av matski2 »

Håller helt och hållet med Skee. Det är ett bra kort, och jag lämnade endast tipset. Inga som helst problem om man känner någon annan som har samma kort och som kan bjuda in i stället. Har verkligheten gen inte länkat eller gjort reklam även fast en värvning såklart även skulle gynna mig...
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av EnTraktor »

Jag har oxå både SAS Amex och SAS MasterCard. Har plockat ut över 120 bonusresor (många i plus/business) genom åren bara genom att använda korten.

Norwegian kortet är bara en stor bluff. Förutom ständigt strul men betalningarna så går kortet inte säga upp. Norwegian saknar rutiner för uppsägning och jag höll på bli tokig innan jag blev av med skiten. 6 månader med ränta på ränta på ränta trots 6 uppsägningar och 6 betalningar höll på att driva mig till vansinne. Krävdes många samtal, mail och till slut hot till Norge för att bli av med skiten. Aldrig mer Norwegian!
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Daoops »

EnTraktor skrev:
Jag har oxå både SAS Amex och SAS MasterCard. Har plockat ut över 120 bonusresor (många i plus/business) genom åren bara genom att använda korten.

Norwegian kortet är bara en stor bluff. Förutom ständigt strul men betalningarna så går kortet inte säga upp. Norwegian saknar rutiner för uppsägning och jag höll på bli tokig innan jag blev av med skiten. 6 månader med ränta på ränta på ränta trots 6 uppsägningar och 6 betalningar höll på att driva mig till vansinne. Krävdes många samtal, mail och till slut hot till Norge för att bli av med skiten. Aldrig mer Norwegian!
Det är väl bara att betala skulden så slipper du räntan? Och det kostar ju inget så skir i att använda det bara så slipper du säga upp det? Fattar iofs att man vill kunna klippa banden ifall dom plötsligt ändrar förutsättningarna.

Själv har jag sas och nowegian och föredrar norw då man inte först måste söka speciella resor som kan betalas med poäng utan bara väljer som sista steg om man vill använda poäng eller pengar (eller kombo). Flyger en del privat inom europa nu så då passar det mig bättre. Innan flög jag mer till och inom usa och då är ju star alliance bättre, samt att det var mer värt att uppgradera en bef. biljett. Så jag tror det också beror lite på hur man vill nyttja poängen.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 910
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Nicklas »

Nu är bonus nere i 0.5% för Shell MasterCard också :cry:
... dock lite högre tillgodoränta (2.0% istället för 1.6%) :)
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Hyted »

Har någon koll på Ecsters kort? Ger det något vettigt?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av taliz »

Nicklas skrev:
Nu är bonus nere i 0.5% för Shell MasterCard också :cry:
... dock lite högre tillgodoränta (2.0% istället för 1.6%) :)
Mm noterat. :(
Kört med det i ca 10 år. Blir nog Norwegian nu istället. Brukar flyga med dom ett par ggr om året, så blir nog lagom att det täcker några biljetter.


Sent from my iPad using Tapatalk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Remuz »

Hyted skrev:
Har någon koll på Ecsters kort? Ger det något vettigt?
Poängvarorna ger ett värde på mellan 0.1 och 0.9kr per poäng.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare
Inlägg: 407
Blev medlem: 19 jun 2014 15:24
Ort: Ljungskile

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av stefan007 »

Ändringar på Norwegian fom 1/8.
0,5% upp till 100 000. Därefter 0,5% på dagligvaruhandel, bensinstationer.
4% på Low Fare och 10% på Flex. Ingen bonus på andra flygbolag.
Inga dyra bilar, möbler mm i fortsättningen :D
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Hedman »

Coop mastercard är rätt bra för dig som reser utomlands, de lägger inte på någon valutapåläggningsavgift som tex, Norwegian etc. Sedan har de inte heller någon uttagningsavgift i automater utomlands så länge du inte använder krediten på kortet.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av OfarligTesla »

Jag kör SAS Mastercard och SAS Amex, lägger allt jag kan på Amex och Mastercardet är bara när de inte tar Amex. Skall boka resa till mig och två andra till USA nu och kommer spara cirkus 30-35k på det efter skatter och avgifter, ganska bra ROI på de kostnader det är med att ha korten.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av bylund »

Detta med att inte ge bonus på konkurrenter är märkligt. Samma sak att OKQ8 inte ger på andra bensinbolag. Det gör ju knappast att man inte handlar där, bara använder ett annat kort.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
spacemoose
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 10 aug 2016 16:19
Ort: Eslöv

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av spacemoose »

Jag har ett Agrolkort. Det bästa med kortet är att alla rabatter hos de vanligaste drivmedelskrängarna är samlade på ett och samma kort, men samtidigt också det mest meningslösa nu när man kör på el..

https://agrolkortet.se/aktuella-rabatte ... er-kredit/
Model 3 SR+ Refresh 2021.
Model S 90D 2016 - såld.
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av dhanjel »

stefan007 skrev:
Ändringar på Norwegian fom 1/8.
0,5% upp till 100 000. Därefter 0,5% på dagligvaruhandel, bensinstationer.
4% på Low Fare och 10% på Flex. Ingen bonus på andra flygbolag.
Inga dyra bilar, möbler mm i fortsättningen :D
Läge att byta nu kanske, gillar dom generellt. Även om kortet inte alltid fungerar av någon anledning, samt att komplett inte accepterar det. Men tycker den sänkningen är på tok för stor.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av rockard »

Hedman skrev:
Coop mastercard är rätt bra för dig som reser utomlands, de lägger inte på någon valutapåläggningsavgift som tex, Norwegian etc. Sedan har de inte heller någon uttagningsavgift i automater utomlands så länge du inte använder krediten på kortet.
Grejen är att du inte kan undvika att använda krediten på kortet med mindre än att du sitter och för över pengar så att du hela tiden ligger på plus, och det är ju ett märkligt och opraktiskt sätt att använda ett kreditkort på. Vi använder därför aldrig det kortet till automatuttag.
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Teslaspolen »

Någon som har lust att rekommendera ett betalkort? Har bara standardkort från Handelsbanken men inte så sugen på att betala 300 Kr om året bara för att. Handlar sällan på det, nästan aldrig utomlands. Är mest köp via nätet, även om jag där alltid väljer direktöverföring via bank eller Swish om de alternativen finns. Använder inte kredit. Bryr mig om personlig integritet, så att sälja sin själv för ett gratiskort är jag heller inte intresserad av...
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Remuz »

Teslaspolen skrev:
Någon som har lust att rekommendera ett betalkort? Har bara standardkort från Handelsbanken men inte så sugen på att betala 300 Kr om året bara för att. Handlar sällan på det, nästan aldrig utomlands. Är mest köp via nätet, även om jag där alltid väljer direktöverföring via bank eller Swish om de alternativen finns. Använder inte kredit. Bryr mig om personlig integritet, så att sälja sin själv för ett gratiskort är jag heller inte intresserad av...
Klarnas kort kanske. Gratis "kreditkort" där du kan dra pengarna direkt från ditt konto med autogiro (Klarna Direkt)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Hedman »

rockard skrev:
Hedman skrev:
Coop mastercard är rätt bra för dig som reser utomlands, de lägger inte på någon valutapåläggningsavgift som tex, Norwegian etc. Sedan har de inte heller någon uttagningsavgift i automater utomlands så länge du inte använder krediten på kortet.
Grejen är att du inte kan undvika att använda krediten på kortet med mindre än att du sitter och för över pengar så att du hela tiden ligger på plus, och det är ju ett märkligt och opraktiskt sätt att använda ett kreditkort på. Vi använder därför aldrig det kortet till automatuttag.
Tycker det är smidigt. Jag sätter alltid över så jag inte nyttjar krediten och varje månad så fyller jag på.. Vid längre resor är det bara att fylla på lite extra. Kortet ger ju ändå bättre ränta än banken.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av bylund »

Negativ ränta på sparkontot? 0 % ger väl Coop?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Hedman »

Som lönekontot då :oops:
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av OfarligTesla »

Varför sitter ni och för över pengar till kortet? Det smidiga med ett kort är ju att man får en faktura i slutet på månaden och betalar den.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Hedman »

OfarligTesla skrev:
Varför sitter ni och för över pengar till kortet? Det smidiga med ett kort är ju att man får en faktura i slutet på månaden och betalar den.
Sätter in typ dubbelt inför semestern då får man ta ut kontanter utomlands utan avgifter med Coop mastercard.

Sedan tar de inte någon valutapåläggningsavgift när du handlar med kortet utomlands, för det behöver du inte sätta in pengar för det.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av OfarligTesla »

Hedman skrev:
OfarligTesla skrev:
Varför sitter ni och för över pengar till kortet? Det smidiga med ett kort är ju att man får en faktura i slutet på månaden och betalar den.
Sätter in typ dubbelt inför semestern då får man ta ut kontanter utomlands utan avgifter med Coop mastercard.

Sedan tar de inte någon valutapåläggningsavgift när du handlar med kortet utomlands, för det behöver du inte sätta in pengar för det.
Avgifterna är typ noll vid kontantuttag för mig (handlar om ca 3% i avgift) så jag ser inte att jag skulle orka bry mig, det mesta kortas ändå så det handlar om en hundralapp i avgifter eller något sådant. Jag har ju kort för att det är smidigt och jag får massvis tillbaka i form av minskade kostnader för flygresor, att föra över pengar förstör smidigheten enligt mig.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av bylund »

Själv tycker jag det är värt någon hundralapp att höja beloppet på en enstaka faktura när jag åker utomlands.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Pontus »

Någon som av någon anledning råkar veta ett bra kort när man bor i USA? Har idag Bank of America med noll i avgift och 1% på allt men 2 % på mat. Dock gillar jag inte den banken så tänkte börja se mig om.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar