Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av themax »

Nu har Circle K upptäckt att jag inte tankat på två månader och försöker locka mig tillbaka. Bonusen på 1 % är kvar några månader till gissar jag men det börjar kanske ändå bli dags att se om alternativen tidigare i tråden har förändrats något. Är det fortfarande SAS AmEx/MC som ger mest bang for the buck?

Har också st1 för kopplingen till Apple Pay men Klarnas nya kort har ju också det. Ni som har Klarna - fördelar, nackdelar?

I sista hand får jag väl ta min banks kreditkort...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10321
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Legato »

themax skrev:
Nu har Circle K upptäckt att jag inte tankat på två månader och försöker locka mig tillbaka. Bonusen på 1 % är kvar några månader till gissar jag men det börjar kanske ändå bli dags att se om alternativen tidigare i tråden har förändrats något. Är det fortfarande SAS AmEx/MC som ger mest bang for the buck?

Har också st1 för kopplingen till Apple Pay men Klarnas nya kort har ju också det. Ni som har Klarna - fördelar, nackdelar?

I sista hand får jag väl ta min banks kreditkort...
Jag tankade 1000 liter senast 2016 och har fortfarande 1% på Circle K. Så de verkar inte ha så bra koll ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 284
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Trean »

Pontus skrev:
Någon som av någon anledning råkar veta ett bra kort när man bor i USA? Har idag Bank of America med noll i avgift och 1% på allt men 2 % på mat. Dock gillar jag inte den banken så tänkte börja se mig om.
Apple Card eller Amex Blue Cashback borde vara några att kolla närmare på...
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av themax »

Legato skrev:
Jag tankade 1000 liter senast 2016 och har fortfarande 1% på Circle K. Så de verkar inte ha så bra koll ;)
Lovande! Behåller det tills de meddelar annat om inget bättre dyker upp alltså... :lol:
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av themax »

Trean skrev:
Pontus skrev:
Någon som av någon anledning råkar veta ett bra kort när man bor i USA? Har idag Bank of America med noll i avgift och 1% på allt men 2 % på mat. Dock gillar jag inte den banken så tänkte börja se mig om.
Apple Card eller Amex Blue Cashback borde vara några att kolla närmare på...
Ja, Apple Card verkar lovande med tanke på deras integritetspolicy, men det lär väl dröja innan det kommer till Sverige och nu är ju Pontus på väg tillbaka ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Fuelman
Teslaägare
Inlägg: 128
Blev medlem: 10 jan 2015 08:14

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Fuelman »

Hört Chase Sapphire nämnas många gånger, ref USA
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Seregon »

Inte direkt något för storspenderare eller företagare, men som vanlig privatperson känns Komplett Mastercard helt okej. Ingen årsavgift, 1% på alla vanliga köp, 2% på onlineköp och 4% på köp hos Komplett.se. Bonusen på max 2000:-/år kan användas för att handla på just Komplett.se.

När Coop-kortet blev drastiskt försämrat och eftersom jag inte flyger speciellt ofta så kändes det som det vettigaste gratis-/lågpriskortet. Hittar jag inget vettigt till mig själv så blir det väl alltid någon eller några julklappar av det hela.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
Zindar
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 14 dec 2018 12:49

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Zindar »

themax skrev:
Nu har Circle K upptäckt att jag inte tankat på två månader och försöker locka mig tillbaka. Bonusen på 1 % är kvar några månader till gissar jag men det börjar kanske ändå bli dags att se om alternativen tidigare i tråden har förändrats något. Är det fortfarande SAS AmEx/MC som ger mest bang for the buck?

Har också st1 för kopplingen till Apple Pay men Klarnas nya kort har ju också det. Ni som har Klarna - fördelar, nackdelar?

I sista hand får jag väl ta min banks kreditkort...
Jag kör en hel del klarna och tycker det funkar kanon. Ingen bonus men apple pay gör det ändå värt det. Appen är bra och tydlig. Ska dumpa mitt st1-kort nu då det aldrig kommer att användas mer.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av OfarligTesla »

themax skrev:
Nu har Circle K upptäckt att jag inte tankat på två månader och försöker locka mig tillbaka. Bonusen på 1 % är kvar några månader till gissar jag men det börjar kanske ändå bli dags att se om alternativen tidigare i tråden har förändrats något. Är det fortfarande SAS AmEx/MC som ger mest bang for the buck?

Har också st1 för kopplingen till Apple Pay men Klarnas nya kort har ju också det. Ni som har Klarna - fördelar, nackdelar?

I sista hand får jag väl ta min banks kreditkort...
Jag tycker SAS Amex/MC är bra. Jag kör ett SAS Amex Premium i kombination med ett standard SAS MC och det blir en bra kombo tycker jag. Får rätt mycket tillbaka i form av resor då.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14510
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av taliz »

Kört med Shell länge, men de sänkte ju till 0,5% cashback för 2(?) år sen nu.

Detta verkar ju rätt trevligt vid snabb anblick(1% cashback för "allt", 2% för nätköp):
https://www.komplettbank.se/kreditkort/

Nån som har erfarenhet av dem?

EDIT: verkar INTE ge cashback. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av pubbe »

Skaffa curve så kan ni köra vilket visa/mc som helst via apple pay. Jag betalar alltid med curve, och bakom har jag revolut, klarna, Swedbank och danske bank. Curve ger också 1% fast på utvalda butiker bara, man får välja 3 från en lista.

Håller just nu på att ändra så jag ska stänga av Swedbank (årsavgift), skaffa komplett för bonus och lägga det bakom curve, vilket ger dubbel bonus på många ställen (1% från curve + 1% från komplett).

Revolut blir kvar för utlandsresor och så gillar jag deras disposable-kort i olika valutor, klarna ska dra direkt från kontot och på så sätt ersätta Swedbank.

Edit: använd min kod om ni kör curve så får vi båda £5: N2MPOYAN
Senast redigerad av pubbe, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 22 sep 2017 11:34

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av pubbe »

taliz skrev:
Kört med Shell länge, men de sänkte ju till 0,5% cashback för 2(?) år sen nu.

Detta verkar ju rätt trevligt vid snabb anblick(1% cashback för "allt", 2% för nätköp):
https://www.komplettbank.se/kreditkort/

Nån som har erfarenhet av dem?

EDIT: verkar INTE ge cashback. Bild
Om du handlar elektronik för minst 2000 per år så är det ju samma sak som cashback.
Användarvisningsbild
Trean
Teslaägare
Inlägg: 284
Blev medlem: 19 jan 2019 22:24
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tony98579

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Trean »

taliz skrev:
Kört med Shell länge, men de sänkte ju till 0,5% cashback för 2(?) år sen nu.

Detta verkar ju rätt trevligt vid snabb anblick(1% cashback för "allt", 2% för nätköp):
https://www.komplettbank.se/kreditkort/

Nån som har erfarenhet av dem?

EDIT: verkar INTE ge cashback. Bild
De ger visst cashback. Du kan använda bonusen att till att betala fakuran för kreditkortet, men du måste aktivt ta ut bonus så dras det på nästa faktura.
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Bjorn »

Trean skrev:
taliz skrev:
Kört med Shell länge, men de sänkte ju till 0,5% cashback för 2(?) år sen nu.

Detta verkar ju rätt trevligt vid snabb anblick(1% cashback för "allt", 2% för nätköp):
https://www.komplettbank.se/kreditkort/

Nån som har erfarenhet av dem?

EDIT: verkar INTE ge cashback. Bild
De ger visst cashback. Du kan använda bonusen att till att betala fakuran för kreditkortet, men du måste aktivt ta ut bonus så dras det på nästa faktura.
Det stämmer. Ett klick gör att innestående bonus dras av nästa faktura. Enda nackdelen med Kompletts kort är att bonus är begränsad till 2000:- per år eller 500:- per månad så det kan gå fort i taket. Jag använder det just nu inte till 1% köp pga av det.
Hotels betala direkt, Skistar online, Spotify månads abonnemang samt all vanlig näthandel som Däck365, Dell mfl. mindre näthandelsföretag har gett 2%. Enda jag trodde skulle ge 2% var Avis som bara gav bara 1% trots nätbeställning.
Komplett själva ger 4% Så det är på ett sätt bästa kortet, men duger inte som enda kort för mig.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Remuz »

Jag tackar för tipset om Komplett. Blev ett kreditkort till idag...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av dbar »

Har aldrig riktigt fattat grejen med bonusjagandet på kreditkorten. Tycker det verkar så omständigt.
Själv gör jag allt för att förenkla så långt det går. Att skaffa massa kredit kort går ju i motsatt riktning.

Förstår absolut att det kan vara en grej för somliga att försöka dra det så långt som möjligt.

Men hur mycket pengar handlar det om på ett år, hur mycket omsätter ni och hur många timmar lägger ni på att leta info om diverse kort. Betala massa olika fakturor och fundera på vilket kort som ska användas vid vilket tillfälle?
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av LasseTM »

dbar skrev:
Har aldrig riktigt fattat grejen med bonusjagandet på kreditkorten. Tycker det verkar så omständigt.
Själv gör jag allt för att förenkla så långt det går. Att skaffa massa kredit kort går ju i motsatt riktning.

Förstår absolut att det kan vara en grej för somliga att försöka dra det så långt som möjligt.

Men hur mycket pengar handlar det om på ett år, hur mycket omsätter ni och hur många timmar lägger ni på att leta info om diverse kort. Betala massa olika fakturor och fundera på vilket kort som ska användas vid vilket tillfälle?
Det kan ju löna sig om man får 1-2% på alla köp.
Jag hade ICA kreditkort förut när det gav 2% på alla köp och cash back på ICA.
Nu handlar jag nästan uteslutande på ICA men efter en köksrenovering hade jag en bonus check på 1600:- och jag brukade snitta runt 400-600:- månaden i chash back.
Så runt 6-8000:- rabatt på ICA fick jag nog per år vilket är jäkligt trevlig enbart för att ha deras kreditkort kontra något annat.
Tyvärr är nästan alla kort med bra bonusar borta, min kompis har fortfarande sitt remember med 1% på, han köper nätverksprylar till sitt företag på kortet och de fakturorna brukar landa på 50k månaden så han är ju glad.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Tellus »

dbar skrev:
Har aldrig riktigt fattat grejen med bonusjagandet på kreditkorten. Tycker det verkar så omständigt.
Själv gör jag allt för att förenkla så långt det går. Att skaffa massa kredit kort går ju i motsatt riktning.

Förstår absolut att det kan vara en grej för somliga att försöka dra det så långt som möjligt.

Men hur mycket pengar handlar det om på ett år, hur mycket omsätter ni och hur många timmar lägger ni på att leta info om diverse kort. Betala massa olika fakturor och fundera på vilket kort som ska användas vid vilket tillfälle?
Man behöver inte ha många kort, jag har två. Remember more(går ej att nyteckna längre) 1% rabatt på allt och komplettbank använder jag vid köp på nätet, 2% tillbaka. Blir 2-4 tusen per år för mig.
Hade shell mastercard tills dom tog bort 1% rabatten.
Kallar det rabatt då det dras av från fakturan, när man klickar i att man vill ta ut.
Rikatillsammans.se brukar årligen ha en sammanställning så man behöver ej leta runt.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Remuz »

Innan Corona så hade jag runt 50k/mån på mina kreditkort, där mycket var flyg och hotell för jobbresor. 0, 1 eller 4% ger 0kr, 6000kr eller 24000kr tillbaka per år. Med rätt kombi kunde man få runt 10k kontant och typ 2st 241-resor interkontinentalt för poäng och cashback. Jag skulle säga att det är tämligen smart att sätta sig in i det.

Sedan är det en ganska intressant grej kring försäkringar att kolla på också. Men innan jag började flaxa i jobbet så var det bara 1% tillbaka på Preem MC som gällde.

Btw, i Norge betalar man förmån på poäng och cashback om man bokar jobbresor, så det kommer nog till Sverige snart också
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av dbar »

Blir klart stor skillnad om man reser mycket.

Körde Amex för knappt tio år sedan, omsatte en dryg miljon på ett år (lejonparten av alla privata köp och alla företagets kortköp som utlägg.)
För det bokade jag 2-3 nätter på ett ganska lyxigt hotell under utlandssemester som jag var på med min fru. Men årsavgiften för kortet avräknad var väl värdet Max 2000kr. Det gjorde att tyckte jag inte det var värt besväret. Har sedan dess kört debitkort.

Nu använder jag klarna för att kunna betala digitalt, vilket i praktiken fungerar som ett debitkort (inga fakturor att hantera etc). Det har heller inga avgifter tillskillnad från bankens vanliga kort (småpengar, men ändå).

Har dock funderar skarpt på att skaffa ett kreditkort istället för att ha buffertpengar på bankkonto utan ränta. T ex skaffa ett kredit kort med 100kkr i kredit, och samtidigt flytta buffertpengar om 100kkr till börsen. Räntan på den investerade 100ingen borde vida överstiga räntekostnaden på kreditkortet om en brådskande oväntad utgift skulle uppstå (och man, som i nuvarande kristider, ogärna vill sälja värdepapper i onödan)
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonu

Inlägg av OfarligTesla »

dbar skrev:
Har aldrig riktigt fattat grejen med bonusjagandet på kreditkorten. Tycker det verkar så omständigt.
Själv gör jag allt för att förenkla så långt det går. Att skaffa massa kredit kort går ju i motsatt riktning.

Förstår absolut att det kan vara en grej för somliga att försöka dra det så långt som möjligt.

Men hur mycket pengar handlar det om på ett år, hur mycket omsätter ni och hur många timmar lägger ni på att leta info om diverse kort. Betala massa olika fakturor och fundera på vilket kort som ska användas vid vilket tillfälle?
Jag har bara 2 kort, ett Amex och ett Mastercard, båda ger Eurobonuspoäng. Hur mycket man får tillbaka varierar men vi brukar väl samla ihop till en resa till USA eller Asien för 2 i business vartannat år eller så. Värde runt 40k (så drar man av typ 2k för årsavgifter och några tusen i skatter).

Förstår dock inte riktigt 1% cashback med maxtak på 2000, hade aldrig orkat hålla på med sådant.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av bylund »

Remuz skrev:
Btw, i Norge betalar man förmån på poäng och cashback om man bokar jobbresor, så det kommer nog till Sverige snart också
Om man ska hårdra det, är det inte implicit skattepliktig förmån i Sverige också? Det är något som du kan använda privat, som du får p g a din tjänst. På samma sätt som man varje år deklarerar de flygresor man gjort privat för poäng man fått i tjänsten.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare
Inlägg: 300
Blev medlem: 12 sep 2018 13:42

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonu

Inlägg av dbar »

OfarligTesla skrev:
dbar skrev:
Har aldrig riktigt fattat grejen med bonusjagandet på kreditkorten. Tycker det verkar så omständigt.
Själv gör jag allt för att förenkla så långt det går. Att skaffa massa kredit kort går ju i motsatt riktning.

Förstår absolut att det kan vara en grej för somliga att försöka dra det så långt som möjligt.

Men hur mycket pengar handlar det om på ett år, hur mycket omsätter ni och hur många timmar lägger ni på att leta info om diverse kort. Betala massa olika fakturor och fundera på vilket kort som ska användas vid vilket tillfälle?
Jag har bara 2 kort, ett Amex och ett Mastercard, båda ger Eurobonuspoäng. Hur mycket man får tillbaka varierar men vi brukar väl samla ihop till en resa till USA eller Asien för 2 i business vartannat år eller så. Värde runt 40k (så drar man av typ 2k för årsavgifter och några tusen i skatter).

Förstår dock inte riktigt 1% cashback med maxtak på 2000, hade aldrig orkat hålla på med sådant.
Ok, hur mycket omsätter ni då mellan tummen och pekfingret på dessa två korten för att det ska generera två flyg biljetter på ca 2 år.
För det tycker jag då mer låter värt besväret.
Model 3 LR +FSD+AccBoost, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Model Y LR +FSD, Grå med matt PPF, svart premiumklädsel, 21" custom made fälgar
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonus

Inlägg av Remuz »

Dbar, finns ett forum för detta, men med 300k/år i spend får du 2st 241. Med 450k i spend jag och lite planering så kan du få 3st... har jag aldrig orkat med dock.
158059C5-ACB3-4EE6-A965-A3719B577C5D.png
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Kreditkortet/betalkortet med bäst bonu

Inlägg av LasseTM »

dbar skrev:
OfarligTesla skrev:
dbar skrev:
Har aldrig riktigt fattat grejen med bonusjagandet på kreditkorten. Tycker det verkar så omständigt.
Själv gör jag allt för att förenkla så långt det går. Att skaffa massa kredit kort går ju i motsatt riktning.

Förstår absolut att det kan vara en grej för somliga att försöka dra det så långt som möjligt.

Men hur mycket pengar handlar det om på ett år, hur mycket omsätter ni och hur många timmar lägger ni på att leta info om diverse kort. Betala massa olika fakturor och fundera på vilket kort som ska användas vid vilket tillfälle?
Jag har bara 2 kort, ett Amex och ett Mastercard, båda ger Eurobonuspoäng. Hur mycket man får tillbaka varierar men vi brukar väl samla ihop till en resa till USA eller Asien för 2 i business vartannat år eller så. Värde runt 40k (så drar man av typ 2k för årsavgifter och några tusen i skatter).

Förstår dock inte riktigt 1% cashback med maxtak på 2000, hade aldrig orkat hålla på med sådant.
Ok, hur mycket omsätter ni då mellan tummen och pekfingret på dessa två korten för att det ska generera två flyg biljetter på ca 2 år.
För det tycker jag då mer låter värt besväret.
Här finns en kalkylator https://milesandmore.resursbank.se/om-korten/
Skulle jag skaffa ett "flyg kort" hade jag skaffat det.
Poängen sparas och har du väl kommit upp i guld klass så stannar du där.
På SAS kan du hoppa ner i nivå om du slutar resa lite ett år.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Skriv svar