Rena fyndet, 50 kr litern för bensin. De kan göra bra affärer.12man skrev:nu är det det, tror inte ida har så mycket kollMonark1954 skrev:Mitt inlägg på deras Facebook sida 14 dec är fortfarande ej kommenterat av Skellefteå kraft.
https://www.facebook.com/Skekraft/
stolpen ger ju motsvarande 1.2 liter bensin per timme, fylla moppen på en rejäl brakmiddag
"semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Moderator: Redaktion
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Skellefteå Kraft har svarat på mitt recention i deras Facebook sida.
https://www.facebook.com/Skekraft/reviews/
De bekräfttar att deras eluttag på 11 kW i Lycksele inte alltid ger 11 kW och att jag bör kontakta leverantören av vår elbil om hur jag laddar min bil på bästa sätt.
De hänvisar att de kommer installera 24 laddstationer i Västerbotten, men är de av samma typ som i Lycksele blir det en jättefelinvestering.
Jag är försiktig att diskutera pris på laddning då deras investering även skall täckas men att påstå att betala 2 kr/min för att ladda en Leaf med dess 3,7 kW laddare för något över vad deras elkunder betalar stämmer inte.
Det är på väg en kommentar till Skellefteå krafts svar, den personen har räknat ut att det kostar 33 kr/kWh att ladda en Leaf på Skellefteå krafts eluttag i Lycksele. Jag hoppas att jag som ny kund till dem inte behöver betala 25 kr/kWh.
Den viktiga frågan kan man utbilda elbolag och parkeringsbolag att det är 50 kW snabbladdare de skall investera i presis som Dala energi och Malung elnät så klokt planerar i Dalarna?
Även Örnsköldsviks parkeringsbolag försökte i sommras förklara att det var fel på min Leaf då det tog mer än två timmar att ladda fullt på deras 22 kW eluttag. De hade kollat med sin elektriker och en elbilssäljare i staden.
Är det någon försäljare av laddstolpar i Sverige som man skulle behöva träffa, är det någon sådan som kör med falsk marknadsföring.
Jag har ånyo mejlat SKellefteå kraft och försökt förklara, kanske ett möte vore bättre?
https://www.facebook.com/Skekraft/reviews/
De bekräfttar att deras eluttag på 11 kW i Lycksele inte alltid ger 11 kW och att jag bör kontakta leverantören av vår elbil om hur jag laddar min bil på bästa sätt.
De hänvisar att de kommer installera 24 laddstationer i Västerbotten, men är de av samma typ som i Lycksele blir det en jättefelinvestering.
Jag är försiktig att diskutera pris på laddning då deras investering även skall täckas men att påstå att betala 2 kr/min för att ladda en Leaf med dess 3,7 kW laddare för något över vad deras elkunder betalar stämmer inte.
Det är på väg en kommentar till Skellefteå krafts svar, den personen har räknat ut att det kostar 33 kr/kWh att ladda en Leaf på Skellefteå krafts eluttag i Lycksele. Jag hoppas att jag som ny kund till dem inte behöver betala 25 kr/kWh.
Den viktiga frågan kan man utbilda elbolag och parkeringsbolag att det är 50 kW snabbladdare de skall investera i presis som Dala energi och Malung elnät så klokt planerar i Dalarna?
Även Örnsköldsviks parkeringsbolag försökte i sommras förklara att det var fel på min Leaf då det tog mer än två timmar att ladda fullt på deras 22 kW eluttag. De hade kollat med sin elektriker och en elbilssäljare i staden.
Är det någon försäljare av laddstolpar i Sverige som man skulle behöva träffa, är det någon sådan som kör med falsk marknadsföring.
Jag har ånyo mejlat SKellefteå kraft och försökt förklara, kanske ett möte vore bättre?
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Man blir ju nästan mörkrädd över okunskapen alltså
Grundfelet verkar nästan vara att alla tror att effekten i ett uttag går rakt in i batteriet i alla elbilar utan en tanke på att det finns en laddare i bilen som kan se väldigt olika ut...
Grundfelet verkar nästan vara att alla tror att effekten i ett uttag går rakt in i batteriet i alla elbilar utan en tanke på att det finns en laddare i bilen som kan se väldigt olika ut...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Låter som ett möte med efterföljande laddförevisning med ett par olika elbilar behövs. Alternativt med en tidning eller lokalnyheterna...
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Ja inte blir man imponerad av ett elbolag som säger sig av miljöskäl värna transportsektorns omställning till eldrift, när de samtidigt uppvisar en så otroligt låg kompetens kring just elbilsladdning. De verkar inte bryr sig ett dugg om elbilar av miljöskäl. Man ser bara en möjlighet att sälja mer av sin produkt, till ett svinigt högt pris, men är så inkompetenta kring elbilsladdning att de misslyckas.Monark1954 skrev:Skellefteå Kraft har svarat på mitt recention i deras Facebook sida.
https://www.facebook.com/Skekraft/reviews/
De bekräfttar att deras eluttag på 11 kW i Lycksele inte alltid ger 11 kW och att jag bör kontakta leverantören av vår elbil om hur jag laddar min bil på bästa sätt.
De hänvisar att de kommer installera 24 laddstationer i Västerbotten, men är de av samma typ som i Lycksele blir det en jättefelinvestering.
Jag är försiktig att diskutera pris på laddning då deras investering även skall täckas men att påstå att betala 2 kr/min för att ladda en Leaf med dess 3,7 kW laddare för något över vad deras elkunder betalar stämmer inte.
Det är på väg en kommentar till Skellefteå krafts svar, den personen har räknat ut att det kostar 33 kr/kWh att ladda en Leaf på Skellefteå krafts eluttag i Lycksele. Jag hoppas att jag som ny kund till dem inte behöver betala 25 kr/kWh.
Den viktiga frågan kan man utbilda elbolag och parkeringsbolag att det är 50 kW snabbladdare de skall investera i presis som Dala energi och Malung elnät så klokt planerar i Dalarna?
Även Örnsköldsviks parkeringsbolag försökte i sommras förklara att det var fel på min Leaf då det tog mer än två timmar att ladda fullt på deras 22 kW eluttag. De hade kollat med sin elektriker och en elbilssäljare i staden.
Är det någon försäljare av laddstolpar i Sverige som man skulle behöva träffa, är det någon sådan som kör med falsk marknadsföring.
Jag har ånyo mejlat SKellefteå kraft och försökt förklara, kanske ett möte vore bättre?
Ett elbolag som fattar noll kring elbilar. Bedrövligt!
Model Y P
Model S P
Model S P
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5313
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Vaaa??? Är det inte 230V växelströms-batterier i en elbilBjelke skrev:Man blir ju nästan mörkrädd över okunskapen alltså
Grundfelet verkar nästan vara att alla tror att effekten i ett uttag går rakt in i batteriet i alla elbilar utan en tanke på att det finns en laddare i bilen som kan se väldigt olika ut...
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
undrar varför elbolag känner sig manade att sätta upp laddningstationer av denna klass, visst mer laddstationer är ju bra, men häromdagen i sollentuna centrum, såg jag en Zoe(mxz???) som inte ens hade orkat sätta i sladden, ganska värdelöst att investera 20-30k för att ge elbilister fina p-platser
är det ett behov av greenwash? köp olivtväl i julklapp till kunder och personal isåfall...
sen sätta upp såkallade "laddstolpar" med en kapacitet på 1/5 del av aktuell standard och 1/10 del av det som idag är lätt möjligt, och 1/20 del eller sämre av vad som tänks som en framtid, vad säger "ägarna" om dessa omedelbart värdelösa investeringar
kom att tänka på gatubelysning som många av elbolagen håller på med, första el(bågljus) lampan kom 1881, elbelysning gick om gas 1926 och 1941 släcktes sista gaslampan(stockholm)
är det ett behov av greenwash? köp olivtväl i julklapp till kunder och personal isåfall...
sen sätta upp såkallade "laddstolpar" med en kapacitet på 1/5 del av aktuell standard och 1/10 del av det som idag är lätt möjligt, och 1/20 del eller sämre av vad som tänks som en framtid, vad säger "ägarna" om dessa omedelbart värdelösa investeringar
kom att tänka på gatubelysning som många av elbolagen håller på med, första el(bågljus) lampan kom 1881, elbelysning gick om gas 1926 och 1941 släcktes sista gaslampan(stockholm)
ms 76132 "Eleamore"
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Nicke Nyfiken skrev:Vaaa??? Är det inte 230V växelströms-batterier i en elbilBjelke skrev:Man blir ju nästan mörkrädd över okunskapen alltså
Grundfelet verkar nästan vara att alla tror att effekten i ett uttag går rakt in i batteriet i alla elbilar utan en tanke på att det finns en laddare i bilen som kan se väldigt olika ut...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Jag tänker mig en video i den här stilen, kanske?Tenk skrev:Låter som ett möte med efterföljande laddförevisning med ett par olika elbilar behövs. Alternativt med en tidning eller lokalnyheterna...
Med bilarna:
Nissan Leaf (För att visa enklaste/långsammaste/vanligaste versionen av AC laddning samt CHAdeMO)
BMW i3 (För att visa skillnaden mellan enfas och trefas AC samt CCS.)
Tesla Model S/X för att visa att Teslas speciella Typ-2 kontakt tar både snabbare AC samt DC laddning i samma port.
Renault Zoe för att visa vart någonstans man har nytta av skyhöga wattantal på AC laddning.
Laddkontakter som behöver visas:
Enfas schuko
Trefas (röd)
Typ-1 fast kabel på stolpe
Typ-2 uttag på stolpe
Typ-2 sladd på snabbladdare (dom som vanligen är på 43 kW)
CHAdeMO
CCS
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Tack Skellefteå kraft, utan er hade vi inte tillbringat 3 timmar på Hotell Toppen i Storuman för att få de 16 kW som vår X kan ta emot innan vi åker vidare till Hemavan.
Tack Hotell Toppen utan er hade vi stått i Lycksele i 4.5 timmar kopplade till Skellefteå Krafts 11 kW elbilssatsning.
Synd att det ett tag till saknas några 50 kW snabbladdare så att bilen fått tillräckligt laddning innan kaffet efter maten.
Med nuvarande laddmöjlighet i Västerbotten inland så vinner Länstrafikens buss överlägset i restid på sträckan Umeå Hemavan.
Tack Hotell Toppen utan er hade vi stått i Lycksele i 4.5 timmar kopplade till Skellefteå Krafts 11 kW elbilssatsning.
Synd att det ett tag till saknas några 50 kW snabbladdare så att bilen fått tillräckligt laddning innan kaffet efter maten.
Med nuvarande laddmöjlighet i Västerbotten inland så vinner Länstrafikens buss överlägset i restid på sträckan Umeå Hemavan.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Se det så här, om några år kan du se tillbaks på tiden då ni var med i början av utvecklingen (även om den redan kommit betydligt längre i andra delar av landet såklart).Monark1954 skrev:Tack Skellefteå kraft, utan er hade vi inte tillbringat 3 timmar på Hotell Toppen i Storuman för att få de 16 kW som vår X kan ta emot innan vi åker vidare till Hemavan.
Tack Hotell Toppen utan er hade vi stått i Lycksele i 4.5 timmar kopplade till Skellefteå Krafts 11 kW elbilssatsning.
Synd att det ett tag till saknas några 50 kW snabbladdare så att bilen fått tillräckligt laddning innan kaffet efter maten.
Med nuvarande laddmöjlighet i Västerbotten inland så vinner Länstrafikens buss överlägset i restid på sträckan Umeå Hemavan.
Vilka fina berättelser det blir till barnen sedan
Minns när min sambo efter vår andra resa till Uppsala med vår Leaf för typ 3 år sedan efteråt sa att "nästa gång stannar jag hemma om vi tar den bilen ner!" (vi har typ 20 mil dit och
10 mil till första laddaren i Gävle och sedan 10 mil till nästa i Uppsala och sedan lika på vägen hem igen såklart).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Va fan! Har du legat av dig?? ;PJerker skrev:Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Tydligen... Det skrämmer mig att det finns trådar som jag har missat!Bjelke skrev:Va fan! Har du legat av dig?? ;PJerker skrev:Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Du lär väl bli den första i Sverige med en model 3 band icke-Tesla-ägare så du hänger kanske lite för mycket på "andra" ställen kanske...? ;PJerker skrev:Tydligen... Det skrämmer mig att det finns trådar som jag har missat!Bjelke skrev:Va fan! Har du legat av dig?? ;PJerker skrev:Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Mm... måste kanske börja fokusera...Bjelke skrev:Du lär väl bli den första i Sverige med en model 3 band icke-Tesla-ägare så du hänger kanske lite för mycket på "andra" ställen kanske...? ;PJerker skrev:Tydligen... Det skrämmer mig att det finns trådar som jag har missat!Bjelke skrev:Va fan! Har du legat av dig?? ;PJerker skrev:Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Jag brukar ladda med 22kw på de typ2 som orkar...Nicke Nyfiken skrev:22kW Typ2... Är det två uttag på 11kW de menar?
Vilken bil kan ladda 0-80% på 45minuter med hjälp av det?
Man har alltså investerat en massa pengar i destinationsladdning. Imponerande.
Dubbelladdare <3
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Jag har också missat denna tråd. Du är inte ensam.Jerker skrev:Tydligen... Det skrämmer mig att det finns trådar som jag har missat!Bjelke skrev:Va fan! Har du legat av dig?? ;PJerker skrev:Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Bra, då känns det inte lika jobbigt!mati skrev:Jag har också missat denna tråd. Du är inte ensam.Jerker skrev:Tydligen... Det skrämmer mig att det finns trådar som jag har missat!Bjelke skrev:Va fan! Har du legat av dig?? ;PJerker skrev:Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
What? Även du min Brutus...... ;pmati skrev:Jag har också missat denna tråd. Du är inte ensam.Jerker skrev:Tydligen... Det skrämmer mig att det finns trådar som jag har missat!Bjelke skrev:Va fan! Har du legat av dig?? ;PJerker skrev:Har inte läst den här tråden förrän nu. Man blir ju mörkrädd när man ser hur okunnigt ett elbolag kan vara! Helt otroligt!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Se det så här, om några år kan du se tillbaks på tiden då ni var med i början av utvecklingen (även om den redan kommit betydligt längre i andra delar av landet såklart).
Vilka fina berättelser det blir till barnen sedan
Minns när min sambo efter vår andra resa till Uppsala med vår Leaf för typ 3 år sedan efteråt sa att "nästa gång stannar jag hemma om vi tar den bilen ner!" (vi har typ 20 mil dit och
10 mil till första laddaren i Gävle och sedan 10 mil till nästa i Uppsala och sedan lika på vägen hem igen såklart).[/quote]
Det underlättar att frun är minst lika intresserad när Västerbottens inland är i forntiden jämfört med Sverige söder om Sundsvall/Åre vad gäller elbilsinfrastruktur. Att resa med elbil som tar längre tid än mjölkbussen, att under de sista milen ha -2% som prognos på batteriet och sen låna lite el från ett rött trefasutag för bussarna i Tärna med två mil kvar. Ladda 2% som sen gick åt i backen ut från Tärna. Komma till Hemavan med 0% och lyckas ta sig upp till målen stugan som fått nytt rött trefasuttag som bilen längtade efter. Det blir nog som du säger något att berätta för barnbarnen.
Nu tror jag på att andra aktörer som förstår behoven kommer att börja installera snabbladdare på smarta ställen i Västerbotten så att även bilar motsvarande Leaf tar sig fram med rimligt restider.
Kraftbilaget i fråga har fått både mejl och inlägg på sin Facebook sida, samordningsorganisationer är informerade, de som sprider begreppet har fått min syn på ”semisnabbladdare”. Här läser ju mest troende sektmedlemmar som är välinformerades, men ni kanske mår bra att veta att ni inte bor i forntiden längre vad gäller ladd infrastruktur.
Vilka fina berättelser det blir till barnen sedan
Minns när min sambo efter vår andra resa till Uppsala med vår Leaf för typ 3 år sedan efteråt sa att "nästa gång stannar jag hemma om vi tar den bilen ner!" (vi har typ 20 mil dit och
10 mil till första laddaren i Gävle och sedan 10 mil till nästa i Uppsala och sedan lika på vägen hem igen såklart).[/quote]
Det underlättar att frun är minst lika intresserad när Västerbottens inland är i forntiden jämfört med Sverige söder om Sundsvall/Åre vad gäller elbilsinfrastruktur. Att resa med elbil som tar längre tid än mjölkbussen, att under de sista milen ha -2% som prognos på batteriet och sen låna lite el från ett rött trefasutag för bussarna i Tärna med två mil kvar. Ladda 2% som sen gick åt i backen ut från Tärna. Komma till Hemavan med 0% och lyckas ta sig upp till målen stugan som fått nytt rött trefasuttag som bilen längtade efter. Det blir nog som du säger något att berätta för barnbarnen.
Nu tror jag på att andra aktörer som förstår behoven kommer att börja installera snabbladdare på smarta ställen i Västerbotten så att även bilar motsvarande Leaf tar sig fram med rimligt restider.
Kraftbilaget i fråga har fått både mejl och inlägg på sin Facebook sida, samordningsorganisationer är informerade, de som sprider begreppet har fått min syn på ”semisnabbladdare”. Här läser ju mest troende sektmedlemmar som är välinformerades, men ni kanske mår bra att veta att ni inte bor i forntiden längre vad gäller ladd infrastruktur.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Ajdå. Det här lät ju inte bra. Tänkte låtsas köra elbil till Hemavan och tillbaka till Umeå, och då måste man ju ladda i Lycksele t.ex. Men lunch på Frasses tar ju inte 4timmar..
I helgen har de försäkrat sig mot ev snyltparkerare genom att dumpa ett lass grus framför laddplatsen.Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Laddning endast för terräng-bilar?
Får bli model X Only kanske...
Får bli model X Only kanske...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: "semisnabbladdare" i Lycksele. från skellefteå kraft
Man får ställa sig på gräsmattan bakom och hoppas att kabeln är tillräckligt lång. Gräset lär dock hinna växa över bilen med tanke på hastigheten i den så kallade "laddaren".
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14