Små barn och placering i S och X

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Små barn och placering i S och X

Inlägg av kler »

Halloj

Trafikverket rekommenderar att barn ska färdas bakåtvända till ca: 4 års ålder.
Ni som kör S eller X och har barn som sitter i barnstol / babyskydd:
- hur har ni barnen placerade?
- fungerar det att ha bakåtvända stolar i framsätet på S / X? (ser man backspegeln t.ex.?)
=> om det går, sitter barnet säkert bakåtvänd i framsätet?

Det verkar så opraktiskt i en S att ha bägge barnen i baksätet, eftersom det mer eller mindre är omöjligt för en av föräldrarna att sitta där bak tillsammans med dem. Men å andra sidan att sätta en stol bakåtvänd så befarar jag att den dels skymmer all sikt åt höger inklusive backspegeln, samt ännu värre att barnets huvud hamnar tråkigt nära framrutan vilket känns väldigt farligt vid en krock. Speciellt om man skulle krocka med typ en älg som tyvärr brukar falla in över framrutan och in i kupén.

I en X finns fler kombinationer, men alla varianter har säkert sina sidor.

Tacksam för input!
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Tars »

X:en i 6 sätesvarianten är det bästa valet för dig, då har man tex besafe bakåtvända och jag eller frugan kan sitta längst bak.
I s:en så får man köra en i fram, men nackdelen är bl.a. att det inte finns ISO-fix.
Vi kör framåtvänd i framsätet på s:en och bakåtvänd i våran i3:a.
Backspegeln får du glömma om du kör bakåtvänt i s och x.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Tars »

Fördelen med x:en är enkelheten att lyfta i och ur barnen. S:en är fortfarande ok, men tycker att x:en är mer anpassad för mindre barn och sen när barnen växer upp, över 4 år, så funkar s:en lika bra.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Tars »

Kan tillägga att jag haft x:en så jag har erfarenhet.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av kler »

Stort tack för input!

Fattar inte hur man kan köra utan att se backspegeln :)
Är det ens lagligt?

Andra får gärna också fylla på om de känner sig manade, alltid kul att läsa.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Svenssons »

kler skrev:
Stort tack för input!

Fattar inte hur man kan köra utan att se backspegeln :)
Är det ens lagligt?

Andra får gärna också fylla på om de känner sig manade, alltid kul att läsa.
Varför skulle det inte vara lagligt att inte se något från backspegeln? Varje bil med hästsläp, annat högt släp eller pickup har samma problem och ifall man packar fullt i bagaget ser man inte heller något.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Torkel »

Svenssons skrev:
kler skrev:
Stort tack för input!

Fattar inte hur man kan köra utan att se backspegeln :)
Är det ens lagligt?

Andra får gärna också fylla på om de känner sig manade, alltid kul att läsa.
Varför skulle det inte vara lagligt att inte se något från backspegeln? Varje bil med hästsläp, annat högt släp eller pickup har samma problem och ifall man packar fullt i bagaget ser man inte heller något.

Bara för att något är möjligt är det inte alltid lagligt.
Trafikförordning skrev:
78 § Ett fordon får inte lastas på sådant sätt att
1. förarens sikt eller möjligheter till manövrering hindras, eller
2. föreskrivna körriktningstecken, stopptecken, lyktor eller strålkastare skyms. Förordning (2001:667).
Sen finns detaljerade föreskrifter om att bilar måste ha speglar och hur de ska vara beskaffade. Så nej, det är nog inte lagligt, eller helt säkert, att inte se sidospegeln. Men det är det ju inte att köra for fort heller t.ex Kör på säger jag.

Går det att ha bilstol i mitten bak på model s? Det kan ju vara ett alternativ kanske?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Svenssons »

Torkel skrev:
Svenssons skrev:
kler skrev:
Stort tack för input!

Fattar inte hur man kan köra utan att se backspegeln :)
Är det ens lagligt?

Andra får gärna också fylla på om de känner sig manade, alltid kul att läsa.
Varför skulle det inte vara lagligt att inte se något från backspegeln? Varje bil med hästsläp, annat högt släp eller pickup har samma problem och ifall man packar fullt i bagaget ser man inte heller något.

Bara för att något är möjligt är det inte alltid lagligt.
Trafikförordning skrev:
78 § Ett fordon får inte lastas på sådant sätt att
1. förarens sikt eller möjligheter till manövrering hindras, eller
2. föreskrivna körriktningstecken, stopptecken, lyktor eller strålkastare skyms. Förordning (2001:667).
Sen finns detaljerade föreskrifter om att bilar måste ha speglar och hur de ska vara beskaffade. Så nej, det är nog inte lagligt, eller helt säkert, att inte se sidospegeln. Men det är det ju inte att köra for fort heller t.ex Kör på säger jag.

Går det att ha bilstol i mitten bak på model s? Det kan ju vara ett alternativ kanske?
Nu var det inte sidospegel som det gäller utan inre backspegeln i mitten. Det finns flera bilar som inte kan se något eller har begränsad sikt bakåt. Skulle det vara olagligt så vore varenda hästkärra eller husvagn olaglig att koppla till en bil. Inre backspeglar finns inte i alla bilar så konstruktionsmässigt är det lagligt med bilar utan inre backspegel eftersom de annars inte hade fått typgodkännande.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av vigge50 »

Svenssons skrev:
Torkel skrev:
Svenssons skrev:
kler skrev:
Stort tack för input!

Fattar inte hur man kan köra utan att se backspegeln :)
Är det ens lagligt?

Andra får gärna också fylla på om de känner sig manade, alltid kul att läsa.
Varför skulle det inte vara lagligt att inte se något från backspegeln? Varje bil med hästsläp, annat högt släp eller pickup har samma problem och ifall man packar fullt i bagaget ser man inte heller något.

Bara för att något är möjligt är det inte alltid lagligt.
Trafikförordning skrev:
78 § Ett fordon får inte lastas på sådant sätt att
1. förarens sikt eller möjligheter till manövrering hindras, eller
2. föreskrivna körriktningstecken, stopptecken, lyktor eller strålkastare skyms. Förordning (2001:667).
Sen finns detaljerade föreskrifter om att bilar måste ha speglar och hur de ska vara beskaffade. Så nej, det är nog inte lagligt, eller helt säkert, att inte se sidospegeln. Men det är det ju inte att köra for fort heller t.ex Kör på säger jag.

Går det att ha bilstol i mitten bak på model s? Det kan ju vara ett alternativ kanske?
Nu var det inte sidospegel som det gäller utan inre backspegeln i mitten. Det finns flera bilar som inte kan se något eller har begränsad sikt bakåt. Skulle det vara olagligt så vore varenda hästkärra eller husvagn olaglig att koppla till en bil. Inre backspeglar finns inte i alla bilar så konstruktionsmässigt är det lagligt med bilar utan inre backspegel eftersom de annars inte hade fått typgodkännande.
Eftersom han pratar om att bakåtvända barnstolar fram kan skymma sikten så tror jag han menar sidobackspegeln och inte den inre backspegeln.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Svenssons »

vigge50 skrev:
Eftersom han pratar om att bakåtvända barnstolar fram kan skymma sikten så tror jag han menar sidobackspegeln och inte den inre backspegeln.
OK, jag tolkade det som bakåtvända stolar bak. Sedan är sikten i Model X innerbakspegel inte den bästa och det var detta jag trodde menades.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare
Inlägg: 474
Blev medlem: 10 sep 2015 12:33
Ort: Brämhult

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Haglund »

Har en fyraåring och en 1,5-åring. Nu har fyraåringen precis bytt till framåtvänd så då har man inga problem alls. Hon sitter bakom förarplatsen. Tidigare när båda åkte bakåtvänt var det lite meckigare, men det gick bra att ha båda i baksätet. Dock är jag 173 cm lång och frugan ännu kortare. Provade även att ha en stol fram ett tag, men som nämnt tidigare så ser man inte sidospegeln då.

Att det skulle vara problem att inte ha någon vuxen i baksätet är kanske möjligt, men vi har inte upplevt det. Barnen lär sig ganska fort att om de tappar något så har de tappat det tills vi är framme, och har man en unge fram så är det svårt att koncentrera sig på körningen emellanåt (dock hjälper autopiloten).
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av kler »

Svenssons skrev:
kler skrev:
Stort tack för input!

Fattar inte hur man kan köra utan att se backspegeln :)
Är det ens lagligt?

Andra får gärna också fylla på om de känner sig manade, alltid kul att läsa.
Varför skulle det inte vara lagligt att inte se något från backspegeln? Varje bil med hästsläp, annat högt släp eller pickup har samma problem och ifall man packar fullt i bagaget ser man inte heller något.
Jag menar naturligtvis höger sidospegel.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
Ort: Solna

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av SolnaGnagarn »

X:en är magisk när det kommer till vår bakåtvända stol. Lättare än så här blir det inte att stoppa in en knodd. Sen så kommer man åt isofixfästena väldigt lätt! I S:en sitter fästena ca 5cm in vilket gjorde det ganska svårt att sticka in krokarna. Kändes som att man skrapade sönder lädret.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Anders SE »

Va har 2 små 2,5 och 4 år. Vi har en framåtvända bakom förarplats och bakåtvänd (besafe) bakom passagerarstol i en Model S. Längtar till minstingen kan byta stol. Är bättre plats än våran förra bil A6 Allroad, men ändå inte optimalt på passagerarsidan. Sen är den bakåtvända Besafe stolen största stolen vad jag har hört, men säker. Såg en som hade en svängbar bakåtvänd. Såg väldigt smidigt ut.
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av kler »

Anders SE skrev:
Va har 2 små 2,5 och 4 år. Vi har en framåtvända bakom förarplats och bakåtvänd (besafe) bakom passagerarstol i en Model S. Längtar till minstingen kan byta stol. Är bättre plats än våran förra bil A6 Allroad, men ändå inte optimalt på passagerarsidan. Sen är den bakåtvända Besafe stolen största stolen vad jag har hört, men säker. Såg en som hade en svängbar bakåtvänd. Såg väldigt smidigt ut.
Omöjligt att använda mittplatsen antar jag?
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Tars »

kler skrev:
Anders SE skrev:
Va har 2 små 2,5 och 4 år. Vi har en framåtvända bakom förarplats och bakåtvänd (besafe) bakom passagerarstol i en Model S. Längtar till minstingen kan byta stol. Är bättre plats än våran förra bil A6 Allroad, men ändå inte optimalt på passagerarsidan. Sen är den bakåtvända Besafe stolen största stolen vad jag har hört, men säker. Såg en som hade en svängbar bakåtvänd. Såg väldigt smidigt ut.
Omöjligt att använda mittplatsen antar jag?
Har för mig Svensson testade detta och det va rejält trängt med 3 stolar.
Tror han löste det med att frun fick sitta i back och en stol fram.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av kangru »

Nedan gäller för en Sådan. Vi har 2 extra säten bak också men använder dem sällan när vi skall på längre turer men används flitigt i stan för trafiken sport av barn & kompisar.

Nu har vi 2 framåtvända barn (6 &9) och ett bakåtvänt barn.

Vi har tidigare haft den bakåtvända i mitten bak och antingen de två andra barnen på sidorna, funkar bra tills de börjar bråka.

Andra varianten är ett framåtvänt fram, bakåtvänt bakom passagerarstolen och sedan en framåtvänd i mitten bak med en vuxen bakom förarstolen.

Det borde gå att få plats 2 bakåtvända på mitt och sidoplats och sedan låta en vuxen sitta på andra sidan.

Fram har jag inte hittat ett bra sätt att fästa den bakåtvända stolen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Svenssons »

Tars skrev:
kler skrev:
Anders SE skrev:
Va har 2 små 2,5 och 4 år. Vi har en framåtvända bakom förarplats och bakåtvänd (besafe) bakom passagerarstol i en Model S. Längtar till minstingen kan byta stol. Är bättre plats än våran förra bil A6 Allroad, men ändå inte optimalt på passagerarsidan. Sen är den bakåtvända Besafe stolen största stolen vad jag har hört, men säker. Såg en som hade en svängbar bakåtvänd. Såg väldigt smidigt ut.
Omöjligt att använda mittplatsen antar jag?
Har för mig Svensson testade detta och det va rejält trängt med 3 stolar.
Tror han löste det med att frun fick sitta i back och en stol fram.
Jag har inte tre bakåtvända utan endast en bakåtvänd som är höger i mittenraden. Mittensätet i mittenraden har inte ISOfix men vanlig sittkudde borde fungera men frugan sitter vanligtvis där som sagt var. Har aldrig haft bakåtvänd i framsätet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Tars »

Svenssons skrev:
Tars skrev:
kler skrev:
Anders SE skrev:
Va har 2 små 2,5 och 4 år. Vi har en framåtvända bakom förarplats och bakåtvänd (besafe) bakom passagerarstol i en Model S. Längtar till minstingen kan byta stol. Är bättre plats än våran förra bil A6 Allroad, men ändå inte optimalt på passagerarsidan. Sen är den bakåtvända Besafe stolen största stolen vad jag har hört, men säker. Såg en som hade en svängbar bakåtvänd. Såg väldigt smidigt ut.
Omöjligt att använda mittplatsen antar jag?
Har för mig Svensson testade detta och det va rejält trängt med 3 stolar.
Tror han löste det med att frun fick sitta i back och en stol fram.
Jag har inte tre bakåtvända utan endast en bakåtvänd som är höger i mittenraden. Mittensätet i mittenraden har inte ISOfix men vanlig sittkudde borde fungera men frugan sitter vanligtvis där som sagt var. Har aldrig haft bakåtvänd i framsätet.
Bild
Då vet vi! Men lite rätt hade jag. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
sanderik
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 03 jan 2016 15:15

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av sanderik »

Har tre barnstolar i en S. Framåtvänd för 6 åring fram. Framåtvänd för 4 åring höger bak(skulle även funka med bakåtvänd) Bakåtvänd för 2 åring mitten bak. Ger gott om plats för en vuxen i baksätet. Jämfört med min förra bil, Audi a6 allround, upplever jag detta mycket bra eftersom man på ett säkert sätt kan placera en Bakåtvänd i mitten bak.

Jag har fortfarande inte testat någon bil där det funkar riktigt bra med Bakåtvänd stol i framsätet. Skymmer alltid sikten...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av danni »

Jag har två tjejer på 6 och 3,5 år och en Model S. Till vardags åker de i de bakvända sätena i bagaget. De sätena är verkligen helt fantastiska på alla sätt utom ett. Barnen sitter jättebekvämt och bra, och det är supersmidigt att lasta i och ur dem även på trånga parkeringsplatser. Den lilla nackdelen är att de når varandra men vi når inte dem...

När vi behöver ha bagageutrymmet till att faktiskt lasta bagage, däremot, alltså på långresor och sånt, så får de sitta i vanliga stolar. Sexåringen sitter i en framåtvänd bältesstol, en BeSafe iZi Kid X3 Isofix (vilket funkar bra nu, men på grund av nackstödet bak går det inte höja nackstödet på bältesstolen särskilt mycket utan att den börjar luta framåt). Treåringen sitter då i en bakvänd BeSafe iZi Up X3 Isofix. Den stolen är ärligt talat inte särskilt rolig. Vi har den bakom passagerarstolen som då hamnar rätt långt fram. Inte så långt fram att det blir direkt obekvämt, men det är ändå inte så vi hade valt att placera passagerarstolen om stolen inte var där. Men det värsta är i- och urlastning. Öppningen är ganska liten, bakluckan sluttar rejält, och bilen är låg. Att få in en relativt stor treåring där är ett rejält arbete, alltså. Usch. Jag tror faktiskt vi pensionerar den stolen till sommaren när hon fyller fyra, även om det hade känts bättre att ha henne bakvänd lite längre. Hon är redan en hyfsad bit över viktgränsen för att sitta i bältesstol.

Så mitt råd när det gäller bakvända stolar är att leta och provmontera så ni hittar en som är så smidig som möjligt vid lastning (och för den som sitter framför). Den BeSafe-stol som vi har verkar vara väldigt säker, men på bekostnad av att den är extremt skrymmande. Den har passat rätt dåligt i de flesta bilar vi haft den i - vi har haft den i VW Passat -12, Audi A6 -13, Volvo V70 -14 och Mercedes E-klass -15 och i samtliga de bilarna har man suttit rätt dåligt i passagerarstolen framför. Bäst satt den faktiskt i vår Outlander PHEV -14, men det var för att Isofix-fästena satt så jäkla djupt i den, så i gengäld blev det inget benutrymme över till stackars ungen som fick sitta med knäna vid öronen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Alfa
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 08 jun 2015 17:10

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Alfa »

Vi placerar bakåtvända bilbarnstolar likadant i S och X, dvs höger fram, höger bak och en i mitten. Stortjejen sitter på bälteskudde vänster bak eller i bakre sätesraden, vilket i Model X är mycket trevligare än i Model S.
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 09 jul 2016 00:30
Ort: Stocksund

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av Beigler »

Hej,
Jag måste säga att jag är lite besviken över x-en vad gäller barn i bil. Samt även fråga om någon har tips. Vi har två barn, en fyra åring i barnstol på andra raden och nu sedan en vecka tillbaka ett spädbarn i bebisskydd. Jag vill gärna ha möjligheten till bebisskyddet i främre passagerarsätet så att man kan vara ensam i bilen med bebisen. Det går inte, bältet är på tok för kort och det finns inga Isofix. Någon som har några förslag? Finns det bältesförlängare?

Vidare är bagaget för litet för en större barvagn med mindre än att man fäller hela bakre raden. Då blev plötsligt alla säten fulla.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av HelectriC »

Finns nog många andra också, men detta är ett exempel.
http://www.seatbeltextenderpros.com/tes ... -extender/
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
MagnusF
Inlägg: 13
Blev medlem: 12 maj 2017 22:31

Re: Små barn och placering i S och X

Inlägg av MagnusF »

Vet inte om jag missat någon post men är det någon som har två bakåtvända barn i baksätet på en S och ändå plats för en vuxen till vänster i baksätet (bakom föraren)?
Skulle vilja ha plats för båda barnen (2,5 och 0,5 år gamla) samt min sambo i baksätet. Eller är det bara att glömma detta och sätta ett av barnen i framsätet?
Skriv svar