Det kan vara värt att tänka på att Teslaboxen har fast typ-2-kabel, så den passar inte direkt i en Leaf. Men det går att lösa med rätt typ av adapter.
Jag är i samma sits, é de nån som hittar en så meddela gärna!!!
Såg en adapter, minns inte var, där det stod att den inte passade till Tesla WallCharger.
Det kan vara värt att tänka på att Teslaboxen har fast typ-2-kabel, så den passar inte direkt i en Leaf. Men det går att lösa med rätt typ av adapter.
Jag är i samma sits, é de nån som hittar en så meddela gärna!!!
Såg en adapter, minns inte var, där det stod att den inte passade till Tesla WallCharger.
Tesla Wall box och bilar med typ 1 el intag verkar sakna färdig produkt på marknaden för att koppla ihop.
Man behöver en skarv Typ2 /Typ1. det som finns att köpa er en adapter som utan ombyggnad inte passar fungerar ihop med Tesla Wall boxens sladd och kontakt.
Vi är två som byggt om en EVconnect adapter. Det går men följer bara den standard som gäller men det kräver ett stort intresse och inläsningsförmåga.
Fick nu en insikt att den bästa laddboxen ännu inte är uppfunnen.
Jag vill ha en laddbox med TVÅ balanserade typ-2 uttag som ihop kan dra max 22kW tillsammans.
Gärna med förinställd på begränsning 3x10,13,16,20,24,32A.
Energiberäkning WiFi & RFID.
Vem blir först?
Ovanstående ska gå att få med tex ChargeStorms EVA.
Hittar ingen med två Typ-2 uttag. Närmaste jag hittar är 1 Typ 2/fast kabel och 1 Schuko vilket inte riktigt är samma sak.
Hm, ring och prata med dem. EVA finns med dubbla Typ 2-uttag, det står även på hemsidan. Osäker på om den varianten finns i webshopen.