Nu ett par veckor senare så har VW fortfarande inte hört av sig, bryr dom sig inte alls???
Men lite less så tänkte jag åka till butiken och fråga vad som var på gång. Men innan dess läste jag manualen (vilket jag borde gjort för länge sedan) och där står det mycket riktigt att om man trycker upprepade gånger på nyckeln utanför bilens räckvidd så kan den sluta fungera. Men det står också att lösningen är att stå bredvid bilen och trycka på nyckel och sedan inom 1 minut låsa upp bilen med låscylindern. Tog max 1 minut och nu funkar nyckeln.
Det som förbryllar mig är att serviceteknikern i Kista spenderade 3-5 minuter på att prova om nyckeln fungerade och bilen gick att starta mm. Han kunde löst det på 1 minut men gjorde det inte för att jag vägrade betala. Hur tänker dom? Uppenbarligen inte på kundens bästa i varje fall
Så nu har jag fått avreagera mig
Tesla service
Moderator: Redaktion
Re: Tesla service
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla service
Så deras första gissning (att du kanske tryckt på nyckeln osv) kunde dom inte ens testa att lösa (vilket alltså
tar nån minut) utan väljer hellre att tjafsa utan att försöka den enkla varianten först.... Logiskt...
Där är ju iaf Tesla superbra om man tex ringer in med ett problem så försöker dom iaf hjälpa till riktigt mkt innan
dom ger upp sas
Ok jag har kritiserat Tesla en hel del, men på just den här punkten så är dom ofta helt fenomenala
tar nån minut) utan väljer hellre att tjafsa utan att försöka den enkla varianten först.... Logiskt...
Där är ju iaf Tesla superbra om man tex ringer in med ett problem så försöker dom iaf hjälpa till riktigt mkt innan
dom ger upp sas
Ok jag har kritiserat Tesla en hel del, men på just den här punkten så är dom ofta helt fenomenala
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Tesla service
Skicka ett mail till verkstaden med en bild ur instruktionsboken så kanske de klarar av att hjälpa nästa kund med detta problem.Pontus skrev:Nu ett par veckor senare så har VW fortfarande inte hört av sig, bryr dom sig inte alls???
Men lite less så tänkte jag åka till butiken och fråga vad som var på gång. Men innan dess läste jag manualen (vilket jag borde gjort för länge sedan) och där står det mycket riktigt att om man trycker upprepade gånger på nyckeln utanför bilens räckvidd så kan den sluta fungera. Men det står också att lösningen är att stå bredvid bilen och trycka på nyckel och sedan inom 1 minut låsa upp bilen med låscylindern. Tog max 1 minut och nu funkar nyckeln.
Det som förbryllar mig är att serviceteknikern i Kista spenderade 3-5 minuter på att prova om nyckeln fungerade och bilen gick att starta mm. Han kunde löst det på 1 minut men gjorde det inte för att jag vägrade betala. Hur tänker dom? Uppenbarligen inte på kundens bästa i varje fall
Så nu har jag fått avreagera mig
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.