Sommar 2017 till italien

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av EnTraktor »

Jag körde Stockholm - Kroatien i juli 2016.

Startade från Stockholm kl 13.15, laddade i Ödeshög, Toftaholm, Löddeköpinge och körde på färjan från Trelleborg ca 21-22 tiden. Första natten sov jag på färjan.
Startade från Rostock 06.00. Första snabbladdning i Herzsprung, sedan en till snabbladdning i Nempitz och en lite längre laddning (p.g.a. telefonkonferens) i Münchberg-Nord.
Med mycket elektroner i tanken blåste jag förbi Hilpoltstein i 180 km/h och hade kalkylerat att det skulle räcka till nästa laddare. Men jag kom fram till nästa laddare Schweitenkirchen så var avfarten från motorvägen avstängd så jag fick lägga mig i 80 km/h bakom en lastbil och skissa på en reservplan.
Trots noggrant planerande missade helt att det fanns ett SC med SuC i Munchen så jag fortsatte krypkörningen ända till Irschenberg där jag kom fram med 15 km marginal (hade då passerat totalt 3 SuC utan att ladda). Laddade 30 min och fortsatte vidare mot Österrike. Efter ett snabbstopp i Salzburg vid 18-tiden satte jag kurs över Alperna och var framme i Villach vid 20-tiden. Hittade ett mysligt hotell där jag tillbringade andra natten.
Startade från Villach ca kl 8 och nådde Senj vid kl 11. Körde en lång laddning till 99% och drog vid 12-tiden och var framme i Split kl 15.15, lagom för att hinna ladda och möta upp familjen som kom med flyget vid 17.30-tiden.
Alltså totalt 50 timmar Stockholm - Split. Jag var ensam i bilen och kom fram helt utvilad. Om man bortser från vägarbetet i Tyskland som gjorde att jag missade en avfart och laddning så gick det hur smidigt som helst att köra i Tyskland. Startade resan i Rostock 0600 och lämnade Tyskland vid Salzburg kl 1800.

Bild
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av vigge50 »

Dansken skrev:
Vi ska också ner genom Europa till Gardasjln och Venedig under Juli/Augusti. Jag ska ta fram våra detaljer, och i övrigt suga in så mycket info som möjligt här :!:
Nu kanske jag låter väldigt tråkig men efter egen erfarenhet så skulle jag inte rekomendera Venedig under Juli/augusti. Vi var där under juli månad för några år sedan men kombinationen av hettan och lukten som bildats där gjorde att vi han aldrig gå hela vägen in i centrum innan vi ville därifrån. Venedig är säkert en väldigt trevlig stad men att besöka den när de är 35-40° är verkligen inget jag skulle rekomendera ifall ni vill njuta av besöket.
Min lillasyster kommer fortfarande ihåg när hon såg det droppa svett från öronsnibbarna på en äldre man som hon fick stå otrevligt nära på båten påväg tillbaka till bilen....
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Dansken »

vigge50 skrev:
Dansken skrev:
Vi ska också ner genom Europa till Gardasjln och Venedig under Juli/Augusti. Jag ska ta fram våra detaljer, och i övrigt suga in så mycket info som möjligt här :!:
Nu kanske jag låter väldigt tråkig men efter egen erfarenhet så skulle jag inte rekomendera Venedig under Juli/augusti. Vi var där under juli månad för några år sedan men kombinationen av hettan och lukten som bildats där gjorde att vi han aldrig gå hela vägen in i centrum innan vi ville därifrån. Venedig är säkert en väldigt trevlig stad men att besöka den när de är 35-40° är verkligen inget jag skulle rekomendera ifall ni vill njuta av besöket.
Min lillasyster kommer fortfarande ihåg när hon såg det droppa svett från öronsnibbarna på en äldre man som hon fick stå otrevligt nära på båten påväg tillbaka till bilen....
Jo, vi är nog medvetna om att timingen är "fel". Men det har varit en dröm att "boka av" Venedig i många år, och när vi nu är i närheten, så måste det bli av.
Vi ska vara i området i en vecka, men bo utanför stan, och har bara planerat en enkelt dagstripp in i sjöälva byn. Sen får se hur det blir, när vi väl är där.
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Dansken »

Vårt mål är som sagt norra Italien med en veckan vid båda Gardasjön och Venedigtrakten som dom primära målen.
Våra längsta dagsetapper blir 83 mil, till och från Danmark, där vi har stuga, och kommer att stanna till några dagar åt båda hållen.
I övrigt så tänker vi att ta det rätt soft ner genom Tyskland, med 2 övernattningar båda ut och hem.
Vi har resonerat som så att vi bör klara oss helt med SuC, på vägen, och under dom länga upphållen, så finns det möjlighet för 3/2 fas laddning. Kommer nog att fula hur bra som helst.

På vägen ner har vi ett "här ska vi bara sova" stopp i Knüllwald https://www.booking.com/hotel/de/sonneck.sv.html, och ett "upplevelsesstopp" vid slottet http://neuschwanstein.se.
Hemresan är ännu inte planerat, men vi skulle gärna stoppa vi någon mysig lite vingård någonstans i Tyskland. Alltså något som inte är för mycket "off" i förhållande till rutten Venedig-Puttgarden ;)

Tips på sådana ställen tas tacksamt emot.

Såhär ser den ungefärliga planen ut:
Screen Shot 2017-03-04 at 11.11.26.png
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av bullen »

Blir det bara sova med det namnet?
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Dansken »

bullen skrev:
Blir det bara sova med det namnet?Bild
Med typ 100 hotell att välja på, är det ingen tillfällighet att vi hamnade där! :D
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Mats »

danni skrev:
Bägge hotellen vi bor på nere i Italien har destination charger(s)....
Om vi nu inte bor just där utan passerar blir det att lita på superchargers.
Alltså sista delen av din resa, det är dryga 20mil mellan SUC där. Någon som har erfarenhet om elevation, om man behöver ta det lugnt i nått av hållen? Jag tittade på Affi Supercharger till Brennero Supercharger.

//Mats
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av bylund »

Jag körde St Anton-Affi utan att stanna för att ladda. Förvisso med 100 % från St Anton, men kunde alltså skippa Innsbruck och Brenner. Vid Affi kan man passa på att handla innan man kör in mot Gardasjön.

Uppför lär man få stanna desto mer, men jag körde via Ungern hem, så testade inte det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Mats »

Kollade Greenrace och det är en skillnad på 900m men det ser som det ska gå oavsett håll.
elevation.png
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Bjelke »

Dansken skrev:
bullen skrev:
Blir det bara sova med det namnet?Bild
Med typ 100 hotell att välja på, är det ingen tillfällighet att vi hamnade där! :D
:lol: typ det enda av texten jag reagerade på :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av bullen »

Bjelke skrev:
Dansken skrev:
bullen skrev:
Blir det bara sova med det namnet?Bild
Med typ 100 hotell att välja på, är det ingen tillfällighet att vi hamnade där! :D
Bild typ det enda av texten jag reagerade på Bild
Känns som vi har typ samma dåliga humor...Bild Bild
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Dansken »

bullen skrev:
Bjelke skrev:
Dansken skrev:
bullen skrev:
Blir det bara sova med det namnet?Bild
Med typ 100 hotell att välja på, är det ingen tillfällighet att vi hamnade där! :D
Bild typ det enda av texten jag reagerade på Bild
Känns som vi har typ samma dåliga humor...Bild Bild
Med 3 små barn i bilen (och hotellrummen), så är det nog så nära vi kommer vuxenmys under den semestern Bild
Användarvisningsbild
Oddball
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 14 sep 2015 23:19
Ort: Åsa

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Oddball »

Mats skrev:
Kollade Greenrace och det är en skillnad på 900m men det ser som det ska gå oavsett håll.
Körde där med en S70D förra sommaren. Inga problem med laddning åt nåt håll (man bör dock vara beredd på köer på denna sträcka, så tidplanen bör ej vara för tajt)
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av HelectriC »

Vi har bokat Stena Line Gbg-Kiel, så börjar man dagen utvilad och kommer en bra bit ner i Tyskland innan tålamodet börjar tryta.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Bjelke »

bullen skrev:
Bjelke skrev:
Dansken skrev:
bullen skrev:
Blir det bara sova med det namnet?Bild
Med typ 100 hotell att välja på, är det ingen tillfällighet att vi hamnade där! :D
Bild typ det enda av texten jag reagerade på Bild
Känns som vi har typ samma dåliga humor...Bild Bild
Det har jag konstaterat ett tag nu faktiskt ;) :lol:
Tänkte skriva precis samma sak häromdagen...
Ordmissbrukare brukar dom kalla mig :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Dansken »

Jag har nu fått bekräftat att jag kan ladda med 230v på hotellen vi ska bo på i Knüllwald och Füssen.
Vad ska man räkna med att kunna ladda över 230, hur många mil eller km pr. timme?
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Mats »

Dansken skrev:
Jag har nu fått bekräftat att jag kan ladda med 230v på hotellen vi ska bo på i Knüllwald och Füssen.
Vad ska man räkna med att kunna ladda över 230, hur många mil eller km pr. timme?
10 ampere 1 mil i timmen kanske men det beror på strömmen.
Hälften i värsta fall.
Lite över i bästa fall.

Vad heter hotellen som har 230 laddning?
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Dansken »

Mats skrev:
Dansken skrev:
Vad heter hotellen som har 230 laddning?
Vi ska bo på:
* https://www.booking.com/hotel/de/sonneck.sv.html - bara för att det ligger i Knüllwald (och är på vägen ;) )
* https://www.booking.com/hotel/de/hotelsonne.sv.html - för att det ligger nära http://neuschwanstein.se, som vi hoppas at barnen ska tycka om.

Sedan när vi kommer "fram till destinationen", så ska vi bo på 2 olika campingplatser, där vi ska bo i "mobile homes", alltså typ stugor med 3 rum och alla förnödenheter.
* http://www.ecvacanze.it/en/campsite/fam ... amily-park - Vid Gardasjön
* http://www.pradelletorri.it/en/ - utanför Venedig

Vi har aldrig bott på sådana ställen, men har hört att det är att likna vid ett Sunving resport, typ. barnklubb, massor av poolar etc (och samma pris).
Hoppas verkligen det är bra standard, och inte för mycket camping över ställen, annars kommer vi inte att stå ut en vecka/stället.
Har inte fått bekräftat att vi kan ladda på dessa platser, men eftersom att man parkerar bilen vid "stugan", så tar jag för givit att det ska gå.
Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av Dansken »

Vi tänker att ta 2 stop mellan Venedig och Danmark på vägen hem.
I Alperna, typ St Anton eller liknande, och någonstans i Tyskland på en vingård eller eller "något sånt".

Finns det når bara tips från er här på forumet?
I Alperna tänker vi ta 2 övernattningar, så att vi på den "lediga dagen" kan ta barnen med på sin första vandring (eller åtminstone promenad) i fjällen.
Vi är ute efter ett hotell eller lägenhet med plats för 5, gärna med möjlighet till laddning, och där det åtminstone finns en vettig resturang i närheten.
Och så får det gärna ligga så att man bara går utanför dörren och så är man "på fjället".
Är inte så känt i Alperna, och funderar som sagt på St Anton, men om det finns bra förslag lite längre norrut, så är det nog en fördel.

Och sen var det det här med vingården (eller annat mysigt ställe), någonstans mitt mellan Alperna och Puttgarden.
Några idéer?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av bylund »

Vi gjorde en övernattning i St Anton på väg till Italien i somras. Vi bodde då i själva byn. Det utgår en turistskatt på 2,60 EUR per person där, men då ingår biljetter till liftarna, lokaltrafik, badhus m m. Att åka upp med liften medans man laddade på superladdaren var ett rätt lagom tidsfördriv.

Vi bodde på http://www.tirol.at/urlaub-buchen/pensi ... chlosskopf. Inget jättespeciellt, men rätt prisvärt, och bra frukost.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
MariaB
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 dec 2015 09:02
Ort: Bromma

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av MariaB »

Till er som tänker åka förbi eller i närheten av Gardasjön/Verona och gillar vin så är Zenis vinmuseum i Bardolino toppen!
http://www.zeni.it/museo-del-vino/
Gratis provning av alla bordsviner och en billig peng (1,5 Euro) för att prova lite bättre sorter: Amarone eller Bardolino Superiore. Och alla viner kan köpas på plats. Här finns mycket prisvärda viner att köpa med sig hem.
Nära museet, på en höjd mitt i vinodlingarna ligger en favoritrestaurang till mig och familjen:
http://www.agriturismocostadoro.com
Stället har Agriturism med boende, restaurang och egen vinodling.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av danni »

Dansken skrev:
Vi tänker att ta 2 stop mellan Venedig och Danmark på vägen hem.
I Alperna, typ St Anton eller liknande, och någonstans i Tyskland på en vingård eller eller "något sånt".

Finns det når bara tips från er här på forumet?
I Alperna tänker vi ta 2 övernattningar, så att vi på den "lediga dagen" kan ta barnen med på sin första vandring (eller åtminstone promenad) i fjällen.
Vi är ute efter ett hotell eller lägenhet med plats för 5, gärna med möjlighet till laddning, och där det åtminstone finns en vettig resturang i närheten.
Och så får det gärna ligga så att man bara går utanför dörren och så är man "på fjället".
Är inte så känt i Alperna, och funderar som sagt på St Anton, men om det finns bra förslag lite längre norrut, så är det nog en fördel.

Och sen var det det här med vingården (eller annat mysigt ställe), någonstans mitt mellan Alperna och Puttgarden.
Några idéer?
Nu har jag inga personliga erfarenheter än, men vi letade hotell i Österrike för två nätter med fokus på att det skulle vara familjevänligt och valet föll på det här: https://www.kinderhotel-almhof.at/en/
MariaB skrev:
Till er som tänker åka förbi eller i närheten av Gardasjön/Verona och gillar vin så är Zenis vinmuseum i Bardolino toppen!
http://www.zeni.it/museo-del-vino/
Gratis provning av alla bordsviner och en billig peng (1,5 Euro) för att prova lite bättre sorter: Amarone eller Bardolino Superiore. Och alla viner kan köpas på plats. Här finns mycket prisvärda viner att köpa med sig hem.
Nära museet, på en höjd mitt i vinodlingarna ligger en favoritrestaurang till mig och familjen:
http://www.agriturismocostadoro.com
Stället har Agriturism med boende, restaurang och egen vinodling.
Tackar för tipset! Det ligger ca 2 km från hotellet vi ska bo på i Bardolino så det ska väl hinnas med. Fast det känns ändå inte riktigt som gångavstånd med två småbarn under högsommar, vilket såklart är ett krux om man vill provsmaka saker...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av jpetters »

danni skrev:

Nu har jag inga personliga erfarenheter än, men vi letade hotell i Österrike för två nätter med fokus på att det skulle vara familjevänligt och valet föll på det här: https://www.kinderhotel-almhof.at/en/
Jag har bott med familjen på detta hotell och det var mycket trevligt. Det är helt inriktat på familjer och var suveränt anpassat för detta. Det var ett par år sedan och pre-Tesla så jag kan inte svara på möjligheter att ladda, etc. Men kan i vilket fall varmt rekommendera det.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av danni »

jpetters skrev:
danni skrev:

Nu har jag inga personliga erfarenheter än, men vi letade hotell i Österrike för två nätter med fokus på att det skulle vara familjevänligt och valet föll på det här: https://www.kinderhotel-almhof.at/en/
Jag har bott med familjen på detta hotell och det var mycket trevligt. Det är helt inriktat på familjer och var suveränt anpassat för detta. Det var ett par år sedan och pre-Tesla så jag kan inte svara på möjligheter att ladda, etc. Men kan i vilket fall varmt rekommendera det.
Kul att höra! Laddmöjligheter mailade jag dem om, och de sa att de har laddning och har reserverat en sådan plats åt mig. Jag vet inte vad för slags laddning det rör sig om, men när vi bokat två nätter där spelar det ingen större roll, vi lär hinna få fullt ändå.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
MariaB
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 dec 2015 09:02
Ort: Bromma

Re: Sommar 2017 till italien

Inlägg av MariaB »

danni skrev:
Dansken skrev:
Vi tänker att ta 2 stop mellan Venedig och Danmark på vägen hem.
I Alperna, typ St Anton eller liknande, och någonstans i Tyskland på en vingård eller eller "något sånt".

Finns det når bara tips från er här på forumet?
I Alperna tänker vi ta 2 övernattningar, så att vi på den "lediga dagen" kan ta barnen med på sin första vandring (eller åtminstone promenad) i fjällen.
Vi är ute efter ett hotell eller lägenhet med plats för 5, gärna med möjlighet till laddning, och där det åtminstone finns en vettig resturang i närheten.
Och så får det gärna ligga så att man bara går utanför dörren och så är man "på fjället".
Är inte så känt i Alperna, och funderar som sagt på St Anton, men om det finns bra förslag lite längre norrut, så är det nog en fördel.

Och sen var det det här med vingården (eller annat mysigt ställe), någonstans mitt mellan Alperna och Puttgarden.
Några idéer?
Nu har jag inga personliga erfarenheter än, men vi letade hotell i Österrike för två nätter med fokus på att det skulle vara familjevänligt och valet föll på det här: https://www.kinderhotel-almhof.at/en/
MariaB skrev:
Till er som tänker åka förbi eller i närheten av Gardasjön/Verona och gillar vin så är Zenis vinmuseum i Bardolino toppen!
http://www.zeni.it/museo-del-vino/
Gratis provning av alla bordsviner och en billig peng (1,5 Euro) för att prova lite bättre sorter: Amarone eller Bardolino Superiore. Och alla viner kan köpas på plats. Här finns mycket prisvärda viner att köpa med sig hem.
Nära museet, på en höjd mitt i vinodlingarna ligger en favoritrestaurang till mig och familjen:
http://www.agriturismocostadoro.com
Stället har Agriturism med boende, restaurang och egen vinodling.
Tackar för tipset! Det ligger ca 2 km från hotellet vi ska bo på i Bardolino så det ska väl hinnas med. Fast det känns ändå inte riktigt som gångavstånd med två småbarn under högsommar, vilket såklart är ett krux om man vill provsmaka saker...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar