Seriöst?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Seriöst?

Inlägg av lator »

Bilförsäljare som uttrycker sig så här när de säljer en enligt mig väldigt högt prissatt bil, är de seriösa?
"4års nybilsgaranti, 8års garanti på batteri" Bilen har gått 8747 mil.

https://www.blocket.se/malmo/Tesla_Mode ... 7.htm?aw=1
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Seriöst?

Inlägg av mati »

Ja, den är dyr och har ingen garanti kvar. Känns inte seriöst.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Seriöst?

Inlägg av lator »

mati skrev:
Ja, den är dyr och har ingen garanti kvar. Känns inte seriöst.
Och just det faktum att man skriver 4 års garanti men inte nämner milbegränsningen... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Seriöst?

Inlägg av Pontus »

Är 695 så väldigt högt? Hade varit 650 hade jag inte reagerat alls på priset och knappt nu heller. För ett halv år sedan så tror jag samma handlare försökte få typ 1100 tkr för bilar som kostade typ 50-100 tkr mer nya.
På Blocket håller jag koll på SONOS Connect Amp och dessa verkar en del ha lite hybris kring också, idag var det någon som ville ha 5200kr för en 1 år gammal och den kostar 5395kr ny
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4340
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Seriöst?

Inlägg av dstr »

lator skrev:
Bilförsäljare som uttrycker sig så här när de säljer en enligt mig väldigt högt prissatt bil, är de seriösa?
"4års nybilsgaranti, 8års garanti på batteri" Bilen har gått 8747 mil.

https://www.blocket.se/malmo/Tesla_Mode ... 7.htm?aw=1
Nej, det där var inte seriöst formulerat. Förmodligen är det någon som slentrianmässigt klippt och klistrat annonstext.

Handlaren som sådan är nog den som kränger mest begagnade Teslor i Sverige. Om man till och med sticker ut hakan med url'en http://www.teslacenter.se/ så bör man ha bättre koll på texterna.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Seriöst?

Inlägg av lator »

Denna är väl alldeles för billig då... https://www.blocket.se/ostergotland/Tes ... 9.htm?sa=1
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Seriöst?

Inlägg av Gustafsson »

lator skrev:
Bilförsäljare som uttrycker sig så här när de säljer en enligt mig väldigt högt prissatt bil, är de seriösa?
"4års nybilsgaranti, 8års garanti på batteri" Bilen har gått 8747 mil.

https://www.blocket.se/malmo/Tesla_Mode ... 7.htm?aw=1
Dyr ? Jag tycker priset är rimligt ...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Seriöst?

Inlägg av lator »

Gustafsson skrev:
lator skrev:
Bilförsäljare som uttrycker sig så här när de säljer en enligt mig väldigt högt prissatt bil, är de seriösa?
"4års nybilsgaranti, 8års garanti på batteri" Bilen har gått 8747 mil.

https://www.blocket.se/malmo/Tesla_Mode ... 7.htm?aw=1
Dyr ? Jag tycker priset är rimligt ...
Priset är ju valfritt satt och om det är dyrt eller inte är ju upp till var och en att ta ställning till men att de inte nämner något om milbegränsningen på garantin är illa tycker jag.

Bilen har gått ganska långt och har vad jag förstår INGEN utrustning alls utöver standard... Då tycker jag att 695´ är mycket pengar!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Seriöst?

Inlägg av mati »

lator skrev:
Bilen har gått ganska långt och har vad jag förstår INGEN utrustning alls utöver standard... Då tycker jag att 695´ är mycket pengar!
Men listan är lång och är man inte insatt så tror man att det är en massa tillval.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Seriöst?

Inlägg av lator »

mati skrev:
lator skrev:
Bilen har gått ganska långt och har vad jag förstår INGEN utrustning alls utöver standard... Då tycker jag att 695´ är mycket pengar!
Men listan är lång och är man inte insatt så tror man att det är en massa tillval.
Som sagt: SERIÖST! :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Seriöst?

Inlägg av gellerstam »

Jag tycker även att seriösa annonser skall ha bild på objektet. Och bild på objektet, inte bild på en annat likvärdigt!

De utan bild bläddrar jag väldigt snabbt förbi!

Their loss or my loss? Who knows.....
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Seriöst?

Inlägg av Gustafsson »

mati skrev:
lator skrev:
Bilen har gått ganska långt och har vad jag förstår INGEN utrustning alls utöver standard... Då tycker jag att 695´ är mycket pengar!
Men listan är lång och är man inte insatt så tror man att det är en massa tillval.
Håller med om detta med konsumentupplysning gränsande till alternativ sanning, priset hos handlare brukar man ändå (med undantag för Tesla) kunna pruta på en del. Den kostade nog inte mer än dryga 700 beroende på när den köptes, när man tänker efter...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Seriöst?

Inlägg av bat »

När jag letade efter en bil för mer än ett år sedan pratade jag med AutoPerformance. Var iaf då uteslutande Tyskland import bilar. Fick inget bra intryck av dem när jag pratade med dem så fick bli en demobil direkt från Tesla istället.
Skriv svar