Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
Ort: Skurup

Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av krabbe »

Clever erbjuder ett all inklusive abonnemang i Danmark till 699,- DKK

Man köper en lakbox (och installation ) till 8000,- och då får man ladda Ubegränset hemme och på Clevers netvärk i Danmark - Sverige - Tyskland.

Eon erbjuder samma sort til 579 DKK, ( om man beställer innan 30/4-17) ingår lakbox til 0 kr. (Monteret på eksisterende CEE )

Båda Eon och Clever erbjuder inte sådan till Svenska kunder (har kollat )

Kanske man skal ligge lite press på dom for att förklara sig om varför, så vi kan få ekstra bra deal på laddning.

Det konstiga är att strömmen er mycket dyrare i Danmark än i Sverige.
Jag vet at en del av "rabatten / dealen" är att man får avgifts refusion från staten. Men egen utan at den bilen kunna något liknande utan problem implementeras i dk.

Vad tycker ni ?
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av beef »

krabbe skrev:
Clever erbjuder ett all inklusive abonnemang i Danmark till 699,- DKK

Man köper en lakbox (och installation ) till 8000,- och då får man ladda Ubegränset hemme och på Clevers netvärk i Danmark - Sverige - Tyskland.

Eon erbjuder samma sort til 579 DKK, ( om man beställer innan 30/4-17) ingår lakbox til 0 kr. (Monteret på eksisterende CEE )

Båda Eon och Clever erbjuder inte sådan till Svenska kunder (har kollat )

Kanske man skal ligge lite press på dom for att förklara sig om varför, så vi kan få ekstra bra deal på laddning.

Det konstiga är att strömmen er mycket dyrare i Danmark än i Sverige.
Jag vet at en del av "rabatten / dealen" är att man får avgifts refusion från staten. Men egen utan at den bilen kunna något liknande utan problem implementeras i dk.

Vad tycker ni ?
Denna deal hade funkat bra i Sverige.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av lator »

Clever har något liknande i Sverige. Clever Komplett. 599 kr/mån samt att du ska köpa deras laddbox och el... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av danni »

Jodå, Clever erbjuder visst detta i Sverige. De kallar det "Clever Komplett" och det kostar 599 kr per månad. Haken är att du måste köpa deras "Laddbox Smart" (som sist jag kollade var väldigt dyr, ~15k exkl installation om jag minns rätt) och du måste teckna elavtal via Clever.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av beef »

danni skrev:
Jodå, Clever erbjuder visst detta i Sverige. De kallar det "Clever Komplett" och det kostar 599 kr per månad. Haken är att du måste köpa deras "Laddbox Smart" (som sist jag kollade var väldigt dyr, ~15k exkl installation om jag minns rätt) och du måste teckna elavtal via Clever.
Jag har varit i kontakt med Clever innan och det finns ett tak som jag dessvärre fick via telefon och kan inte hitta det på deras hemsida, vilket var en dealbreaker. Om någon här känner till den, vänligen upprepa vad svenska Clever menar med "Komplett".
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av danni »

beef skrev:
danni skrev:
Jodå, Clever erbjuder visst detta i Sverige. De kallar det "Clever Komplett" och det kostar 599 kr per månad. Haken är att du måste köpa deras "Laddbox Smart" (som sist jag kollade var väldigt dyr, ~15k exkl installation om jag minns rätt) och du måste teckna elavtal via Clever.
Jag har varit i kontakt med Clever innan och det finns ett tak som jag dessvärre fick via telefon och kan inte hitta det på deras hemsida, vilket var en dealbreaker. Om någon här känner till den, vänligen upprepa vad svenska Clever menar med "Komplett".
Clevers hemsida suger råttpung. Fruktansvärt svårnavigerad och saknar nästan all viktig information. Jag var på dem om det för bara någon dag sen, och de meddelade att de jobbar på att få ut nåt bättre.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av Jerker »

Jodå, jag var i kontakt med Clever redan för ett år sedan om den här dealen och de själva anser att det inte är nåt för privatpersoner. De som halat på den är de som har tjänstebil där arbetsgivaren betalar laddboxen. Sen är det ju en begränsning i hur mycket man får ladda och det är för att skydda sig mot taxirörelser som skulle skinna dem. Jag minns inte på rak arm hur många kWh som ingår. Vet att jag har skrivit om det i en annan tråd här när detta var aktuellt senast. Den som orkar kan ju söka...
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
Ort: Skurup

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av krabbe »

Mycket dålig information på hemsidan, jag har fått skriftlig besked

Deras KOMPLETT - man får Max ladda 5.000 kWh totalt (uta och hemme) då er detta abonnemang värdelöst i min optik.

12x599 = 7188,- kr för 5.000 kWh (1,43/ kWh) plus laddbox 12.750 och installationskostnader :(

Den stora frågan, varför kommer dom inte med et bedra alternativ för elbils kunderna. Som feks i dk. ?
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av beef »

krabbe skrev:
Mycket dålig information på hemsidan, jag har fått skriftlig besked

Deras KOMPLETT - man får Max ladda 5.000 kWh totalt (uta och hemme) då er detta abonnemang värdelöst i min optik.

12x599 = 7188,- kr för 5.000 kWh (1,43/ kWh) plus laddbox 12.750 och installationskostnader :(

Den stora frågan, varför kommer dom inte med et bedra alternativ för elbils kunderna. Som feks i dk. ?
För lite konkurrens! De anser sig vara själva med konceptet i Sverige.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av bylund »

Vad kostar det efter 5 MWh? 5 kr/kWh, eller mer som vanliga elpriset ungefär?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av danni »

bylund skrev:
Vad kostar det efter 5 MWh? 5 kr/kWh, eller mer som vanliga elpriset ungefär?
Utan att veta säkert skulle jag tippa att det kommer kosta som vilken el som helst hemma och 2,50 kr / kWh på CHAdeMO.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av leiflodde »

Finns alltid dåliga sidor hos företag.

Men idag när mitt clever kort inte funkade ringde jag upp supporten och en trevlig Herre bara startade upp stationen i Mölndal frågade inte om kortnummer eller någoting :)
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av leiflodde »

Jag är testpilot av EON;s laddnätverk och deras app och fick följande information (se nedan) om deras utbyggnad i Stockholm, skulle även vara gratis över sommaren :)

Byggnationen i Stockholm centrum kommer att vara helt klar inom de kommande 1-2 veckorna och därefter pågår kvarvarande strömsättning och drifttagning under juli månad.
Laddgatorna på Strandvägen och Slottskajen är dock helt tagna i drift och Kungsbro Strand, Kungsholms Hamnplan, Gustav Adolfs Torg, Scheelegatan och Jarlaplan kommer vara i drift snart enligt ovan.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Clever Och EON i Danmark erbjuder all inklusive.

Inlägg av leiflodde »

Tänkte tipsa om Easy Parks app som jag använder bl.a. till parkering. Och om ni exempelvis skall till Köpenhamn finns massor av laddstationer som visas i appen visst kostar lite att ladda enkelt betalningssätt. Glad midssommar
Skriv svar