Javakonsult sökes

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Javakonsult sökes

Inlägg av DSV »

Finns någon här som är någorlunda erfaren i Java och intresserad av ett mindre uppdrag på konsultbasis i Skåne?

Har en känsla av att här finns minst lika många frilansande mjukvaru-utvecklare som jag har i mitt linkedin nätverk så det kan vara lönt att fråga.

Gissningsvis rör det sig om ~100 timmar per år och kommer troligen fortsätta kräva utveckling i lågintensivt tempo under flera år. Flexibiliteten är rätt hög men man behöver kunna komma loss för möten i Lundatrakten ibland. Så vad jag söker är någon som varit, och tänkt förbli, i branschen ett tag och kan tänka sig ytterligare småprojekt.

Erfarenhet från andra utvecklingsmiljöer typ Delphi, C och C# är en bonus eftersom jag jobbar med dessa i andra projekt och en sak gärna leder till en andra. I detta fall är dock Java det kritiska eftersom jag själv är svag där och uppdraget för litet för att jag på allvar ska komma över tröskeln.

Skicka PM med nummer om du vill veta mer.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av Herr X »

Jag vet inte om du redan funnit en javautvecklare men tänkte bara säga att jag inte känner till någon.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av mati »

Jag har ca 20 års erfarenhet i Java och jobbar som egenföretagare inom just detta. Men tyvärr bor jag kanske lite långt bort.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av Jensa »

mati skrev:
Jag har ca 20 års erfarenhet i Java och jobbar som egenföretagare inom just detta. Men tyvärr bor jag kanske lite långt bort.
Men då får du ju en anledning att ta bilen :D
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av DSV »

Herr X skrev:
Jag vet inte om du redan funnit en javautvecklare men tänkte bara säga att jag inte känner till någon.
Perfekt, då vet jag!
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av DSV »

mati skrev:
Jag har ca 20 års erfarenhet i Java och jobbar som egenföretagare inom just detta. Men tyvärr bor jag kanske lite långt bort.
Ja tyvärr kräver uppdraget lite för mycket fysisk närvaro i förhållande uppdragets storlek. Fast det är ändå lite kul att från människor sysslar med liknande grejer, förr eller snarare kan det ju dyka upp något som stämmer bättre. Jobbar själv en del i Göteborgstrakten och där kan det ju tvärtom vara så att det är jag som är lite för långt bort för att det ska bli intressant även om tågen numera går rätt smidigt (bilen får rulla fullt tillräckligt mycket ändå verkar det som).
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av mati »

Absolut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Javakonsult sökes

Inlägg av Herr X »

DSV skrev:
Herr X skrev:
Jag vet inte om du redan funnit en javautvecklare men tänkte bara säga att jag inte känner till någon.
Perfekt, då vet jag!
Faktum är att jag känner till flera, jag bara tyckte att det var så rolig sak att skriva att jag inte kunde låta bli. Gick och fnittrade för mig själv en halv dag.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
scrp
Inlägg: 1
Blev medlem: 27 apr 2017 23:05

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av scrp »

10 år+ som Java utvecklare här och bor i Lund, sklickar PM
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av evilirish »

scrp skrev:
10 år+ som Java utvecklare här och bor i Lund, sklickar PM
Förväntar mig en fet rekryteringsbonus om allt faller ut väl Bild
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av DSV »

Herr X skrev:
DSV skrev:
Herr X skrev:
Jag vet inte om du redan funnit en javautvecklare men tänkte bara säga att jag inte känner till någon.
Perfekt, då vet jag!
Faktum är att jag känner till flera, jag bara tyckte att det var så rolig sak att skriva att jag inte kunde låta bli. Gick och fnittrade för mig själv en halv dag.
Alla inlägg som puttar upp tråden är välkomna. Själv grämde jag mig över att jag inte hade tid att komma på en slagkraftig replik, sånt man alltid kommer på långt efter man behövt dem.
Antar att din kontakter inte hänger i skåne primärt?
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Javakonsult sökes

Inlägg av DSV »

scrp skrev:
10 år+ som Java utvecklare här och bor i Lund, sklickar PM
Intressant, jag följer upp!
Skriv svar