Aktsam försäkringsbolag?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Aktsam försäkringsbolag?

Inlägg av Jocce »

Någon som har erfarenhet av Aktsam som försäkringsbolag?

I detta fall inte till Teslan utan till sommarmonstret (Dodge Challenger SRT8). Men vilken bil du haft erfarenhet av spelar ingen roll.


Dvs, har du haft dem som försäkringsbolag och råkat ut för något?
Hur hanterar dom ärendet? Gick allt smidigt osv?


Kikar varje år på att byta försäkringsbolag, då villkoren är ganska lika mellan alla bolag men priserna skiljer sig markant. Så är i princip aldrig trogen när det gäller bilförsäkring.
Just Aktsam har jag dock inte haft tidigare och i år så var dom billigast, men man vill ju gärna ha lite input!


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Aktsam försäkringsbolag?

Inlägg av bylund »

Jag har Aktsam (halvförsäkring) till Teslan. Jag backade in i en utlandsregistrerad bil på en parkering. Ringde Aktsam och berättade reg-nr och telefonnummer till föraren (som var vid bilen). Aktsam tog allt därifrån och sa att det inte påverkar min premie, vilket det ej heller verkar ha gjort. Vet inte hur de agerar vid skador på egna bilen, men jag fick ändå ett bra intryck.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Aktsam försäkringsbolag?

Inlägg av janni »

Hade Aktsam länge som yngre förare då de var mycket billigare när man var under 25, dock hade de tidigare en begränsning på hur många hk bilen fick ha så de föll bort från urvalet när jag skaffade min S5a.

De verkar heller inte sälja försäkringar till företag så för mig är de inte aktuella idag, annars hade jag valt dem igen om de var förmånligast.
Skriv svar