Macho, ja... dit kan vi väl räkna att skryta med att man har en bil som gör 0-100 på under 2,5 sekunder?
Hela Elon Musks masterplan bygger på att spela på machoidealen, iaf fram till 3:an. Han var tvungen att attrahera männen med machoideal med sin Roadster, model S och X först, annars skulle han inte få in kapital. Spelar man inte på deras planhalva så lyckas man inte i den här världen. Hade han börjat i andra änden med model 3 först så hade ingen lyssnat på honom. Det hade legat alldeles för nära tråkstämpeln som elbilar hade då, och inga män med makt och pengar vill associeras med nåt sånt. Nej, de vill associeras med machosaker!
På samma sätt ser vi de andra nybörjarföretagen såväl som från de etablerade. Man bygger den ena prototypen efter den andra som dels ska var en "Tesladödare", dels associera till muskler, coolhet osv. osv.
Att bilarna slutar att låta illa betyder inte att machoidealen inom bilvärlden upphör.