Sista Minuten

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Sista Minuten

Inlägg av tobbeturbo »

Skickar in en fråga på övrigt här, då det tamefan är ett bra forum där man kan få vad som helst till svar! Perfekt tänker jag!
Vi tänkte ta någon sista minuten, eller ja, en resa nu i veckan, gärna imorrn, måste vara hemma nästa måndag och hämta hem bonus-sonen.
VAR ska vi??
Kollar en hel del. Kollade Santorini för det ser jävligt nice ut, helt okey priser på hotellen, men går ju tamefan inte att resa dit för mindre än 15k på två pers.
Vi vill bara sola, bada, äta o dricka, jag tänker medelhavet, men har någon något bra tips där man kan få liknande (varmt, fint vatten osv) så shoot!

Har också tänkt att ta Teslan neråt men har svårt att övertyga frugan att bila ner till medelhavet, även om det är "gratis" hehe.

Men ge mig era tips bah, så får vi se! Jag litar på er!
Referral: http://---
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Sista Minuten

Inlägg av Smutt »

Jag älskar Prag...
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 825
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: Sista Minuten

Inlägg av JonasH »

Berlin med Teslan. Inte så långt att köra.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2016 17:58
Ort: Järfälla

Re: Sista Minuten

Inlägg av Vidio »

tobbeturbo skrev:
Skickar in en fråga på övrigt här, då det tamefan är ett bra forum där man kan få vad som helst till svar! Perfekt tänker jag!
Vi tänkte ta någon sista minuten, eller ja, en resa nu i veckan, gärna imorrn, måste vara hemma nästa måndag och hämta hem bonus-sonen.
VAR ska vi??
Kollar en hel del. Kollade Santorini för det ser jävligt nice ut, helt okey priser på hotellen, men går ju tamefan inte att resa dit för mindre än 15k på två pers.
Vi vill bara sola, bada, äta o dricka, jag tänker medelhavet, men har någon något bra tips där man kan få liknande (varmt, fint vatten osv) så shoot!

Har också tänkt att ta Teslan neråt men har svårt att övertyga frugan att bila ner till medelhavet, även om det är "gratis" hehe.

Men ge mig era tips bah, så får vi se! Jag litar på er!

Kroatien brukar vara hyfsat prisvärt.

Men nu ett lite mer vågat tips:
Albanien.
Har aldrig ens tänkt tanken att åka dit, men en vän kom tillbaks för ett par veckor sen. Han sa att det var sjukt bra och bilderna han visade såg helt magiska ut! Jag är lite småsugen på att prova...
Om du vill ha det hyfsat billigt alltså...
Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 493
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Re: Sista Minuten

Inlägg av Hammar »

Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: Sista Minuten

Inlägg av boreno »

Det kan låta lite tråkigt, men om ni är två förare så... åk till England. Det tar inte speciellt lång tid, och det är fantastisk vackert att köra omkring där. Skippa tunneln och ta färjan - billigare och riktigt trevligt (dessutom är kanaltågen så smala och trånga att man riskerar sina 21" fäljar bara genom att köra ombord...)

Jag kan verkligen rekommendera Stratford Upon Avon. Och massa andra ställen. England är inte så stort, det är bara att köra!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Sista Minuten

Inlägg av tobbeturbo »

Vi tänkte mer sol o bad, tänk Medelhavet.
Nästan 30h ner till Medelhavet enligt abetterrouteplanner om man tar Teslan. Fick nej på den från bestämmerskan.
Referral: http://---
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Sista Minuten

Inlägg av tobbeturbo »

Okej verkar bli bil till norra Italien. Vilken väg bör man ta till Tyskland? Eller överhuvudtaget? Billigast kontra snabbast?
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Sista Minuten

Inlägg av Teslaspolen »

Rekommenderar Split i Kroatien. Vackert, varmt, gott om bad och sevärdheter.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Sista Minuten

Inlägg av ovelundkvist »

Jag kan rekommendera Rostock-färjan och sedan rakt ner genom Tyskland, med stopp i Berlin om det hinns med, och sedan genom Brenner-passet.
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2016 17:58
Ort: Järfälla

Re: Sista Minuten

Inlägg av Vidio »

Om du ändå tänkte ta dig till Norra Italien, så får jag kanske rekommendera Slovenien istället?
Jag har varit på båda ställena och skulle välja Slovenien utan att tveka.
Det är ett litet land, som har allt!
Det är helt fantastiskt vackert, med alperna i norra delen, fantastiska sjöar, MASSVIS med aktiviteter att göra.
Europas största grottor (Postojna) är också väl värt ett besök.
Sen från alperna har du inte långt ner till Adriatiska havet med kristallblått vatten (mycket klarare på Slovenska sidan än Italienska, då strömmarna för över allt till Italienska sidan) och den mysiga kuststaden Piran.

Sen att prisnivån är säkert hälften jämfört med Italien skadar ju inte heller...

Ett land långt ifrån alla varit i, väldigt speciellt och unikt.
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Sista Minuten

Inlägg av tobbeturbo »

ovelundkvist skrev:
Jag kan rekommendera Rostock-färjan och sedan rakt ner genom Tyskland, med stopp i Berlin om det hinns med, och sedan genom Brenner-passet.
Funderade på just det. Bilen står på laddning nu så hoppas vi hinner mer sista båten :?
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Sista Minuten

Inlägg av Bjelke »

Vidio skrev:
Om du ändå tänkte ta dig till Norra Italien, så får jag kanske rekommendera Slovenien istället?
Jag har varit på båda ställena och skulle välja Slovenien utan att tveka.
Det är ett litet land, som har allt!
Det är helt fantastiskt vackert, med alperna i norra delen, fantastiska sjöar, MASSVIS med aktiviteter att göra.
Europas största grottor (Postojna) är också väl värt ett besök.
Sen från alperna har du inte långt ner till Adriatiska havet med kristallblått vatten (mycket klarare på Slovenska sidan än Italienska, då strömmarna för över allt till Italienska sidan) och den mysiga kuststaden Piran.

Sen att prisnivån är säkert hälften jämfört med Italien skadar ju inte heller...

Ett land långt ifrån alla varit i, väldigt speciellt och unikt.
Bra tips :) måste kollas upp, närheten till Alperna (och cykling) är ju najs :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar