Slutladdat-Green Charge

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Slutladdat-Green Charge

Inlägg av far1far2 »

Naturligtvis är det väl fler än jag som konstaterat att det nu är slutladdat på Green Charge. 4 kronor/min för Cademo- och 2 kronor i minuten för snigelladdning! Kan inte tänka mej att någon vid sina sinnens fulla bruk kommer att nyttja de tjänsterna! :evil:
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av lobbin »

Nej, betalning per tidsenhet är ju helt värdelöst. Per kWh är väl det enda rätta.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av bylund »

Om snigelladdning är 22 kW och man har dubbelladdare så betalar man alltså 5,5 kr per kWh. Men för många blir det alltså dyrare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av Kirre »

Såg det också. Tänkte ladda upp lite på Ica Maxi Ronnebys chademo-laddare i helgen när vi nyårshandlade men det blev det inget av. Förutom prismodellen så var det ju en av de mest krångliga app/aktiverings-lösningarna jag har stött på. Parkerade några timmar vid Abris typ2-laddningspunkt istället. Bra fart med 3fas 11kW.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av Kulingen »

Vi får hitta på något ladda av varandra ladd karta och hur det ska debiteras för att komma runt dyra ocker kW priser
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
X-Model
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 16 apr 2016 18:37

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av X-Model »

Kulingen skrev:
Vi får hitta på något ladda av varandra ladd karta och hur det ska debiteras för att komma runt dyra ocker kW priser
PlugShare är en utmärkt app för detta. Jag har stor nytta av den när jag kör utanför SuC-nätverket.
Du kan ställa in vilka laddkontakter som ska visas, dessutom kan man välja om det är bara "gratisladdare" eller om även de med avgift som ska visas.
Jag har både Chademo och typ 2 och har ännu efter femtusen mil inte behövt betala för laddning. Förutom vid hemmaladdning så klart.
Men det är viktigt att vi hjälps åt att uppdatera appen vid förändringar och jag förmodar att den ni syftar på är den som i PlugShare kallas för Ronneby Stadshus.
Den anges fortfarande som gratis och kan startas med Cleverkort om man inte går in på ICA och får ett access-kort.
Användarvisningsbild
ElbilsbilistenTesla
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 18 jul 2017 03:40

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av ElbilsbilistenTesla »

På my office i Örebro finns det snart 1st DC laddare där det kostar 3kr/kwh samt

installerade 2st Tesla destinations laddare där det är gratis 11kW så jag laddar där varje dag för vårt nya kontor ligger här.
20180120_105854.jpg
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av kallekula »

Bra det är dyrt tycker jag. När man behöver ladda utanför Teslas nätverk är det oftast pga kris. Det sista man då behöver är en jävla passat gte som tar upp enda tillgängliga laddplatsen. En saftig prislapp håller laddaren ledig så jag kan ladda och komma vidare.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av Teslaspolen »

kallekula skrev:
Bra det är dyrt tycker jag. När man behöver ladda utanför Teslas nätverk är det oftast pga kris. Det sista man då behöver är en jävla passat gte som tar upp enda tillgängliga laddplatsen. En saftig prislapp håller laddaren ledig så jag kan ladda och komma vidare.
Det är redan rejält dyrt att ladda på Clever/Vattenfall/Fortum, Green Charge är då ändå mycket dyrare än föregående nämnda.
Användarvisningsbild
cicob
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 19 jun 2018 23:06
Ort: Zürich

Re: Slutladdat-Green Charge

Inlägg av cicob »

X-Model skrev:
Kulingen skrev:
Vi får hitta på något ladda av varandra ladd karta och hur det ska debiteras för att komma runt dyra ocker kW priser
PlugShare är en utmärkt app för detta. Jag har stor nytta av den när jag kör utanför SuC-nätverket.
Du kan ställa in vilka laddkontakter som ska visas, dessutom kan man välja om det är bara "gratisladdare" eller om även de med avgift som ska visas.
Jag har både Chademo och typ 2 och har ännu efter femtusen mil inte behövt betala för laddning. Förutom vid hemmaladdning så klart.
Men det är viktigt att vi hjälps åt att uppdatera appen vid förändringar och jag förmodar att den ni syftar på är den som i PlugShare kallas för Ronneby Stadshus.
Den anges fortfarande som gratis och kan startas med Cleverkort om man inte går in på ICA och får ett access-kort.
+1

Jag har provat en del andra appar, men PlugShare är "da shit". Det förutsätter dock som sagt att vi alla hjälps åt att uppdatera detaljerna.
MX Raven 2021, 7sits
Såld: MS 100D 2018, extra allt
Skriv svar