Slut med bilder och länkar på detta forum?

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Svenssons »

Teslaspolen skrev:
Fast i den faktiska omröstningen så sa väl (nästan?) alla svenska partier nej till den här galenskapen.

Trycket kom ifrån andra länder, vad jag uppfattat Spanien, Italien och Frankrike mångt och mycket?
Nej, vad jag läst så röstade S och F! för Artikel 13. S tänkte rösta för tillägg så att mems inte blir olagliga men alla råkade röstade fel så att de röstade emot tillägget. Detta gäller alltså omröstningen som var för två dagar sedan. Kommer antagligen bli en runda till för lite finlir men S, F! och en hel drös med andra politiker runt EU röstade mot ett öppet och fritt Internet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Surfaren »

Svenssons skrev:
Nej, vad jag läst så röstade S och F! för Artikel 13.
...
Kommer antagligen bli en runda till för lite finlir men S, F! och en hel drös med andra politiker runt EU röstade mot ett öppet och fritt Internet.
o.O Då vill man ju inte rösta på S eller F! Har du något mer matigt om detta? Tyvärr bara Piratpartiet som är riktigt tydliga i såna här frågor tycker jag.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Svenssons »

Surfaren skrev:
Svenssons skrev:
Nej, vad jag läst så röstade S och F! för Artikel 13.
...
Kommer antagligen bli en runda till för lite finlir men S, F! och en hel drös med andra politiker runt EU röstade mot ett öppet och fritt Internet.
o.O Då vill man ju inte rösta på S eller F! Har du något mer matigt om detta? Tyvärr bara Piratpartiet som är riktigt tydliga i såna här frågor tycker jag.
Håller med om att det endast är Piratpartiet som går att lita på när det gäller dessa frågor. Ledamöter från de flesta andra partier verkar ju vara avvaktande om det inte rent ut är positiva till Artikel 11 och Artikel 13. Jag håller på att försöka hitta hur alla MEP:s röstade. Tyvärr verkar de vilja dölja detta så gått det går.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Pontus »

Leve the dark web :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Svenssons »

När det går igenom kommer jag skaffa VPN och låtsas att jag sitter i Norge eller USA. Jag är egentligen för EU men enbart Artikel 11 och Artikel 13 gör att jag vill gå ur EU.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av LarsL »

När lobbyister kommer in går vettet ut.
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av MangeT »

EU har blivit en karriärmöjlighet för politisk adel som numer inte tänker på människors bästa utan hur de kan skaffa sig mer makt och hur de kan hjälpa stora företag (musikindustri etc) att få betalt. Jämför böter / fängelsestraff i Svergie för spridning av piratkopierat material mot ett överfall t.ex.
EU borde bara handla om fri handel i stort sett men det har vuxit till en enorm koloss. Att inte flyttkarusellen av EU-parlamentet slutat ännu är ett tydligt bevis för att politikerna inte har minsta känsla för vad som är acceptabel hantering av EU medborgares medel och pengar. Så länge det är någon annan som betalar så. Hemskt!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Verdi

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Verdi »

Jag börjar faktiskt bli mer och mer anti EU. Röstade Ja i folkomröstningen dock och är väl i grunden positiv. Men finns mycket konstigt som jag börjat störa mig på. Det här t ex. Förstör ju internet.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av mati »

När jag var yngre hoppades jag alltid på att de gamla idioterna som sitter och styr kommer att dö ut så småningom. Sen kommer det en ny generation som begriper bättre. Detta har inte skett ännu och det finns två tänkbara alternativ varför så är fallet.
Antingen så är de gamla idioterna inte tillräckligt gamla än och har inte hunnit dö. I så fall är det snart dags och allting blir bra. De kan ju inte leva för evigt liksom.
Alternativ två är att idioterna visst har dött, men de har undan för undan ersatts av nya idioter som begriper ännu mindre.
Tyvärr tror jag numera att alternativ två ligger väldigt nära sanningen. :cry:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av bjelkeman »

Sitta hemma och gnälla på ett forum lär inte göra någon skillnad. Här måste man nog ringa sina riksdagsmän/kvinnor och säga ifrån.

Här är en överblick av eländet: https://www.eff.org/deeplinks/2018/09/t ... fight-back

Som jag tolkar det lite förenklat så är det är film-, sport-, musik-, TV-, nyhetsindustrin som försöker få Google att betala för att de länkar från sök resultat eller lägger upp video på YouTube. Och Facebook där material kopieras in i deras i princip stängda platform.

Men de som driver på detta verkar inte förstå varken hur internet fungerar eller ha någon idé om vilket resultat detta kommer att få på hur internet fungerar.

Största problemet är att man lyssnar för mycket på mediaindustrin, som kämpat emot digitaliseringen med näbbar och klor. Inte för att webben är perfekt som den är idag, lång ifrån. Men det som föreslås är som att försöka fixa repor i vindrutan med slägga.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Jerker »

Teslaspolen skrev:
Glöm även att ta bilder, oavsett om det är på dig/vänner eller på själva eventet under saker som sporttuneringar och annat då detta kommer att räknas som upphovsrättsbrott emot arrangören.
Remuz skrev:
vigge50 skrev:
Hur kommer detta påverka sociala medier? Kommer bilder och länkar även där behövas granskas innan det läggs upp? I så fall kommer mycket förändras om de inte lika gärna kan läggas ner.
Youtube har redan ai som kollar efter skyddat material. Dock är det mycket som slinker igenom...
Och man ska även tänka på att YouTubes filter är rätt... Trasigt. Den flaggar även saker som är helt orelaterat och skapar på så vis massor av problem för folk som lever på att lägga ut videor på nätet.
Jag läste om en pianist som spelade in sig själv när han spelade nåt stycke av en sedan länge död tonsättare och därför med musik som inte längre är upphovsrättsskyddad (70 år efter tonsättarens död). Men Youtube tog bort det eftersom Sony(?) redan hade markerat all musik av den här tonsättaren som deras egendom. Naturligtvis helt i strid mot gällande lagstiftning, men Youtube tyckte tydligen att det var OK. Så AI-funktionen kan alltså inte skilja på Sonys upphovsrättsskyddade utgåvor av klassiska kompositörer och samma musik inspelad av andra.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av vigge50 »

Jämförde bilden från det klippet som visar hur alla röstade med listan över svenskar i EU parlamentet. Av 20 så var 6 för, 13 emot och en röstade ej ifall jag inte råkat kolla fel. Om någon vill kontrollera så är ni välkomna.

Svenska politiker

http://www.europarl.europa.eu/meps/sv/s ... country=SE

Placering

http://www.europarl.europa.eu/sed/doc/e ... AN_STR.pdf

Röstning från video
20D8F570-107A-417C-BC8F-F5AD42B0DB82.jpeg
Lars Adaktusson ❌
Max Andersson ❌
Mail Björk ❌
Ann Maria Corazza Bildt ❌
Jakop Dalunde ❌
Linnéa Engström ❌
Fredrik Federley ❌
Christoffer Fjellner ❌
Aleksander Gabelic ✔️
Jytte Guteland ✔️
Anna Hede ✔️
Gunnar Hökmark ❌
Olle Ludvigsson ✔️
Peter Lundgren -
Spraya Post ✔️
Jasenko Selimovic ❌
Marita Ulvskog ✔️
Bodil Valero ❌
Cecilia Wikström ❌
Kristina Winberg ❌
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Teslaspolen »

Jerker skrev:
Teslaspolen skrev:
Glöm även att ta bilder, oavsett om det är på dig/vänner eller på själva eventet under saker som sporttuneringar och annat då detta kommer att räknas som upphovsrättsbrott emot arrangören.
Remuz skrev:
vigge50 skrev:
Hur kommer detta påverka sociala medier? Kommer bilder och länkar även där behövas granskas innan det läggs upp? I så fall kommer mycket förändras om de inte lika gärna kan läggas ner.
Youtube har redan ai som kollar efter skyddat material. Dock är det mycket som slinker igenom...
Och man ska även tänka på att YouTubes filter är rätt... Trasigt. Den flaggar även saker som är helt orelaterat och skapar på så vis massor av problem för folk som lever på att lägga ut videor på nätet.
Det stämmer exakt in på ett av problemen med sådana här system. Likaså fågelsång, havsljud eller rent av bara tystnad har fastnat i sådana här filter. Dessutom, som det är redan idag, filmar du en video hemma på ditt barn eller husdjur eller något i den stilen och radion råkar vara igång tyst i bakgrunden, ja då åker du dit på upphovsrättsintrång.

Det är helt vansinnigt.
Jag läste om en pianist som spelade in sig själv när han spelade nåt stycke av en sedan länge död tonsättare och därför med musik som inte längre är upphovsrättsskyddad (70 år efter tonsättarens död). Men Youtube tog bort det eftersom Sony(?) redan hade markerat all musik av den här tonsättaren som deras egendom. Naturligtvis helt i strid mot gällande lagstiftning, men Youtube tyckte tydligen att det var OK. Så AI-funktionen kan alltså inte skilja på Sonys upphovsrättsskyddade utgåvor av klassiska kompositörer och samma musik inspelad av andra.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Svenssons »

vigge50 skrev:
Jämförde bilden från det klippet som visar hur alla röstade med listan över svenskar i EU parlamentet. Av 20 så var 6 för, 13 emot och en röstade ej ifall jag inte råkat kolla fel. Om någon vill kontrollera så är ni välkomna.

Svenska politiker

http://www.europarl.europa.eu/meps/sv/s ... country=SE

Placering

http://www.europarl.europa.eu/sed/doc/e ... AN_STR.pdf

Röstning från video
20D8F570-107A-417C-BC8F-F5AD42B0DB82.jpeg
Lars Adaktusson ❌
Max Andersson ❌
Mail Björk ❌
Ann Maria Corazza Bildt ❌
Jakop Dalunde ❌
Linnéa Engström ❌
Fredrik Federley ❌
Christoffer Fjellner ❌
Aleksander Gabelic ✔️
Jytte Guteland ✔️
Anna Hede ✔️
Gunnar Hökmark ❌
Olle Ludvigsson ✔️
Peter Lundgren -
Spraya Post ✔️
Jasenko Selimovic ❌
Marita Ulvskog ✔️
Bodil Valero ❌
Cecilia Wikström ❌
Kristina Winberg ❌

Tackar för detta arbete! De verkar inte vilja göra det lätt för att se vem som röstar på vad. Verkar som politikerna inte vill ta ansvar för sina val...

Några rättelser på ett par namn, det är Malin Björk, Anna Hedh (boende i min barndomskommun...), Soraya Post och Christofer Fjellner:
Lars Adaktusson (KD) ❌
Max Andersson (MP) ❌
Malin Björk (V) ❌
Ann Maria Corazza Bildt (M) ❌
Jakop Dalunde (MP) ❌
Linnéa Engström (MP) ❌
Fredrik Federley (C) ❌
Christofer Fjellner (M) ❌
Aleksander Gabelic (S) ✔️
Jytte Guteland (S) ✔️
Anna Hedh (S) ✔️
Gunnar Hökmark (M) ❌
Olle Ludvigsson (S) ✔️
Peter Lundgren (SD) -
Soraya Post (F!) ✔️
Jasenko Selimovic (L) ❌
Marita Ulvskog (S) ✔️
Bodil Valero (MP) ❌
Cecilia Wikström (L) ❌
Kristina Winberg (SD) ❌

S, F! och SD röstade alltså inte emot idiotin. Kan vara bra att tänka på till kommande EU-val. Hökmark för Moderaterna har dock låtit positiv för det men röstade ändå emot.

Tyvärr verkar Sverige inte ha något inflytande i EU. Det var bara Sverige, Polen och Nederländerna som det fanns en majoritet mot detta förslag från tyska Axel Voss (CDU) (jag funderar på om jag ska byta mitt tilltalsnamn...). Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
Fransmännen ser väl Internet som nåt som USA har prackat på dem och därför ska man rösta emot allt som har med dess funktionalitet att göra.
kontakten2

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av kontakten2 »

Svenssons skrev:
vigge50 skrev:
Jämförde bilden från det klippet som visar hur alla röstade med listan över svenskar i EU parlamentet. Av 20 så var 6 för, 13 emot och en röstade ej ifall jag inte råkat kolla fel. Om någon vill kontrollera så är ni välkomna.

Svenska politiker

http://www.europarl.europa.eu/meps/sv/s ... country=SE

Placering

http://www.europarl.europa.eu/sed/doc/e ... AN_STR.pdf

Röstning från video
20D8F570-107A-417C-BC8F-F5AD42B0DB82.jpeg
Lars Adaktusson ❌
Max Andersson ❌
Mail Björk ❌
Ann Maria Corazza Bildt ❌
Jakop Dalunde ❌
Linnéa Engström ❌
Fredrik Federley ❌
Christoffer Fjellner ❌
Aleksander Gabelic ✔️
Jytte Guteland ✔️
Anna Hede ✔️
Gunnar Hökmark ❌
Olle Ludvigsson ✔️
Peter Lundgren -
Spraya Post ✔️
Jasenko Selimovic ❌
Marita Ulvskog ✔️
Bodil Valero ❌
Cecilia Wikström ❌
Kristina Winberg ❌

Tackar för detta arbete! De verkar inte vilja göra det lätt för att se vem som röstar på vad. Verkar som politikerna inte vill ta ansvar för sina val...

Några rättelser på ett par namn, det är Malin Björk, Anna Hedh (boende i min barndomskommun...), Soraya Post och Christofer Fjellner:
Lars Adaktusson (KD) ❌
Max Andersson (MP) ❌
Malin Björk (V) ❌
Ann Maria Corazza Bildt (M) ❌
Jakop Dalunde (MP) ❌
Linnéa Engström (MP) ❌
Fredrik Federley (C) ❌
Christofer Fjellner (M) ❌
Aleksander Gabelic (S) ✔️
Jytte Guteland (S) ✔️
Anna Hedh (S) ✔️
Gunnar Hökmark (M) ❌
Olle Ludvigsson (S) ✔️
Peter Lundgren (SD) -
Soraya Post (F!) ✔️
Jasenko Selimovic (L) ❌
Marita Ulvskog (S) ✔️
Bodil Valero (MP) ❌
Cecilia Wikström (L) ❌
Kristina Winberg (SD) ❌

S, F! och SD röstade alltså inte emot idiotin. Kan vara bra att tänka på till kommande EU-val. Hökmark för Moderaterna har dock låtit positiv för det men röstade ändå emot.

Tyvärr verkar Sverige inte ha något inflytande i EU. Det var bara Sverige, Polen och Nederländerna som det fanns en majoritet mot detta förslag från tyska Axel Voss (CDU) (jag funderar på om jag ska byta mitt tilltalsnamn...). Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
Enligt ovan har du inte rätt om SD
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av nek0 »

Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
Fransmännen ser väl Internet som nåt som USA har prackat på dem och därför ska man rösta emot allt som har med dess funktionalitet att göra.
Kan inte fransmännen klippa av fiber kabeln så slipper de USA och oss andra?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Svenssons »

kontakten2 skrev:
Svenssons skrev:
Tackar för detta arbete! De verkar inte vilja göra det lätt för att se vem som röstar på vad. Verkar som politikerna inte vill ta ansvar för sina val...

Några rättelser på ett par namn, det är Malin Björk, Anna Hedh (boende i min barndomskommun...), Soraya Post och Christofer Fjellner:
Lars Adaktusson (KD) ❌
Max Andersson (MP) ❌
Malin Björk (V) ❌
Ann Maria Corazza Bildt (M) ❌
Jakop Dalunde (MP) ❌
Linnéa Engström (MP) ❌
Fredrik Federley (C) ❌
Christofer Fjellner (M) ❌
Aleksander Gabelic (S) ✔️
Jytte Guteland (S) ✔️
Anna Hedh (S) ✔️
Gunnar Hökmark (M) ❌
Olle Ludvigsson (S) ✔️
Peter Lundgren (SD) -
Soraya Post (F!) ✔️
Jasenko Selimovic (L) ❌
Marita Ulvskog (S) ✔️
Bodil Valero (MP) ❌
Cecilia Wikström (L) ❌
Kristina Winberg (SD) ❌

S, F! och SD röstade alltså inte emot idiotin. Kan vara bra att tänka på till kommande EU-val. Hökmark för Moderaterna har dock låtit positiv för det men röstade ändå emot.

Tyvärr verkar Sverige inte ha något inflytande i EU. Det var bara Sverige, Polen och Nederländerna som det fanns en majoritet mot detta förslag från tyska Axel Voss (CDU) (jag funderar på om jag ska byta mitt tilltalsnamn...). Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
Enligt ovan har du inte rätt om SD
Beror på hur man ser det. 50% av SD:s ledamöter har inte brytt sig om att rösta mot idiotin av en eller annan anledning. Därmed anser jag att SD inte röstat emot idiotin.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Svenssons skrev:
Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
Fransmännen ser väl Internet som nåt som USA har prackat på dem och därför ska man rösta emot allt som har med dess funktionalitet att göra.
Nej, det beror på att det mesta på internetz är på engelska och de kan de inte. Samma sak gäller tyskarna.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
kontakten2

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av kontakten2 »

Svenssons skrev:
kontakten2 skrev:
Svenssons skrev:
Tackar för detta arbete! De verkar inte vilja göra det lätt för att se vem som röstar på vad. Verkar som politikerna inte vill ta ansvar för sina val...

Några rättelser på ett par namn, det är Malin Björk, Anna Hedh (boende i min barndomskommun...), Soraya Post och Christofer Fjellner:
Lars Adaktusson (KD) ❌
Max Andersson (MP) ❌
Malin Björk (V) ❌
Ann Maria Corazza Bildt (M) ❌
Jakop Dalunde (MP) ❌
Linnéa Engström (MP) ❌
Fredrik Federley (C) ❌
Christofer Fjellner (M) ❌
Aleksander Gabelic (S) ✔️
Jytte Guteland (S) ✔️
Anna Hedh (S) ✔️
Gunnar Hökmark (M) ❌
Olle Ludvigsson (S) ✔️
Peter Lundgren (SD) -
Soraya Post (F!) ✔️
Jasenko Selimovic (L) ❌
Marita Ulvskog (S) ✔️
Bodil Valero (MP) ❌
Cecilia Wikström (L) ❌
Kristina Winberg (SD) ❌

S, F! och SD röstade alltså inte emot idiotin. Kan vara bra att tänka på till kommande EU-val. Hökmark för Moderaterna har dock låtit positiv för det men röstade ändå emot.

Tyvärr verkar Sverige inte ha något inflytande i EU. Det var bara Sverige, Polen och Nederländerna som det fanns en majoritet mot detta förslag från tyska Axel Voss (CDU) (jag funderar på om jag ska byta mitt tilltalsnamn...). Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
Enligt ovan har du inte rätt om SD
Beror på hur man ser det. 50% av SD:s ledamöter har inte brytt sig om att rösta mot idiotin av en eller annan anledning. Därmed anser jag att SD inte röstat emot idiotin.
Nej, hade en röstat för och en emot hade din uträkning stämt. Det gör den inte. Vi andra kan tydligt se och räkna.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av Svenssons »

kontakten2 skrev:
Svenssons skrev:
kontakten2 skrev:
Svenssons skrev:
Tackar för detta arbete! De verkar inte vilja göra det lätt för att se vem som röstar på vad. Verkar som politikerna inte vill ta ansvar för sina val...

Några rättelser på ett par namn, det är Malin Björk, Anna Hedh (boende i min barndomskommun...), Soraya Post och Christofer Fjellner:
Lars Adaktusson (KD) ❌
Max Andersson (MP) ❌
Malin Björk (V) ❌
Ann Maria Corazza Bildt (M) ❌
Jakop Dalunde (MP) ❌
Linnéa Engström (MP) ❌
Fredrik Federley (C) ❌
Christofer Fjellner (M) ❌
Aleksander Gabelic (S) ✔️
Jytte Guteland (S) ✔️
Anna Hedh (S) ✔️
Gunnar Hökmark (M) ❌
Olle Ludvigsson (S) ✔️
Peter Lundgren (SD) -
Soraya Post (F!) ✔️
Jasenko Selimovic (L) ❌
Marita Ulvskog (S) ✔️
Bodil Valero (MP) ❌
Cecilia Wikström (L) ❌
Kristina Winberg (SD) ❌

S, F! och SD röstade alltså inte emot idiotin. Kan vara bra att tänka på till kommande EU-val. Hökmark för Moderaterna har dock låtit positiv för det men röstade ändå emot.

Tyvärr verkar Sverige inte ha något inflytande i EU. Det var bara Sverige, Polen och Nederländerna som det fanns en majoritet mot detta förslag från tyska Axel Voss (CDU) (jag funderar på om jag ska byta mitt tilltalsnamn...). Frankrike var de som röstade mest för detta förslag.
Enligt ovan har du inte rätt om SD
Beror på hur man ser det. 50% av SD:s ledamöter har inte brytt sig om att rösta mot idiotin av en eller annan anledning. Därmed anser jag att SD inte röstat emot idiotin.
Nej, hade en röstat för och en emot hade din uträkning stämt. Det gör den inte. Vi andra kan tydligt se och räkna.
Läs vad jag skriver. Vi har en röst emot och en som inte är emot. Detta blir 50% emot förslaget, 50% som inte är emot förslaget. Visst kan det vara så att den andra SD-ledamoten sov ruset av sig, var och roade sig på annan plats eller annat som gjorde att han inte var på plats och uppfyllde sitt förtroendeuppdrag. Faktum kvarstår dock att han inte röstade mot förslaget.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Slut med bilder och länkar på detta forum?

Inlägg av TiborBlomhall »

Kort sammanfattat: SD var inte för förslaget, men röstade heller inte 100% emot.
Skriv svar