Nya uppdateringar för Model S och X

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av deffe »

Kan ni som beställde i slutet av April se om ni fått den nya eller gamla motorn?
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av David D »

Min order är inte uppdaterad än.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Feddan »

Ny uppdatering!

Min Model S P100DL-beställning:

2019-03-01: Bilen beställdes.
2019-03-08: Ordern låst/bekräftad.
2019-04-11: Produktion startad.
2019-04-14: Produktion klar.
2019-05-03: Lastad på båt och är på väg till Europa.
2019-05-20: Framme i Tilburg för slutmontering!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
mattisborgen73
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 mar 2019 08:46
Ort: Stockholm

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av mattisborgen73 »

Har pratat med Tesla och fått preliminär leveransvecka, v27, dvs i början av juli.

18/3 MX100DL beställd
18/3 Beställning bekräftad
19/3 VIN erhållen
23/4 Produktion startad
30/4 Bilen producerad, transport till hamn
16/5 Bilen lastad på fartyg
V.27 Preliminär leverans

Lång väntan. Hade hoppats på leverans i slutet av maj eller som senast i början av juni.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Hertsh »

mattisborgen73 skrev:
Har pratat med Tesla och fått preliminär leveransvecka, v27, dvs i början av juli.

18/3 MX100DL beställd
18/3 Beställning bekräftad
19/3 VIN erhållen
23/4 Produktion startad
30/4 Bilen producerad, transport till hamn
16/5 Bilen lastad på fartyg
V.27 Preliminär leverans

Lång väntan. Hade hoppats på leverans i slutet av maj eller som senast i början av juni.
Hoppas det blir samma för mig. Produktionsstart och -slut samma datum, men för mig står det fortfarande på teslas hemsida att den är på väg till hamnen. Jag hade också hoppats på mitten på Juni men har redan vänt mig vid tanken på lev i slutet på juni eller början på juli.

Ringde de till dig eller hur fick du reda på v27?
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av AndreasF »

deffe skrev:
Kan ni som beställde i slutet av April se om ni fått den nya eller gamla motorn?
Jag beställde 29/4 och det har inte hänt ett jota på mitt konto. Inte ens ett VIN har man fått. Så nej det går inte att se konfigurationen ännu.
Tidigare kunde man följa någon form av status samt att VINet ofta kom några dagar efter beställning. Efter detta kunde man också få ut konfigurationen genom att högerklicka på bilen.
Nu är processen ungefär
1. Beställ din bil för en miljon SEK, gå på budskapet om ”Leverans i månad X” i konfiguratorn.
2. Vänta utan någon form av uppdatering över huvudtaget. Du kan ringa till Sales men de kommer inte säga något ev kommer de killgissa ”jag ser att din bil är på vägg till Tilburg”.
3. Månad X+3: Delivery ringer och du kan hämta bilen, slut process.

Men jag är inte bitter... :)
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
OttosEL
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 26 mar 2019 18:29

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av OttosEL »

Jag uppdaterade Tesla Konto nu i kväll och ser att min MXPL är lastad och på väg till Europa nu, färdigproducerad 30/4. Har inte koll på vilken båt men nu rör den iaf på sig efter 3 veckor utan ny info. Ska ringa Tesla och kolla vilken båt och förväntad leverans.

*** Nu måste bilen komma så jag får frid på kvällarna och inte bara blir sittande och frenetiskt klicka på datorn för att se uppdateringar av Teslakonto, vad jag missat för uppdatering... Video om ny drivlina, nya tråda om leveranser. prishöjning, sänkt pris, höjt pris tillbehör som kostade som nu ingår , ny inredning, facelift... Man blir onekligen väldigt jobbigt intresserad :shock: :D :geek: . Hit med bilen nu... Ska på semester 8-) !?!
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Hertsh »

OttosEL skrev:
Jag uppdaterade Tesla Konto nu i kväll och ser att min MXPL är lastad och på väg till Europa nu, färdigproducerad 30/4. Har inte koll på vilken båt men nu rör den iaf på sig efter 3 veckor utan ny info. Ska ringa Tesla och kolla vilken båt och förväntad leverans.

*** Nu måste bilen komma så jag får frid på kvällarna och inte bara blir sittande och frenetiskt klicka på datorn för att se uppdateringar av Teslakonto, vad jag missat för uppdatering... Video om ny drivlina, nya tråda om leveranser. prishöjning, sänkt pris, höjt pris tillbehör som kostade som nu ingår , ny inredning, facelift... Man blir onekligen väldigt jobbigt intresserad :shock: :D :geek: . Hit med bilen nu... Ska på semester 8-) !?!
Samma för mig. Det har senaste timmen ändrats till "your tesla has been loaded onto a vessel and is en route to Europe"
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 mar 2016 00:05

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av RobinG »

AndreasF skrev:
Jag beställde 29/4 och det har inte hänt ett jota på mitt konto. Inte ens ett VIN har man fått. Så nej det går inte att se konfigurationen ännu.
Tidigare kunde man följa någon form av status samt att VINet ofta kom några dagar efter beställning. Efter detta kunde man också få ut konfigurationen genom att högerklicka på bilen.
Nu är processen ungefär
1. Beställ din bil för en miljon SEK, gå på budskapet om ”Leverans i månad X” i konfiguratorn.
2. Vänta utan någon form av uppdatering över huvudtaget. Du kan ringa till Sales men de kommer inte säga något ev kommer de killgissa ”jag ser att din bil är på vägg till Tilburg”.
3. Månad X+3: Delivery ringer och du kan hämta bilen, slut process.

Men jag är inte bitter... :)
Beställde typ samtidigt här, ringde Tesla och de har inte ens beställt delarna .. sitter med en hyrbil just nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
brynascalle
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 feb 2019 09:53
Ort: Norsesund
Kontakt:

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av brynascalle »

RobinG skrev:
AndreasF skrev:
Jag beställde 29/4 och det har inte hänt ett jota på mitt konto. Inte ens ett VIN har man fått. Så nej det går inte att se konfigurationen ännu.
Tidigare kunde man följa någon form av status samt att VINet ofta kom några dagar efter beställning. Efter detta kunde man också få ut konfigurationen genom att högerklicka på bilen.
Nu är processen ungefär
1. Beställ din bil för en miljon SEK, gå på budskapet om ”Leverans i månad X” i konfiguratorn.
2. Vänta utan någon form av uppdatering över huvudtaget. Du kan ringa till Sales men de kommer inte säga något ev kommer de killgissa ”jag ser att din bil är på vägg till Tilburg”.
3. Månad X+3: Delivery ringer och du kan hämta bilen, slut process.

Men jag är inte bitter... :)
Beställde typ samtidigt här, ringde Tesla och de har inte ens beställt delarna .. sitter med en hyrbil just nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Spännande det här.
Jag har samma datum på min X, dock har inte min status ändrats. Troligen valde Tesla att skicka min med SJ från Freemont.
Från SC i Mölndal har jag hört 3/7 som datum, men av det man läser här vet jag inte om det är värt något.
Ska ringa min säljare i morgon och fråga.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av EnTraktor »

Jag beställde XP100D 2 mars och ordern bekräftades 10 mars. På hemsidan stod det då att den skulle levereras i april.
Istället tog det typ 5 veckor innan den började byggas och så stod den i hamnen i typ 2 veckor. Nu är den fortfarande på nån båt och jag börjar tröttna.
Om det inte händer nått snart kommer jag avbeställa.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
OttosEL
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 26 mar 2019 18:29

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av OttosEL »

Hertsh skrev:
mattisborgen73 skrev:
Har pratat med Tesla och fått preliminär leveransvecka, v27, dvs i början av juli.

18/3 MX100DL beställd
18/3 Beställning bekräftad
19/3 VIN erhållen
23/4 Produktion startad
30/4 Bilen producerad, transport till hamn
16/5 Bilen lastad på fartyg
V.27 Preliminär leverans

Lång väntan. Hade hoppats på leverans i slutet av maj eller som senast i början av juni.
Hoppas det blir samma för mig. Produktionsstart och -slut samma datum, men för mig står det fortfarande på teslas hemsida att den är på väg till hamnen. Jag hade också hoppats på mitten på Juni men har redan vänt mig vid tanken på lev i slutet på juni eller början på juli.

Ringde de till dig eller hur fick du reda på v27?
Jag ringde Tesla idag och fick info om förväntad leverans första veckan i Juli, dom kan lämna mer exakt datum när bilen är i Holland för "slutmontering" så jag kan boka "minisemester i Göteborg" i samband med leverans.
Användarvisningsbild
mattisborgen73
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 mar 2019 08:46
Ort: Stockholm

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av mattisborgen73 »

Hertsh skrev:
mattisborgen73 skrev:
Har pratat med Tesla och fått preliminär leveransvecka, v27, dvs i början av juli.

18/3 MX100DL beställd
18/3 Beställning bekräftad
19/3 VIN erhållen
23/4 Produktion startad
30/4 Bilen producerad, transport till hamn
16/5 Bilen lastad på fartyg
V.27 Preliminär leverans

Lång väntan. Hade hoppats på leverans i slutet av maj eller som senast i början av juni.
Hoppas det blir samma för mig. Produktionsstart och -slut samma datum, men för mig står det fortfarande på teslas hemsida att den är på väg till hamnen. Jag hade också hoppats på mitten på Juni men har redan vänt mig vid tanken på lev i slutet på juni eller början på juli.

Ringde de till dig eller hur fick du reda på v27?
Ringde till dem då jag fått ett mejl om någon registreringsdokumentation som saknades. Passade då på att fråga om leveranstiden. Verkar som om mejlet skickats ut av misstag då de hade all info.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Feddan »

Ny uppdatering!

Min Model S P100DL-beställning:

2019-03-01: Bilen beställdes.
2019-03-08: Ordern låst/bekräftad.
2019-04-11: Produktion startad.
2019-04-14: Produktion klar.
2019-05-03: Lastad på båt och är på väg till Europa.
2019-05-20: Framme i Tilburg för slutmontering.
2019-05-21: "Din Tesla har anlänt till hamnen i Europa. Din Tesla kommer snart vara på väg till din plats för leverans."
2019-05-23: Fick SMS om att leverans är inbokad 7/6!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 28 feb 2016 08:22
Ort: Hörby

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av akeller »

Grattis! Min har varit på väg från fabriken till hamnen i snart två veckor. Jag hade ingen aning om att postnord skötte transporterna i USA också.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
Daniel_S
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 27 mar 2019 00:58
Ort: Göteborg

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Daniel_S »

akeller skrev:
Grattis! Min har varit på väg från fabriken till hamnen i snart två veckor. Jag hade ingen aning om att postnord skötte transporterna i USA också.
:D :D
Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Användarvisningsbild
brynascalle
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 feb 2019 09:53
Ort: Norsesund
Kontakt:

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av brynascalle »

Samma här, men då det tydligen skall gå med tåg så är det nog SJ och Banverket.
Användarvisningsbild
sanderik
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 03 jan 2016 15:15

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av sanderik »

EnTraktor skrev:
Jag beställde XP100D 2 mars och ordern bekräftades 10 mars. På hemsidan stod det då att den skulle levereras i april.
Istället tog det typ 5 veckor innan den började byggas och så stod den i hamnen i typ 2 veckor. Nu är den fortfarande på nån båt och jag börjar tröttna.
Om det inte händer nått snart kommer jag avbeställa.
Beställde XP100DL 2 mars
...
...
Hämtade den förra veckan! :D :D :D

Verkar var snabbare leverans än vad de flesta fått. Kan dock lugna er med att den hade status "På väg till hamn" väldigt länge och sedan blev det helt plötsligt tillburg. Så förvänta er inte för för mycket utav statusen på hemsidan.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Hertsh »

Äntligen börjar det komma ut några inlägg här och där kring nya fjädringen och vad de som testat tycker om den. Jag hade förväntat mig fler inlägg eftersom bilarna finns tillgängliga i USA sedan någon vecka tillbaka. Ingen artikel i någon media, men här är en länk till ett inlägg på Tesla Motors Club i USA.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ve.153717/


Skönt att han gillar fjädringen men han är inte jätteentusiastisk.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare
Inlägg: 111
Blev medlem: 22 mar 2016 00:05

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av RobinG »

Ni som beställt efter att nya motorn/drivlinan lanserades, har ni fått någon status alls på hemsidan (myTesla) ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av erbo73 »

Och från och med idag går det återigen att välja kolfiberpaneler som varit borta ett tag!

Hmm, ska jag behålla mörk ask el gå för kolfiber (som jag har nu och tycker är snygg). Den mörka asken får jag för mig är lite som glansig svart pianolack?
Användarvisningsbild
brynascalle
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 04 feb 2019 09:53
Ort: Norsesund
Kontakt:

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av brynascalle »

Fick precis mail om att min beställda bil är CCS kompatibel och att det endast behövs adaptern. Därigenom kan man nog dra slutsatsen att CH09 står CCS klar.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Hertsh »

brynascalle skrev:
Fick precis mail om att min beställda bil är CCS kompatibel och att det endast behövs adaptern. Därigenom kan man nog dra slutsatsen att CH09 står CCS klar.
Jag fick samma mail och drog samma slutsats. Det är inte 1e maj som är gränsen, det är om man har CH09 som option code eller ej som är avgörande.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av EnTraktor »

Jag fick samma mail, men har 2 bilar hemma och 2 bilar på beställning. Svårt att veta vilken bil mailet avser.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Nya uppdateringar för Model S och X

Inlägg av Hertsh »

EnTraktor skrev:
Jag fick samma mail, men har 2 bilar hemma och 2 bilar på beställning. Svårt att veta vilken bil mailet avser.
Bild lyxproblem och något Tesla kanske inte tänkt på som scenario. En av bilarna är redo för ccs iaf.
MX LR (Raven) 2019
Skriv svar