Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 2017

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 2017

Inlägg av beef »

Rekommendationsprogram

Kunder som beställer en ny Model S eller Model X och använder rekommendationslänken från en Tesla-ägare kommer att få 8 000 kr rabatt på inköpspriset. För att visa vår uppskattning kommer värvande ägare att vara berättigade till vårt rekommendationsprogram.

Nuvarande fas
Ägare kan värva upp till 9 vänner under programmets nuvarande fas, som löper från 16 mars till 15 juni 2017.

Ludicrous P100D Model S eller Model X och privata rundturer på SpaceX
Varje godkänd värvning du gör ger dig ytterligare en chans i vår utlottning inom värvningsprogrammet:

Ludicrous P100D Model S eller Model X + privat rundtur på SpaceX: En värvare vinner en Ludicrous P100D Model S eller Model X samt en privat rundtur för fyra personer på SpaceX högkvarter i Los Angeles, inklusive resa och boende. SpaceX konstruerar, tillverkar och skjuter upp avancerade raketer och rymdfarkoster. SpaceX högkvarter är inte öppet för allmänheten.
Rundtur på SpaceX: Fem värvare kommer att vinna en rundtur för fyra personer på SpaceX högkvarter i Los Angeles, inklusive resa och boende.
7 kvalificerande rekommendationer
Ägare som gör 7 kvalificerande rekommendationer kommer att erhålla en inbjudan för sig och en gäst till vårt Model 3-leveransevent.

Fler än 5 godkända rekommendationer
De som gör 5 eller fler kvalificerande rekommendationer kommer att få en exklusiv röd Founders Series Powerwall 2. Denna begränsade upplaga av Powerwall är inte tillgänglig för allmänheten.

Fler än 3 godkända rekommendationer
De som gör 3 kvalificerande rekommendationer kommer att erhålla en Founders Series Tesla Model S for kids. Denna körbara elektriska miniatyr-Model S har fungerande strålkastare, ljudsystem och laddkontakt.

Fler än 2 godkända rekommendationer
Den som gör 2 eller fler godkända rekommendationer kommer att få en Tesla -kabinväska .

1+ godkända värvningar
Everyone who makes a qualifying referral will receive a pass for 4 to tour the Tesla Gigafactory in Sparks, Nevada.

Årliga priser
Ägare kommer nu även få exklusiva fördelar och priser under hela året, baserat på deras totala antal rekommendationer från 16 januari 2017.

Först till 20 per region – Ludicrous P100D Model S eller Model X
Den första personen som rekommenderar 20 vänner från och med 16 januari i varje försäljningsregion – Nordamerika, Europa och Asien-Stilla havet – kommer få en P100D Model S eller Model X. De kommer att få en inbjudan att konfigurera sin belöning när alla 20 vänner har tagit emot leveransen av sina nya Tesla-bilar.

20+ godkända rekommendationer
De som gör 20 godkända rekommendationer kommer att få en weekendresa till en destinationsladdningsresort samt möjligheten att byta sin bil mot den senaste Teslan de vill i en vecka.

15+ godkända rekommendationer
De som gör 15 godkända rekommendationer kommer att få exklusiv prioriterad tillgång och fördelar fram till 31 december 2018, inklusive:

VIP Concierge – Tillgång dygnet runt till telefonassistans med alla ägarskapsfrågor
VIP-access till Tesla-event
10 provkörnings-pass över natten åt vänner och familj
10 pass för 4 att få en rundtur i Teslas fabrik i Fremont
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av HelectriC »

Lika tråkigt som i förra rundan alltså :cry: varför alla dessa besök på fabriker etc som mer eller mindre bara attraherar de som bor i närheten? Fälgar var ju en kul grej, dom hade kunnat ha med lite fler grejer, typ spoiler, alupedaler. Kostar ju knappt nåt, men gör det lite kul för den som vinner det.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av danni »

Ja, inte superlockande den här gången. Visst vore det kul att vinna en till Radio Flyer så barnen får varsin, men jag tänker att vid det laget de väl hinner leverera dem så är väl bägge mina barn i tonåren redan...

Kul dock med SpaceX-rundturen när nu resa och boende faktiskt ingår så att man skulle nappa på det. Jag tänker att nån gång snart kanske det är min tur att vinna en X P100DL för den delen ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19530
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Lika tråkigt som i förra rundan alltså :cry: varför alla dessa besök på fabriker etc som mer eller mindre bara attraherar de som bor i närheten? Fälgar var ju en kul grej, dom hade kunnat ha med lite fler grejer, typ spoiler, alupedaler. Kostar ju knappt nåt, men gör det lite kul för den som vinner det.
Håller med :(
Inte för att jag fått någon förr men iaf lixom...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av Challe76a »

Jag tycker 8000:- är fånigt. På en bil som kostar 1 Mille är det inte ens 1% i rabatt. Hade blivit en helt annan sak om det gett 25-50'. Som det är nu är det knappt värt det.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av danni »

Challe76a skrev:
Jag tycker 8000:- är fånigt. På en bil som kostar 1 Mille är det inte ens 1% i rabatt. Hade blivit en helt annan sak om det gett 25-50'. Som det är nu är det knappt värt det.
8000 kr är ändå 8000 kr. Menar du att det inte är värt besväret att klicka på en länk för att spara 8000 kr? Du måste vara klart rikare än mig ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av lator »

danni skrev:
Challe76a skrev:
Jag tycker 8000:- är fånigt. På en bil som kostar 1 Mille är det inte ens 1% i rabatt. Hade blivit en helt annan sak om det gett 25-50'. Som det är nu är det knappt värt det.
8000 kr är ändå 8000 kr. Menar du att det inte är värt besväret att klicka på en länk för att spara 8000 kr? Du måste vara klart rikare än mig ;)
På något vis tror jag att du liksom slog huvudet på spiken där... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av Challe76a »

Var inte meningen att vara dryg men det är inte mycket rabatt på en sådan dyr bil. Det jag ville säga är att det kunde ju vara lite mer så det i sig blir något som lockar till köp i sig. Har en del kompisar som nog skulle kunna tänka sig köpa en Tesla. Hade hellre sett att dom fick mer rabatt och jag mindre. Sen kunde en fri service eller något varit mer värt än en rundtur på en fabrik i USA.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av Jensa »

De märkte väl att det blev för dyrt att dela ut fälgar till höger å vänster. En rundtur i fabriken är ju nästan gratis för dem. Visst, en guide ska ha lön men de gör ju samtidigt reklam för Tesla. Lite trist för oss som får mindre ut av det.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av danni »

Challe76a skrev:
Var inte meningen att vara dryg men det är inte mycket rabatt på en sådan dyr bil. Det jag ville säga är att det kunde ju vara lite mer så det i sig blir något som lockar till köp i sig. Har en del kompisar som nog skulle kunna tänka sig köpa en Tesla. Hade hellre sett att dom fick mer rabatt och jag mindre. Sen kunde en fri service eller något varit mer värt än en rundtur på en fabrik i USA.
Men tanken är väl inte att det är rabatten som ska locka till köp i sig. Tanken är nog snarare att det är belöningarna som ska locka ägarna att agera säljare, och rabatten finns bara där för att se till så att koderna faktiskt utnyttjas och "säljarna" får sin provision.

Tesla vill ju annars köra en så rak och tydligt prissättningsmodell som möjligt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 695
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av Lophornis »

lator skrev:
danni skrev:
Challe76a skrev:
Jag tycker 8000:- är fånigt. På en bil som kostar 1 Mille är det inte ens 1% i rabatt. Hade blivit en helt annan sak om det gett 25-50'. Som det är nu är det knappt värt det.
8000 kr är ändå 8000 kr. Menar du att det inte är värt besväret att klicka på en länk för att spara 8000 kr? Du måste vara klart rikare än mig ;)
På något vis tror jag att du liksom slog huvudet på spiken där... ;)
Priset i Sverige på bilen räknas ju på dollar kursen. Men rabatten är alltid 8000kr.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av +46 »

Challe76a skrev:
Var inte meningen att vara dryg men det är inte mycket rabatt på en sådan dyr bil. Det jag ville säga är att det kunde ju vara lite mer så det i sig blir något som lockar till köp i sig. Har en del kompisar som nog skulle kunna tänka sig köpa en Tesla. Hade hellre sett att dom fick mer rabatt och jag mindre. Sen kunde en fri service eller något varit mer värt än en rundtur på en fabrik i USA.
+1
Samma här!
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8505
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av Pontus »

Är det någon som får en för mycket av de små bilarna så är jag intresserad om jag inte mot förmodan får en själv. Så var inte blyga och höra av er ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Nya Rekommendationsprogrammet - 16 mars till 15 juni 201

Inlägg av chpaulin »

Pontus skrev:
Är det någon som får en för mycket av de små bilarna så är jag intresserad om jag inte mot förmodan får en själv. Så var inte blyga och höra av er ;)
Jag är också sugen på en sån :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar