E.ON app testpiloter sökes

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av TiborBlomhall »

Vi har fått följande förfrågan från E.ON:
Mitt namn är Mattias Vendel; jag ansvarar för E.ONs nationella utbyggnad av laddinfrastruktur. Jag skriver för att be om er hjälp med att testa något vi tycker ska bli ett spännande samarbete och tjänst inom elbilsladdning.

Vi på E.ON explanderar just nu vår publika infrastruktur kraftigt, inom såväl snabbladdning som destinationsladdning i Sverige. I samband med detta arbetar vi också på att göra det så lätt som möjligt för våra kunder att betala för laddning.

E.ON är nära att lansera ett samarbete med en tredjeparts parkeringsapp som används i stora delar av Sverige. Det blir då möjligt att betala laddning och även parkering, ihop eller separat som kunden önskar. I och med detta söker E.ON piloter från detta forum som kan hjälpa oss att testa om tredjepartappen fungerar bra att ladda med i våra stationer som används för testning. Att använda tredjepartappen för laddning är gratis och vi har satt transaktionskostnaden till 1 krona, mest för att kunna se att även betalning och kvitto fungerar. Det vi behöver er hjälp med är:

- Testa att ladda via appen, går allt som det ska?
- Ge feedback på hur ni upplever processen, eventuella fel eller problem
- Ge gärna feedback om förbättringspotential och generella åsikter.

Om detta låter intressant ber jag er att maila mig på mattias.vendel@eon.se så kan jag skicka mer information. Det ska nämnas att vi i dagsläget endast kopplat upp ett begränsat antal laddstationer mot tredjepartsappen och det är på platserna nedan som den kommer att fungera. Inom ca. 3 månader kommer vi att ha ett ytterligare antal laddstationer i centrala Stockholm, vilket bör möjliggöra för en större grupp i detta forum att kunna testa också.

Platser som det idag går att använda appen på:

- Malmö - Fågelbacksgatan (Snabbladdare 50kW)
- Malmö - E.ON Nobelvägen (Snabbladdare 50kW)
- Löddeköpinge - Center Syd (Snabbladdare 50kW)
- OKQ8 Kållered - (Snabbladdare 50kW)
- OKQ8 Värnamo - (Snabbladdare 50kW)
- Busstorget Höganäs - (Snabbladdare 50kW)
- E:ON Carl Gustafs Väg 4 (Destinationsladdare 22kW)

Om ni mailar mig att ni vill delta kommer vi att när testet är klart (senast ca. april/maj) att maila er och be om er feedback. Som tack kommer vi att välja ut de fem mest relevanta feedback-givarna och belöna med 500 kronors laddkort på E.ONs nätverk.
Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 23 jun 2016 21:58
Ort: Skåne

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av Ampera »

Anmäld :)
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av EnTraktor »

Kan det vara Easypark? Ganska smart i så fall att slå ihop dom.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av MSO »

Ampera skrev:
Anmäld :)
Me2!
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av leiflodde »

Många blir vi :)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av e5m1r »

Om ingen annan kan så kan jag ta vmo stationen har redan när den öppnades testat chademo och det funkar la också till den på plugshare
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av bjelkeman »

Snabbladdare på E.On språk, är det Chademo?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8501
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av Pontus »

Bra sätt att relevant feedback men lite väl snål belöning som dessutom bara betalas ut till 5 personer = 2500kr. Hade dom tagit hjälp av en utomstående firma hade det säkert kostat 100x mer att få in samma information.
Tycker dom borde ge dom som ställer upp redigt betalt.
Sen hoppas jag att resultatet blir bra då det låter som potentialen finns.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av TiborBlomhall »

bjelkeman skrev:
Snabbladdare på E.On språk, är det Chademo?
Japp, CHAdeMO, CCS, Typ2 combo som brukligt.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av chaffis75 »

EnTraktor skrev:
Kan det vara Easypark? Ganska smart i så fall att slå ihop dom.
Jag skulle gissa på Parkster eftersom de är ett Lund baserat företag som utvecklas snabbt. Jag anser dem dessutom vara bättre än easypark eftersom de inte kostar något extra att använda dem och man behöver ingen dekal i rutan.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: E.ON app testpiloter sökes

Inlägg av leiflodde »

Jag har blivit uttagen som testpilot :) och gör det mest för att det är kul att testa ny teknik osv. och kanske det gynnar oss och kommande elbilsförare :) och tänker då mest på att hitta laddplatser och enkelt kunna betala via mobilen.

Det jag funderar på är att i framtiden var som helst i Europa bara kunna ladda hem en app och starta en laddning och inte som idag behöva en massa taggar för olika länder och system för att få lite ström :(

Kan tyvärr inte nämna något om samarbetspartner men man startar och asvlutar laddningen i appen och betalningen sköts via ett kreditkort kopplat till appen.

Första testet blir i Lödde imorgon under tiden vi handlar, test perioden avslutas i maj.
Skriv svar