InsureMyTesla

Nyheter från Tesla Club Sweden

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: InsureMyTesla

Inlägg av LarsL »

vigge50 skrev:
...När jag frågade om varför två bilar av samma modell men olika hk registrerade kan ha olika premier så fick jag svaret att en del av försäkringen är en trafikförsäkring som de inte har hand om utan annat bolag och att denna delen är kopplad till effekten på bilen.
Ett annat bolag!?! Är det så j@vligt att det är ett "okänt" bolag som står för alla trafikförsäkringar? Skum branch helt klart.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: InsureMyTesla

Inlägg av bylund »

Eller så har det med återförsäkring att göra, och gemensamma regler för det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: InsureMyTesla

Inlägg av DSV »

Är det någon som fått klarhet i hur det funkar med rabatt för registerad autopilot? När man går vidare till THs sida och gör prisförfrågan så står det inget om varken det eller självriskreduceringen. Förstår inte heller varför det står de rekommenderar helförsäkring. Har försökt maila dem men de ger bara blahasvar och vill man ska ringa kundtjänst. Tydligen är det inte där man hamnar när man mailar dem? Olyckligt för det är lättare att diskutera innehåll på hemsidan via mail där man kan skicka länkar och skärmdumpar.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: InsureMyTesla

Inlägg av vigge50 »

LarsL skrev:
vigge50 skrev:
...När jag frågade om varför två bilar av samma modell men olika hk registrerade kan ha olika premier så fick jag svaret att en del av försäkringen är en trafikförsäkring som de inte har hand om utan annat bolag och att denna delen är kopplad till effekten på bilen.
Ett annat bolag!?! Är det så j@vligt att det är ett "okänt" bolag som står för alla trafikförsäkringar? Skum branch helt klart.
Borde kanske ha uttryckt mig tydligare, jag har för mig att den personen jag pratade med sa vilket bolag det var men jag lade det inte på minnet.
Användarvisningsbild
unumlapis
Teslaägare
Inlägg: 581
Blev medlem: 03 sep 2017 22:22
Ort: Limhamn

Re: InsureMyTesla

Inlägg av unumlapis »

Bevisligen är försäkring av en Tesla lite av en djungel och jag blir kanske inte mer inspirerad av Trygg Hansa när man läser denna tråden hos Vi Bilägare.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Användarvisningsbild
Fikonhjul
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 20 jul 2015 13:00
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/jan6948

Re: InsureMyTesla

Inlägg av Fikonhjul »

Zoidberg skrev:
Bod skrev:
Gjensidige har nu våran försäkring och vi betalar drygt 8.000/år.
Då jag blev nyfiken skickade jag en förfrågan till dom också.
36888 per år för trafikförsäkring...
Ringde också just Gjensidige. De ville inte försäkra vår 85D alls på grund av för hög effekt. Rena lotteriet det här.
Nöjd Model S-ägare sedan 2015.
Skriv svar