Vilka AP2-alternativ har du

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vilka AP2-alternativ har du eller ska du köpa?

Bara autopilot, mer behöver jag inte
9
26%
Bara autopilot, men jag ska köpa till total självkörning när det fungerar
12
35%
Autopilot och total självkörning (all in)
7
21%
Ingen autopilot (jag kör själv och tänker fortsätta göra det)
2
6%
Ingen autopilot, men jag köper till autopilot senare
0
Inga röster
Ingen autopilot, men jag köper till autopilot och total självkörning senare
4
12%

Antal röster : 34

Re: Vilka AP2-alternativ har du

Inläggav Teslaägare mati » 12 apr 2017 07:39

LarsL skrev:Men jag vill absolut ha adaptivfarthållare och laneassist som Hyundai bjuder på till Ioniq. Så någonstans mellan 10000kr och gratis är rimlig nivå, för mig.

Ja, det är väl en del tillverkare som redan idag "bjuder" på en adaptiv farthållare till exempel. Den finns ju till och med som standard i vår lilla billiga Mazda CX3, där den för den delen fungerar klanderfritt, i motsatts till AP2-farthållaren i Teslan.
Det är naturligtvis så att (semi-) autonoma körfunktioner kommer att bli billigare hela tiden, och precis som autobroms och vingelvarning kommer det troligen snart bli nån slags de facto standard med laneassist i de flesta bilarna. Och då kommer det naturligtvis inte kosta skjortan längre.
Model S P85 (såld)
Model S 90D | lev 2017-03-27 | Deep Blue Metallic
Gratis och fossilfri energi för alltid med 14kWp solceller
Skicka PM om du vill ha 9000kr i rabatt och fri SuC
Användarvisningsbild
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 12 apr 2017 07:58

mati skrev:
LarsL skrev:Men jag vill absolut ha adaptivfarthållare och laneassist som Hyundai bjuder på till Ioniq. Så någonstans mellan 10000kr och gratis är rimlig nivå, för mig.

Ja, det är väl en del tillverkare som redan idag "bjuder" på en adaptiv farthållare till exempel. Den finns ju till och med som standard i vår lilla billiga Mazda CX3, där den för den delen fungerar klanderfritt, i motsatts till AP2-farthållaren i Teslan.
Det är naturligtvis så att (semi-) autonoma körfunktioner kommer att bli billigare hela tiden, och precis som autobroms och vingelvarning kommer det troligen snart bli nån slags de facto standard med laneassist i de flesta bilarna. Och då kommer det naturligtvis inte kosta skjortan längre.

Standard i vår eGolf också, bilen kostar från ca 260k :D
Model S "75D+" -2017 (förväntad ankomst slutet november)
Model S 85 -2015 (på väg ut)
eGolf -2015
Reserverat Model 3 samt Jaguar I-Pace
9000kr rabatt på en Tesla samt fri supercharging? Länk vid beställning http://ts.la/henric5813
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Kalle » 12 apr 2017 12:54

Jag vill ha autopiloten (kommer veckopendla rett långt o då är det skönt) men om de är samma priser som på model s nu så har ja inte råd helt enkelt.
Användarvisningsbild
Kalle

Föregående

Återgå till Omröstningar