Hur viktigt är det med sommarens snygga fälgar?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vad viktigt och oviktigt på en sommarfälg

De ska vara snyggast, priset är helt ointressant! (dvs jag kan punga upp med 50k+ för fälgar)
6
12%
De ska vara snygga, men det finns gränser för vad det får kosta (20-50k).
15
29%
De ska vara snygga för sitt pris som är max 20k! (15-20k)
8
15%
Kostar de över 15k så väljer jag något som jag inte riktigt är nöjd med som kostar mindre.
5
10%
De ska framförallt vara billiga i drift, låg förbrukning och slitage är viktigast, samt ett så lågt inköpspris jag kan hitta.
11
21%
Bara inköpspriset är lågt så struntar jag i resten
1
2%
Ge mig ett par fälgar som sänker förbrukningen så spelar övrigt mindre roll
6
12%
 
Antal röster: 52

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hur viktigt är det med sommarens snygga fälgar?

Inlägg av HelectriC »

mans71 skrev:
jpetters skrev:
mans71 skrev:
Jag motiverade 22" med att dom är snygga och om jag skulle leta dom beg efteråt så är jag ändå tvungen att stirra på snik-fälgarna inne i bilen :)
SC kan byta till andra Tesla fälgar på bilen i IC, så länge man har en uppsättning. Möjligen gör det inte "dekaltrimning". Bild
Hade jag ingen aning om, men det är ju bra!
Jag fick t.o.m. fel fälgar när jag bad dom byta i displayen till mörka turbin :lol: får be dom ändra nästa gång. Dom glömde även lägga till spoiler.
4345AF00-2FCF-4D59-9124-1EC2F69452F1.png
BMW i4 M50-22/Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19517
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur viktigt är det med sommarens snygga fälgar?

Inlägg av Bjelke »

Snyggt med Arachnid i appen iaf :) men fasiken att du bytt din bild, nu känner man ju inte igen dig ju ;p
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hur viktigt är det med sommarens snygga fälgar?

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
Snyggt med Arachnid i appen iaf :) men fasiken att du bytt din bild, nu känner man ju inte igen dig ju ;p
Kan ju inte ha Blue Knight som avatar nu när jag är ihop med Silberpfeil, då kan det bli otrevliga otrohetsanklagelser 8-)
BMW i4 M50-22/Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hur viktigt är det med sommarens snygga fälgar?

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
mans71 skrev:
jpetters skrev:
mans71 skrev:
Jag motiverade 22" med att dom är snygga och om jag skulle leta dom beg efteråt så är jag ändå tvungen att stirra på snik-fälgarna inne i bilen :)
SC kan byta till andra Tesla fälgar på bilen i IC, så länge man har en uppsättning. Möjligen gör det inte "dekaltrimning". Bild
Hade jag ingen aning om, men det är ju bra!
Jag fick t.o.m. fel fälgar när jag bad dom byta i displayen till mörka turbin :lol: får be dom ändra nästa gång. Dom glömde även lägga till spoiler.
Humor - jag har grå Arachnids på min bil men grå turbiner i appen och på displayen, för Arachnids gick inte lägga in i våras när de installerade mina fälgar :D
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Hur viktigt är det med sommarens snygga fälgar?

Inlägg av bladh »

Lika viktigt som på vintern. ;)
Har en uppsättning grå turbin med Pirelli Zottozero för vintern.
Och grå turbin med Continental ContiSilent som hänger och väntar på sommaren.
Slipper be SC byta bild då i bilen och appen då. :mrgreen:

Sommardäcken börjar bli slitna och kommer nog att testa något annat än ContiSilent när det blir dags för byte.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Skriv svar