Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

50%
4
3%
55%
0
Inga röster
60%
3
2%
65%
0
Inga röster
70%
23
14%
75%
9
6%
80%
49
31%
85%
9
6%
90%
56
35%
95%
1
1%
100%
5
3%
 
Antal röster: 159

Verdi

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av Verdi »

Jag laddar fortfarande till 90% men det är bara 1-2 ggr i veckan. Brukar försöka ladda när den kommit ner mot 30-40%.

Verkar som om den vägrar ladda med UMC:n med schuko-kontakten numera dock. Har på 9A och det har fungerat hur bra som helst både på jobbet och hos kunden på respektive motorvärmarstolpar. Men nu senaste veckorna har det stått "Charging stopped". Har dock lyst grönt när jag stoppat i kontakten. Vad har hänt? Den fungerar med 3-fas fortfarande.

Hade brytt mig mer om jag inte skulle byta bort den nästa vecka. :lol:
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av evilirish »

Du har provat att vända på kontakten? Umc'n vägrar ladda om den är felvänd.
Verdi

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av Verdi »

evilirish skrev:
Du har provat att vända på kontakten? Umc'n vägrar ladda om den är felvänd.
Som sagt. Den lyser grönt. :)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
evilirish skrev:
Du har provat att vända på kontakten? Umc'n vägrar ladda om den är felvänd.
Som sagt. Den lyser grönt. :)
Ser du vad du har för spänning på enfasen? Kräver väl att laddningen kommer igång ett litet tag i alla fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av Seregon »

Brukar köra på 80% hemma. När projekt kräver att tjejen tar bilen till Arlanda brukar vi öka till 90% över dagen så den kommer hem med strax under 80% igen.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av MangeT »

Kör på 90% - S60D så det motsvarar väl ca 72-75% procent någonstans. Är sugen på att låsa upp men inte behövt än så länge.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Verdi

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av Verdi »

Svenssons skrev:
Verdi skrev:
evilirish skrev:
Du har provat att vända på kontakten? Umc'n vägrar ladda om den är felvänd.
Som sagt. Den lyser grönt. :)
Ser du vad du har för spänning på enfasen? Kräver väl att laddningen kommer igång ett litet tag i alla fall.

Den säger "No Wall Power" nästan omedelbart. Dock lätt att bli lurad att allting fungerar för när man stoppar i kabeln börjar det blinka grönt som det ska. Första gången det hände blev det lite av en överraskning när jag kom tillbaka till bilen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
Svenssons skrev:
Verdi skrev:
evilirish skrev:
Du har provat att vända på kontakten? Umc'n vägrar ladda om den är felvänd.
Som sagt. Den lyser grönt. :)
Ser du vad du har för spänning på enfasen? Kräver väl att laddningen kommer igång ett litet tag i alla fall.

Den säger "No Wall Power" nästan omedelbart. Dock lätt att bli lurad att allting fungerar för när man stoppar i kabeln börjar det blinka grönt som det ska. Första gången det hände blev det lite av en överraskning när jag kom tillbaka till bilen.
Låter lite som det är spänningsfall på den fasen och då är det inte kopplat till bilen eller laddboxen. Lär bli samma sak med ny bil och ny laddbox. Märkligt dock om det bara är en fas och att det har ändrats mot tidigare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av Verdi »

Svenssons skrev:
Verdi skrev:
Svenssons skrev:
Verdi skrev:
evilirish skrev:
Du har provat att vända på kontakten? Umc'n vägrar ladda om den är felvänd.
Som sagt. Den lyser grönt. :)
Ser du vad du har för spänning på enfasen? Kräver väl att laddningen kommer igång ett litet tag i alla fall.

Den säger "No Wall Power" nästan omedelbart. Dock lätt att bli lurad att allting fungerar för när man stoppar i kabeln börjar det blinka grönt som det ska. Första gången det hände blev det lite av en överraskning när jag kom tillbaka till bilen.
Låter lite som det är spänningsfall på den fasen och då är det inte kopplat till bilen eller laddboxen. Lär bli samma sak med ny bil och ny laddbox. Märkligt dock om det bara är en fas och att det har ändrats mot tidigare.
Det händer alltså på två vitt skilda ställen och på olika stolpar på varje ställe så jag tycker det känns konstigt. På ena stället uppmuntras laddning av elbilar och på andra stället ska de försöka blockera möjligheten.

Dock fungerar UMC med trefashandsken. Iofs tar det en stund för den att hoppa upp från 10A upp till 16A. Men det är kanske normalt?
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av MSO »

Normalt 75%. Inför långresa ofta uppåt 90-95%.
Full laddning en gång - vid leverans.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad har ni ert dagliga laddningsmax inställt på?

Inlägg av mati »

Tesla 70%
E-Golf 90%

Eventuellt 90-100% i Teslan inför en längre resa. Har mycket sällan kommit upp i 100% även om det var inställt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar