Tips till Tesla

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tips till Tesla

Inlägg av bylund »

Remuz skrev:
Kom på en sak som är enkel som attan och som jag verkligen behöver. Jag vill kunna låsa skärmen som på en iPad, Dvs med kod. Detta för att inte barn ska kunna tex som idag starta en uppdatering när vi parkerade för en kort grej (som blev över en timme stopp då). Dessutom vill jag kunna avaktivera FWD helt från allt utom nyckeln tex
Innan dess kanske det hjälper att sätta skärmen i putsläge?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tips till Tesla

Inlägg av Remuz »

Det tog barnen 3 och 7 år ungefär 15s att lista ut hur man får bort clean mode :(
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Tips till Tesla

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Just det, du menar en var-snäll-och-pilla-inte-knapp. Man kan även kalla den för håll-för-helvete-tassarna-borta-knapp.
En sådan har jag många gånger föreslagit för mina kunder i helt andra sammanhang när deras slutkunder pillar i inställningarna på diverse prylar och kvaddar allting för att sedan påstå att de inte har gjort nåt.
En sådan knapp borde alltid finnas överallt. Koden lämnas bara ut till utvalda. ;)
+1 alla dar i veckan!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Tips till Tesla

Inlägg av rockard »

Remuz skrev:
Kom på en sak som är enkel som attan och som jag verkligen behöver. Jag vill kunna låsa skärmen som på en iPad, Dvs med kod. Detta för att inte barn ska kunna tex som idag starta en uppdatering när vi parkerade för en kort grej (som blev över en timme stopp då). Dessutom vill jag kunna avaktivera FWD helt från allt utom nyckeln tex
Haha! Stackare!
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tips till Tesla

Inlägg av mati »

En sak jag har funderat på, som kanske finns (?). Jag vill kunna sätta på musiken utan att jag sitter i bilen. Till exempel när hundarna är kvar i bilen och väntar på husse kan det ibland vara bra om de hade kunnat få lite kontemplation i form av radion. Men det kanske går att åstadkomma med någon udda knappkombination à la classic camper mode?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar