Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Använder du NoA?

Ja, alltid!
32
35%
Nej, aldrig!
11
12%
Någon gång ibland.
30
33%
Bonusfråga (kan kombineras med ovan): Testade i början, men har slutat använda
19
21%
 
Antal röster: 92

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av HelectriC »

Låt oss undersöka NoA-användandet
(enbart för de som faktiskt har funktionen tillgänglig och kan aktivera utan att betala extra)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av evilirish »

Ibland, endast när det är "lagom" mycket trafik så jag kan ligga i vänsterfil och därmed undgå spökbroms vid varje avfart.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av TechNerd »

Nu har jag bara haft bilen i drygt en vecka och 160mil, men tycker det funkar rätt bra.
Att byta till snabbare fil initierar jag oftast innan fsd men låter den göra filbytet.
Spökbromsningar händer, men det är bara en snabb "dutt" - knappt den tappar hastighet.

Då har jag större problem med att det kartdata bilen är laddad med har fel hastighet på en väg jag ofta åker.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av perbjork »

Jag har nog funnit att det är bättre att bara använda vanlig A/P, tycker själva filhållningen funkar helt ok. Brukar - om det är mycket trafik och jag har bilar bakom mig - ställa in än lägre hastighet och själv gasa för att undvika alla spöken och fantomer som härjar i systemet. FSD köpet får nog anses vara en ganska dålig affär just nu men får hoppas att det ändrar sig framtiden. Kan konstatera efter att ha läst på olika forum att A/P och framför allt den adaptiva farthållaren fungerar mycket bättre på Volvo, Audi med flera och att orsaken anses vara att Tesla för tillfället är ”överförsiktiga” då just deras autopilot väcker så mycket uppmärksamhet när något händer. Men jag bidar min tid och njuter varje sekund av en i övrigt fantastisk bil. (MS P Raven)
Model S 100 P Raven 2019
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av HelectriC »

Förvånansvärt många ändå som verkar använda NoA. Undrar om det är nåt fel på mig eller min bil för jag tycker inte det är bekvämt alls :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av TechNerd »

HelectriC skrev:
Förvånansvärt många ändå som verkar använda NoA. Undrar om det är nåt fel på mig eller min bil för jag tycker inte det är bekvämt alls :?
Det är fel på dig. ;)
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av Walker »

TechNerd skrev:
HelectriC skrev:
Förvånansvärt många ändå som verkar använda NoA. Undrar om det är nåt fel på mig eller min bil för jag tycker inte det är bekvämt alls :?
Det är fel på dig. ;)
På mig med!!! 8-) :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av ovelundkvist »

HelectriC skrev:
Förvånansvärt många ändå som verkar använda NoA. Undrar om det är nåt fel på mig eller min bil för jag tycker inte det är bekvämt alls :?
Jag använder den så ofta jag kan.
Vad är det som är obekvämt?
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Hur många använder egentligen Navigate on Autopilot

Inlägg av Daoops »

ovelundkvist skrev:
HelectriC skrev:
Förvånansvärt många ändå som verkar använda NoA. Undrar om det är nåt fel på mig eller min bil för jag tycker inte det är bekvämt alls :?
Jag använder den så ofta jag kan.
Vad är det som är obekvämt?
Det är väl samma sak egentligen som att köra på vanlig ap, med bonusen att det är lite coolt att den blinkar och tar avfarten. Men inte värt att skriva in vart man skall för om man ändå inte behöver gps:en för att hitta dit man skall. .
Däremot om jag ändå kör på GPS så kan den ju lika gärna navigera på ap som att bara köra ap. Man skiter ju i filbytena den föreslår ändå, som många redan skrivit så riskerar man ju både böter och kan hamna i lokalpressen för man tog 8 minuter på sig för att byta fil endast för att ångra sig mitt i.
Skriv svar