Tesla Model 3 presenteras...

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Tesla Model 3 presenteras...

Omröstningen slutade 13 apr 2016 12:57

Januari 2016
0
Inga röster
Februari 2016
0
Inga röster
1-15 Mars 2016
0
Inga röster
15-25 Mars 2016
5
5%
25-31 Mars 2016
54
55%
April 2016
13
13%
May 2016
7
7%
Juni 2016
4
4%
Juli 2016
0
Inga röster
ännu senare 2016
12
12%
2017
3
3%
2018
0
Inga röster
aldrig
1
1%
 
Antal röster: 99

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av dstr »

Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av vigge50 »

drakbane skrev:
Hmm, var det inte på Mars, den skulle presenteras?

/Sony Z3 Dual
:lol:
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av vigge50 »

dstr skrev:
Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
Självstängande lucka kom i USA sedan länge och det har länge varit kännt att de inte funkar med den europeiska kontakten. Att Model X började levereras förra året stämmer också men de kom däremot inte till Europa.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av LarsL »

dstr skrev:
Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
Fast nu behöver de bara rulla ut en mockup på hjul, det borde de fixa. Sedan kan de låta Elon sitta och snacka om att den kommer komma springande som en hund när du går ut på parkeringen, "Vi kommer faktiskt ha en riktig knapp som heter Hundläget". Om du inte tar med bilen ut så kommer den ligga och gnälla i garaget och börja tugga på laddsladden.
Sen har vi inga riktiga dörrar alls utan hela bilen lägger sig på sidan också får man klia den på magen så får att man blir insläppt.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av e5m1r »

dstr skrev:
Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
Vi kommer bo på mars tidigare än varken din eller min bil får självstängande laddlucka (ingen motor på EU bilar) Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av dstr »

e5m1r skrev:
dstr skrev:
Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
Vi kommer bo på mars tidigare än varken din eller min bil får självstängande laddlucka (ingen motor på EU bilar) Bild
Förmodligen. Den enda info som finns säger dock att ALLA d-modeller ska få det...
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av dstr »

LarsL skrev:
dstr skrev:
Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
Fast nu behöver de bara rulla ut en mockup på hjul, det borde de fixa. Sedan kan de låta Elon sitta och snacka om att den kommer komma springande som en hund när du går ut på parkeringen, "Vi kommer faktiskt ha en riktig knapp som heter Hundläget". Om du inte tar med bilen ut så kommer den ligga och gnälla i garaget och börja tugga på laddsladden.
Sen har vi inga riktiga dörrar alls utan hela bilen lägger sig på sidan också får man klia den på magen så får att man blir insläppt.
Hur mkt var X-lanseringen försenad?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av e5m1r »

dstr skrev:
e5m1r skrev:
dstr skrev:
Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
Vi kommer bo på mars tidigare än varken din eller min bil får självstängande laddlucka (ingen motor på EU bilar) Bild
Förmodligen. Den enda info som finns säger dock att ALLA d-modeller ska få det...
Verkligen finns det info där ute om självstängande lucka på eu bilar
Den är knappt självöppnande nu på vintern Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av dstr »

e5m1r skrev:
Verkligen finns det info där ute om självstängande lucka på eu bilar
Den är knappt självöppnande nu på vintern Bild
https://www.teslamotors.com/blog/dual-m ... -autopilot
Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Och i vanlig ordning så struntar Tesla i att informera. Uselt.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av e5m1r »

dstr skrev:
e5m1r skrev:
Verkligen finns det info där ute om självstängande lucka på eu bilar
Den är knappt självöppnande nu på vintern Bild
https://www.teslamotors.com/blog/dual-m ... -autopilot
Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Och i vanlig ordning så struntar Tesla i att informera. Uselt.
Om du klickar på din länk sedan byter språk till svenska så ser du att luckan forsvinner från texten så USA bilar JA men inte EU tyvärr
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av dstr »

e5m1r skrev:
Om du klickar på din länk sedan byter språk till svenska så ser du att luckan forsvinner från texten så USA bilar JA men inte EU tyvärr
Det där har dom ändrat i efterhand senaste månaderna, fortfarande utan att meddela. Klart fult, både att göra det i tysthet men sen ändå låta 10 oktober 2014 stå kvar. Vilken Robinsondeltagare var det som utbrast "SKÄMMES TA MEJ FAN!!!"?


När jag beställde min - och fick leverans av min bil, så stod det att alla d-modeller skulle ha det - även på svenska sidan.

http://web.archive.org/web/*/https://ww ... -autopilot
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av e5m1r »

dstr skrev:
e5m1r skrev:
Om du klickar på din länk sedan byter språk till svenska så ser du att luckan forsvinner från texten så USA bilar JA men inte EU tyvärr
Det där har dom ändrat i efterhand senaste månaderna, fortfarande utan att meddela. Klart fult, både att göra det i tysthet men sen ändå låta 10 oktober 2014 stå kvar. Vilken Robinsondeltagare var det som utbrast "SKÄMMES TA MEJ FAN!!!"?


När jag beställde min - och fick leverans av min bil, så stod det att alla d-modeller skulle ha det - även på svenska sidan.

http://web.archive.org/web/*/https://ww ... -autopilot
Det är bara att kräva att de löser det i så fall
Jag har själv fått mycket felaktig info för att det är inte samma bil i USA
Alla videor t.ex. Visar en USA bil även på våra eu sidor
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Svenssons »

dstr skrev:
e5m1r skrev:
Om du klickar på din länk sedan byter språk till svenska så ser du att luckan forsvinner från texten så USA bilar JA men inte EU tyvärr
Det där har dom ändrat i efterhand senaste månaderna, fortfarande utan att meddela. Klart fult, både att göra det i tysthet men sen ändå låta 10 oktober 2014 stå kvar. Vilken Robinsondeltagare var det som utbrast "SKÄMMES TA MEJ FAN!!!"?


När jag beställde min - och fick leverans av min bil, så stod det att alla d-modeller skulle ha det - även på svenska sidan.

http://web.archive.org/web/*/https://ww ... -autopilot
Så du menar att de ska skicka ut mail om alla uppdateringar de gör på sin hemsida? Datumet vill de nog inte ändra på bloggen eftersom bloggposterna då kommer i fel ordning och poppar upp som nya poster fast de inte alls är det. Informationen som ligger på svenska (eller övriga sidor för EU för den delen) är den amerikanska från början innan översättning och anpassning till lokala undantag.

Jag tycker att det är bättre att få information på hemsidan om vad som kommer för de amerikanska bilarna istället för att inte få någon information alls som skulle vara alternativet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av dstr »

Nu handlar det inte om förändring på hemsidan, utan förändring av en produkt efter att dom sålt den.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Svenssons »

TiborBlomhall skrev:
Hmm, pi... 14:e Mars? :mrgreen:
Säg inte så, det är ju Tau som gäller och då blir det inte förrän slutet av juni.

http://tauday.com/

Jag är dock rätt övertygad att det blir slutet av mars. Presentationer, försäljningsmål och liknande saker brukar Tesla Motors pricka in ganska exakt. Utveckling och produktion är det dock värre med. Elon Musk har flera gånger och även rätt nyligen nämnt presentation av Model 3 i mars.
dstr skrev:
Nu handlar det inte om förändring på hemsidan, utan förändring av en produkt efter att dom sålt den.
Inget i produkten har ju förändrats. Det är hemsidan som har förändrats och anpassats till det som gäller den svenska bilen. Själv anser jag inte att informationen på bloggen är säljinformation eller specifikationer på bilen som jag köper.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 05 mar 2014 08:46

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av mickeisol »

Nog kommer model 3 att presenteras i mars (förmodligen i slutet). att model x blev så sen stavas nog batterier och försäljningsframgång av s
(jaja det skylldes på dörrar etc).
Model 3 kommer nog också att levereras på utsatt tid förutsatt att en viss batterifabrik tillverkar batterier i tillräcklig mängd.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av chpaulin »

Allt beror ju på hur bananas Elon är villig att gå med Model 3. Lite osammanhängande info i intervjuer kan man säga. Model 3 och Y skall bygga på samma platform och den ena kommer vara lite mer "crazy" än den andra, jag hoppas innerligt att Model 3 blir en mindre model S och att man levererar relativt nära utsatt tid. Sen kan Elon gå "but crazy" med Y, den får gärna flyga osv :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Surfaren »

TiborBlomhall skrev:
Hmm, pi... 14:e Mars? :mrgreen:
Borde ju varit förra året då. 3,14 15...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Remuz »

Jag gissar på 31/3 på kvällen i Kalifornien så 1/4 här ☺️
P85D svart/svart med gratis SuC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Svenssons »

Surfaren skrev:
TiborBlomhall skrev:
Hmm, pi... 14:e Mars? :mrgreen:
Borde ju varit förra året då. 3,14 15...
Njae, om du bara har 4 decimaler så ska man naturligtvis avrunda. Pi är ju 3,141592... vilket blir 3,1416 med bara fyra decimaler.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
wotottw
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 06 sep 2015 16:03
Ort: Bromma

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av wotottw »

Svenssons skrev:
Surfaren skrev:
TiborBlomhall skrev:
Hmm, pi... 14:e Mars? :mrgreen:
Borde ju varit förra året då. 3,14 15...
Njae, om du bara har 4 decimaler så ska man naturligtvis avrunda. Pi är ju 3,141592... vilket blir 3,1416 med bara fyra decimaler.

touché
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Surfaren »

Där har vi det! När Elon säger att det kommer "inom några månader" men egentligen menar "ett år eller mer" så är det ett avrundningsfel. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Franz »

dstr skrev:
Klar majoritet på Mars... jösses så naiva ni är. Fick vi spotify, summon the car, självstängande laddlucka och model x leveranser förra året?
Jag har ju "anat" viss besvikelse i dina inlägg angående vad som presenteras och hur/när det levereras och i den konsekvensens namn borde väl du också tro på mars? D.v.s. för att kunna maximera avståndet mellan presentation och leverans ;).
Skämt åsido kan ju Tesla välja att köra in en Model 3 på en scen och sedan bara berätta vad den skall kunna göra/klara av för att sedan ha rott iland en framgångsrik presentation. Det enda som krävs är ju att man lyckats tillverka ett exemplar där man känner sig hyfsat nöjd med designen. Hade vi fått gissa om faktiskt leveransdatum för de faktiska bilarna kunde man nog få lite mer spridning i siffrorna.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Silversound »

Det verkar som att något av alternativen i mars fortfarande är det som gäller: http://electrek.co/2016/01/06/tesla-mod ... ing-march/
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Tesla Model 3 presenteras...

Inlägg av Teslaspolen »

3 mars? Tredje dagen i tredje månaden för tredje generationen bil? Kanske.

Men historiskt sett blir det kanske sista mars.
Skriv svar