1. Är den mer avancerad på MB S-klass än på E-klass, för den jag har på E funkar utmärkt och skulle aldrig vilja vara utan igen.Jorma skrev:Jag fyllde bara i rutan annat:
1. Adaptiva ledstrålkastare (samma typ som mercan har dvs. funkar bra mellan hel/halvjjus och släckaer delvis ned vid möte eller om man kör bakom en annan bil.
Min S hel/halvjusautomatik funkar dåligt mycket dålig så jag kör den manuaellt.
2. Återigen en sak som jag har på mercan, en backkamera som inte slaggar igen, som alltså har en lucka som den finns bakom när den inte används.
3. Laddlucka som man inte behöver bryta upp så snart det är kallt och fuktigt, jag använder en liten skruvmejsel till det nu, kreditkort som jag sett en del anv´ända får jag inte upp demn med.
4. Laddutrustning, kablar som tål att stå ute.
Annars är jag nöjd, speciellt med framstolarna i nextgenutförande är för mig dom bästa och bekvämaste jag haft i någon annan bil hitills.
2. Ja eller jobba lite med aerodynamiken runt den så att den håller sig ren.
3. När man kollar på Leafens tankluckan så tänker man "Ah, så här enkelt och robust går det göra det" Elon tänk ryskt ibland... Du vet blyertspenna istället för kulspets. (Lite smörjning med något som bort vattnet kan nog funka också, testa).
Service? Var det inte så att elbilar inte skulle behöva service? Känns ju ganska onödigt att locka in kunder i onödan om de inte ens har tid med riktiga problem. Nä gör om och kalla bara till service när det behövs, inte annars.