Vilken Model 3 fake föredrar du ?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vilken Model 3 fake föredrar du ?

1 - Klassisk hatchback look
18
26%
2 - Tesla + GT
9
13%
3 - Futuristisk "BMW I3 serie" hatchback look
6
9%
4 - Klassisk sedan look med X front
11
16%
5 - Klassisk sedan look 2
26
37%
 
Antal röster: 70

olza
Inlägg: 222
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av olza »

Jag hoppas på något som inte ser ut som alla befintliga fossilbrännare.

Bild
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av Laban »

Strandnet skrev:
Som 2 barns förälder så röstar jag på 3an lite mer packning och plats för huvudet
Som ditto 2 barns förälder håller med, även om jag inte gillar BMW I3 utseendet så får den gärna ha den formen. Som exempel så är Citroen C4 Grand Picasso 4 dm kortare än Model S, 7 sitsig. Och faktiskt rätt snygg i mina ögon:

Bild

Och man verkar kunna fälla ner mittensätet separat vilket skulle vara perfekt för skidor och annat, om man nu inte t.o.m kan välja bort det. Alternativt montera bort det:

Bild

Och plats för lite matkassar även med bakre sätena uppe:

Bild

Och Tesla bör kunna göra det ännu bättre med tanke på fördelarna med eldrift. Och vill man nu verkligen inte ha minivan utseendet så ska det väl inte vara så svårt att få det till en crossover/SUV. Lite plastdetaljer runt skärmar, smärre förändring av bakdelen och fronten och voila..

Fast nu är jag väl mer inne på Model Y, blir svårt att hävda att en dylik bil är en sedan och det har man varit rätt tydliga med att Model 3 är.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av StefL »

Konservativ som jag är - eller kanske fast i Model S form - valde jag 5'an. Tycker fronten på alternativ 4 är fruktansvärt ful, men det är klart - alternativ 5 visar ju inte fronten så där köper man kanske grisen i säcken. Förutsättningen är dock att den får hatchback-baklucka och inte nåt litet brevinkast till sedanlucka längst bak.

Egentligen är jag dock inte överdrivet brydd över utseendet bara det blir en praktisk och funktionell bil som man inte totalt behöver skämmas ögonen ur sig över att färdas i (tänk Fiat Multipla...). :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av Bjelke »

Har inte röstat, jag föredrar den som visas på eventet :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare
Inlägg: 340
Blev medlem: 07 apr 2015 18:03
Ort: Torslanda

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av Jorma »

Bjelke skrev:
Har inte röstat, jag föredrar den som visas på eventet :D
+1
Användarvisningsbild
I Am Titanium
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 jan 2016 16:43
Ort: Sundsvall

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av I Am Titanium »

5.
Använd min referallänk och få gratis laddning i 6 månader på Tesla Supercharger! Referral Link http://---
TMS 70D 2016
TMS 75D 2019
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av AGCF »

Femman har ju "stulit" maseratis bakre sidoruta med loggan på samma ställe också. Det är bara kinesiska biltillverkare som gör såna uppenbara stölder. Tror trean kommer ha samma formspråk som S fast smalare och lite kortare.

Bild
Bild
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av Andersen »

Jag hoppas ärligt talat på något som låter funktion gå före design, som min gamla Volvo (här i finare sällskap än den nånsin varit i sitt 16-åriga liv!).
20160318_145417(0).jpg
Med det menar jag ett baksäte med fönster som går att se ut igenom och där man inte slår huvudet i taket, ett fyrkantigt lastutrymme och en dragkrok. Fast det låter snarare som att det är en Model Y jag väntar på än Model 3... :P
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vilken Model 3 fake föredrar du ?

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
Har inte röstat, jag föredrar den som visas på eventet :D
Ja jäklar, jag "vann" :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar