Har du bokat två Model ☰?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Har du bokat två Model ☰, och i så fall varför?

Nej, jag har inte bokat någon/jag ska hoppa av min bokning
7
8%
Nej, jag har bara bokat en
57
68%
Ja, vi behöver två bilar i familjen så det blir perfekt
5
6%
Ja, men den andra är till släkting/vän som inte kunde/ville ta en egen nummerlapp
9
11%
Ja, men jag tänkte sälja den ena och göra en hacka
4
5%
Ja, och jag har tänkt sälja båda och tjäna grova pengar
0
Inga röster
Jag lyckades boka ännu fler bilar, MUAHAHAHAAA
2
2%
 
Antal röster: 84

Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av Surfaren »

Elon skrev att det bara är 5% som reserverat 2 bilar vilket enligt honom tyder på en låg nivå av spekulation. Hur ser det ut för oss här i Svea rike?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av Jojo »

Jag har bokat en. Kanske jag ångrar mig och lägger till ytterligare en, men i nuläget ser jag inget behov av den.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av TiborBlomhall »

Min hemliga plan, bara mellan dig och mig, är att först beställa en fullutrustad Model 3 för att få den snabbt. Sedan en med den utrustning som jag egentligen behöver. Iom att fullutrustade kommer tillverkas först och andra modeller först senare räknar jag med att kunna ha första bilen i ca ett år innan det är dags att få den andra. Och då säljer jag första bilen till nån som inte vill stå två-tre år i kö (blir väl kön tills dess). :idea:
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av Surfaren »

TiborBlomhall skrev:
Min hemliga plan, bara mellan dig och mig, ...
Aha, som med Elons "secret master plan". :) Ganska smart plan ändå. Dock inget för mig som vill ha en välutrustad bil.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av bylund »

TiborBlomhall skrev:
Min hemliga plan, bara mellan dig och mig, är att först beställa en fullutrustad Model 3 för att få den snabbt. Sedan en med den utrustning som jag egentligen behöver. Iom att fullutrustade kommer tillverkas först och andra modeller först senare räknar jag med att kunna ha första bilen i ca ett år innan det är dags att få den andra. Och då säljer jag första bilen till nån som inte vill stå två-tre år i kö (blir väl kön tills dess). :idea:
Och sedan märker du att du inte kan leva utan alla dessa leksaker och beställer en fullutrustad bil till :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av TiborBlomhall »

bylund skrev:
TiborBlomhall skrev:
Min hemliga plan, bara mellan dig och mig, är att först beställa en fullutrustad Model 3 för att få den snabbt. Sedan en med den utrustning som jag egentligen behöver. Iom att fullutrustade kommer tillverkas först och andra modeller först senare räknar jag med att kunna ha första bilen i ca ett år innan det är dags att få den andra. Och då säljer jag första bilen till nån som inte vill stå två-tre år i kö (blir väl kön tills dess). :idea:
Och sedan märker du att du inte kan leva utan alla dessa leksaker och beställer en fullutrustad bil till :)
Ja i så fall säljer jag gnet-o-bilen :mrgreen:
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av Bod »

Jag har inte förbokat. Ser inte idag att jag har behov. Om någon vill utnyttja min förtur går det bra, tänker inte ta någon betalt för det.

Min nästa bil blir en Model 3 P1xxD Ludicrous och den köper jag när ungarna flyttat hemifrån och vi inte har behov av en så stor bil som Model S. Blir förmodligen 2022 års modell.
Lämnade in vår bil på service idag och frågade om balansering av batteriet. Kundmottagaren hade inte hört talas om att detta kunde göras.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av lator »

TiborBlomhall skrev:
Min hemliga plan, bara mellan dig och mig, är att först beställa en fullutrustad Model 3 för att få den snabbt. Sedan en med den utrustning som jag egentligen behöver. Iom att fullutrustade kommer tillverkas först och andra modeller först senare räknar jag med att kunna ha första bilen i ca ett år innan det är dags att få den andra. Och då säljer jag första bilen till nån som inte vill stå två-tre år i kö (blir väl kön tills dess). :idea:
Har du någon källa till att det ska vara samma som med tidigare bilar att fullutrustade levereras tidigare. Har nämligen hört annat i ärendet... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av TiborBlomhall »

Det är inte samma som förut. Model 3 kommer inte ha nån Signature edition. Däremot har Elon ett flertal gånger sagt att tillverkningen kommer börja med de fullutrustade modellerna - snikmodeller kommer tillverkas först senare.

Alltså vill du få en Model 3 snabbt, beställ den med största batteristorleken när design studion öppnar. Och P-version, fyrhjulsdrift, etc.

Vi vet inte än exakt hur fullspecad de första bilarna kommer bli, men inte är det sniken helt utan extrautrustning för $35,000 som de kommer tillverka först.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av lator »

Jo, jag vet att det inte blir någon signature-modell men kan du länka till Elons uttalanden om detta? Jag har inte hört det direkt från honom och som sagt hört motsatsen...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av Ferro94 »

Har en nästan ny S, men bokade ändå 2. En tänker jag behålla som vår 2:a bil i familjen. Ser fram emot att köra "isfritt" till 100%. Den andra tänker jag "sälja på" någon av mina anställda som har tjänstebil (sannolikt ingen jätteknepig uppgift). Bra för företaget, bra för miljön och bra för chefen som får lite pluspoäng :lol:
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av Jerker »

TiborBlomhall skrev:
bylund skrev:
TiborBlomhall skrev:
Min hemliga plan, bara mellan dig och mig, är att först beställa en fullutrustad Model 3 för att få den snabbt. Sedan en med den utrustning som jag egentligen behöver. Iom att fullutrustade kommer tillverkas först och andra modeller först senare räknar jag med att kunna ha första bilen i ca ett år innan det är dags att få den andra. Och då säljer jag första bilen till nån som inte vill stå två-tre år i kö (blir väl kön tills dess). :idea:
Och sedan märker du att du inte kan leva utan alla dessa leksaker och beställer en fullutrustad bil till :)
Ja i så fall säljer jag gnet-o-bilen :mrgreen:
En lysande plan! ...om jag bara hade råd. (Jag skulle iofs antagligen ha råd att äga den nåt år tills min snikversion kommer, men då är jag rädd att jag inte vill göra mig av med den...)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Har du bokat två Model ☰?

Inlägg av TiborBlomhall »

Jerker skrev:
En lysande plan!
Timad och klar in i minsta detalj! :mrgreen:
Skriv svar