Verkligsträcka vs Raka vägen

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur fakturerar du?

Jag fakurerar närmsta/bästa vägen och bjuder på min omväg pga SuC.
7
88%
Jag fakturerar körd sträcka.
1
13%
Jag diskuterar saken med kunden innan och kommer fram till en kompromiss.
0
Inga röster
 
Antal röster: 8

Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Verkligsträcka vs Raka vägen

Inlägg av gellerstam »

Hej

Hur gör ni när ni kör i tjänsten? Rapporterar ni verkliga mil till kund även fast det blir en omväg för Teslan för att du måste ladda på SuC påvägen?

När kunden kollar på t.ex. Hitta.se så ser kunden att du har x mil. Men du måste i själva verket ta vägen via en SuC för att nå fram/komma tillbaka. D.v.s. du åker kanske x+20% (Givetvis mycket olika från fall till fall!) Vad säger era kunder om den extrakostnaden hen får för att du måste ta en omväg?
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Verkligsträcka vs Raka vägen

Inlägg av bullen »

Eftersom dom betalar mig för vad det skulle kosta att köra närmaste vägen med en ICE tar jag aldrug ut extra för omväg till laddbing. Inte heller restidsersättning för laddtid.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5294
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Verkligsträcka vs Raka vägen

Inlägg av Nicke Nyfiken »

gellerstam skrev:
Hej

Hur gör ni när ni kör i tjänsten? Rapporterar ni verkliga mil till kund även fast det blir en omväg för Teslan för att du måste ladda på SuC påvägen?

När kunden kollar på t.ex. Hitta.se så ser kunden att du har x mil. Men du måste i själva verket ta vägen via en SuC för att nå fram/komma tillbaka. D.v.s. du åker kanske x+20% (Givetvis mycket olika från fall till fall!) Vad säger era kunder om den extrakostnaden hen får för att du måste ta en omväg?
Fakturerar man lägre milersättning för att man använder elbil så kan det ju vara rimligt. Men fakturerar man samma som med fossilbil så har man redan tjänat extrapengar, och att då dessutom fakturera extra för att man behöver köra och ladda är väl lite väl magstarkt.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 13 jan 2015 02:05
Ort: Järfälla

Re: Verkligsträcka vs Raka vägen

Inlägg av jtesla »

Intressant om du vill fakturera fossilbilskostnaden inklusive omväg för elbil?

Om din milkostnad är lägre än tidigare borde kanske det även avspegla sig i vad du fakturera kunden och inte tvärtom eller tänker jag helt fel här?
Skriv svar