Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur mycket är SuC värt?

0
0
Inga röster
10k
15
23%
20k
19
29%
30k
8
12%
50k
3
5%
75k
1
2%
100k
12
18%
150k
5
8%
200k
0
Inga röster
300k
2
3%
Mer
1
2%
 
Antal röster: 66

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av Bjelke »

bullen skrev:
joel80 skrev:
Blir ju lite inviduellt och beror ju på ditt könsmönster. Hur många gånger per år/månad kör du mer än 20 mil per dag eller åt gången?

För vissa är det nog ovärdeligt och en "showstopper"... Men kör man inte så fasligt många långa resor funkar det säkert fint. Det är ju fortfarande med bra mycket bättre räckvidd än andra elbilar..
Om ditt könsmönster är över 20 mil per dag är din tjej nöjd va?Bild
:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av Bjelke »

Martinen skrev:
Utan Superchargers hade jag inte köpt bilen.
Det hade inte funkat för min körning att inte kunna göra långturer över dagen.
Samma här, jag har lite drygt 10mil till jobbet och man kan dessutom inte alltid vara säker att det går att köra den tänkta vägen
då det kan vara stängt pgav olyckor vajerräcksarbeten osv och då blir omvägen allt mellan några km till några mil.
Dessutom gör regn/snö osv väldans stor skillnad när man har 20 mil/dag att köra.
Jag har ju dessutom två elbilar så ladda hemma är inte alltid helt enkelt så jag får ofta räkna med SuC-laddning när jag drar iväg.
I Gävle kan jag ladda på 22kW-stolpar ganska nära jobbet men eftersom dom typ ballar ur ca varannan dag här så....... (heja Garo)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
joel80
elbilist
Inlägg: 3068
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av joel80 »

bullen skrev:
joel80 skrev:
Blir ju lite inviduellt och beror ju på ditt könsmönster. Hur många gånger per år/månad kör du mer än 20 mil per dag eller åt gången?

För vissa är det nog ovärdeligt och en "showstopper"... Men kör man inte så fasligt många långa resor funkar det säkert fint. Det är ju fortfarande med bra mycket bättre räckvidd än andra elbilar..
Om ditt könsmönster är över 20 mil per dag är din tjej nöjd va?Bild
Ungefär 2ggr i veckan kör jag t.o.r Gävle-Stockholm. Det är 34-35 mil.. Ibland blir det ett antal mil under dagen också. Jag skulle inte klara mig med en elbil som inte gick att snabbladda.
Tyvärr hade jag inte råd med en Tesla.. Så jag får köra mina flesta mil på dom resorna på diesel.. Första 2 och sists 2 milen klarsr jag på el.. Och så försöker jag alltid hitta laddare dit jag ska så oftast har jag ca 4 mil på el tillbaka också. Det jag kör resterande del av veckan i Gävle är nästan bara på el, så totalen blir rätt okej.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av danni »

Läs igen, Joel :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av apkungen »

Ni som säger att ni inte skulle ha köpt bilen, om den hade kostat 400k mindre så hade ni kunnat ha den som andrabil, haft råd med en fossilbil och tesla. Hade ni inte köpt den då?
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av Kirre »

apkungen skrev:
Ni som säger att ni inte skulle ha köpt bilen, om den hade kostat 400k mindre så hade ni kunnat ha den som andrabil, haft råd med en fossilbil och tesla. Hade ni inte köpt den då?
Nej. Vill bara ha en bil då vi bor hyfsat centralt i Uppsala, nära skola, jobb och affärer dit vi normalt går eller cyklar.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av Shven »

Frågan går inte att svara på. Det står inte specificerat om frågan avser per månad, per år eller under bilens livstid? Nu har vi Teslaägare köpt en dyr bil för att få billiga driftskostnader. Det är gunga och karusell!
Det rimliga vore om värdet skulle specificeras per år.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av 12man »

desto fler SuCs som byggs desto mer blir det värt, enda "delen" av bilen som faktiskt ökar i värde, sug på den vw, bmw, mb, volvo,...
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 974
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Hur mycket är superchsrgers värt för dig?

Inlägg av Toja »

Supercharger var en förutsättning för att kunna köpa bilen.
Så den är svårt att värdera.
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Skriv svar