Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designstudio

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Hur många gånger totalt har du konfigurerat en Tesla i Teslas designstudio?

Fler än:
1
1%
1
4
5%
10
17
21%
50
32
40%
100
11
14%
200
6
7%
300
7
9%
500
2
2%
800
0
Inga röster
1000
0
Inga röster
Fler
1
1%
 
Antal röster: 81

Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designstudio

Inlägg av apkungen »

Folk säger att jag har en sjukdom, jag konfigurerar nog en Tesla i snitt ett par gånger i veckan. Jag ligger nog alltså nån stans runt 500 gånger, haha helt sjukt. Finns det fler galningar som jag? Hur många gånger totalt har du konfigurerat en Tesla i Teslas designstudio uppskattar du?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av lator »

Det blev mera förut. Efter alla prishöjningar som har genomförts så har det faktiskt känts mera hopplöst... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Bjelke »

Några gånger ibland bara, mest för att kika på prisbilden, men inte mer än 50ggr iaf...
Lite kul att snabbkolla info om tillbehören oxo (finns att läsa på annat håll men enkelt i designstudion lixom)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Nicke Nyfiken »

I slutet precis innan jag köpte min Model S så blev det nog 1 om dan.
Men sedan tvärdog det helt. Tror inte att jag konfigurerade en enda bil på säkert 5 månader. Men nu blir det en Model X någon gång i månaden. 8-)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av themax »

lator skrev:
Det blev mera förut. Efter alla prishöjningar som har genomförts så har det faktiskt känts mera hopplöst... :(
Håller med. Nu är Tesla en miljonbil i stort sett hur man än snålar, så det blir oftare en glimt på begagnatmarknaden för att följa den. Vi väntar ut Model 3 och fram tills dess kan det ju tänkas att något intressant dyker upp som kan få oss att gå från fossil till el även om det är osannolikt ... Dock måste jag erkänna att Ampera-e och särskilt Ionic är mer intressanta nu, trots bristen på snabbladdarnätverk. Känns som om Tesla behöver ha nästa "Model 3-unveil" snart för att hålla intresset bland de ≈400.000 reservanterna.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av danni »

Hur många gånger som helst innan jag köpte min. Flera gånger om dagen. Fortfarande är jag inne där ibland för att kolla upp saker samt hålla mig ajour med alternativ och priser, men det blir väl snarare nån gång i veckan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Jensa »

Nog har det blivit en hel del gånger. Allt från det man "vill" ha med på bilen till det som är realistiskt. Började för två år sedan efter en provkörnig i Oslo, men priset var då för orealistiskt för mig. I år föll jag dit igen och när jag efter att realistiskt räknat på en leasing utan så mycket utrustning så gick kalkylen ihop bättre än jag trodde! Det ledde till många konfigurationer innan köptet bekräftades i september :) Jag är glad att några uppgraderingar är möjliga i efterhand, t.ex. till 75 batteri samt autopilot. Annars hade det inte blivit något köp.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag vågar inte längre för det blir bara dyrare varje gång jag gör det :cry:
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Teslaspolen »

10-talet gånger. Känns så trögt dock med alla prisändringar. Och sedan att den vackra Signature Red är just vad den är... :cry:
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Svenssons »

Teslaspolen skrev:
10-talet gånger. Känns så trögt dock med alla prisändringar. Och sedan att den vackra Signature Red är just vad den är... :cry:
Liten bild att trösta dig med:
DSC_0143.jpg
Själv kan jag gå in i Design Studion flera gånger per dag ibland. Det är dock för att kolla upp priser och om något nytt har kommit.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av leiflodde »

Gissade på ca 50 och brukar inte gå in så ofta pga av vill ha effekten :o

Minns första konfigurationen sommaren 2014 som hamnade på ca 9-hundra... och tänkte hur fn.. skall jag förklara detta för frun (hon tar mig till psyket) när man kört tjänstebil i många år där det bara är att peka så kommer bilen lite senare.

Har bokat 2 st Modell 3 men funderar på hur Tesla skall argumentera för mig att ta en S igen när prisskillnaden är ganska hög och om man jämför med 3 som kanske 20% mindre men 50% billigare i grundutförandet. Varför en S jag som kör mest ensam eller oftast max 2 personer eller hur tänker ni?
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av mans71 »

Just nu flera gånger per dag. Tror jag kan räkna hem en x90d...
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av apkungen »

2ggr per vecka i 4 år a 50 veckor... Gångerna rinner iväg :p
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av LarsL »

Ligger nog på 200 gånger ungefär, det händer ju saker hela tiden där så... Nä det finns ingen bra förklaring det är bara tokigt.
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av DSV »

I samband med med köpet var det flera gånger om dagen men ganska snart nådde jag punkten att jag kunde alla relevanta priser och tillval så jag kunde bolla siffror i huvudet. Då finns ingen gräns för hur mycket man konfigurera...
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Remuz »

En S och en X om per vardag, minst. När X-studion öppnade var det helt galet. Gissar på 500gånger på ett och ett halvt år.

Idag har jag designat en X och 3 S

Min fru tycker att jag är knäpp
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av bylund »

Jag gillar att varken 0 eller 1 gånger är valbara alternativ. Det lägsta är fler än 1 gång :) (vilket är ett alternativ som torde vara korrekt för de flesta, även om man varit in t ex 342 gånger).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Svenssons »

bylund skrev:
Jag gillar att varken 0 eller 1 gånger är valbara alternativ. Det lägsta är fler än 1 gång :) (vilket är ett alternativ som torde vara korrekt för de flesta, även om man varit in t ex 342 gånger).
1 borde det gå att rösta på... "Fler än:" är ju det alternativet (Fler än: null borde bli 1 och sista alternativet Fler än: Fler blir oändligt?).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Kalle »

Ja är så sugen att leka med moddel 3 i konfiguratorn!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Jerker »

Nja, inte så många gånger, faktiskt. Jag tycker inte det är meningsfullt att designa en S eller en X eftersom jag aldrig kommer att köpa en ny sådan. Men när 3-konfiguratorn kommer upp på hemsidan blir det andra bullar... :twisted:
Användarvisningsbild
Musikmannen66
Teslaägare
Inlägg: 85
Blev medlem: 05 mar 2014 13:38
Ort: Tjörn

Re: Hur många gånger har du konfigurerat en tesla i designst

Inlägg av Musikmannen66 »

Det sköna är att man kan köra sin drömbil och betala 6000/mån inkl försäkring och el trots att man kör 350 mil i månaden. När jag insåg detta tryckte jag på beställ model S efter ca 30 konfigureringar.
Model S 75 . Svart med taklucka
Skriv svar