Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få 2017?

Omröstningen slutade 02 apr 2017 16:31

Dragkrok
39
8%
Adaptiv Spoiler
2
0%
Större batterier, 101-110 kWh
35
7%
Större batterier, 111-120 kWh
35
7%
Större batterier, över 120 kWh
6
1%
Snabbare acceleration 0-100 km/h
37
7%
Högre laddhastighet, 130-199 kW
41
8%
Högre laddhastighet, 200-300 kW
16
3%
Högre laddhastighet, över 300 kW
30
6%
Autopilot bättre än gamla autopiloten var
89
18%
Full autonomi självkörning
18
4%
Bättre säten
10
2%
Bättre strålkastare
18
4%
Heads-up display
70
14%
Appar till mittskärmen
21
4%
Spegling av mobilen till mittskärmen
24
5%
Solceller
12
2%
Annat, kommentera gärna
4
1%
 
Antal röster: 507

Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av Herr X »

Kriper skrev:
Svarsalternativen som glömdes bort: Sidofack i dörrarna
Finns på Model X - kommer säkert till Model S!
Kriper skrev:
jag har nackstödet mellan skulderbladen
Måste ha huvudet stickandes ut genom panoramaglastaket när du kör? Det låter som att du är omänskligt lång. Tippar att Tesla inte kommer prioritera att anpassa bilen för en mycket liten andel av befolkningen som är kopiöst långa - det blir nog för kostsamt i förhållande till den lilla mängden nya kunder man kan tänkas rekrytera.
Kriper skrev:
fast laddare för iPhone, usb-uttag i baksätet
Detta finns på Model S numera - både fast mobilladdare och USB i baksätet kom i våras
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Sambon satt tex bredvid en kund på SC i Väsby nyligen som sa typ "Det vore ju trevligt med en felfri bil så här efter 1,5 år" och han sa det inte speciellt glatt. Jag har många såna historier tyvärr...
Jag tror att mycket av dessa "upplevda" kvalitetsbrister har sin grund i att det är så jäkligt långt till närmsta SC för många av oss. Jag kan visserligen bara tala för mig själv, men bara vetskapen att jag måste ta ledigt minst en dag för att lämna bilen till SC medför en permanent oroskänsla. Det bästa är naturligtvis när bilen inte krånglar alls, men när den ändå gör det vill jag ju såklart få det åtgärdat utan att behöva vänta skitlänge eller ta ledigt. När sambons Mazda ska servas (sönder går den ju aldrig) så är det bara några km till verkstan. Inga problem. För mig är det en halv världsresa som innebär en massa besvär och krångel. Det som händer är att man kör omkring med en bil som skulle behöva servas, ses över, lagas, fixas, vad vet jag. Men man väntar hellre med det och "samlar på sig" en massa serviceärenden så att det inte blir för mycket åkande fram och tillbaka. Det är klart att bilen känns "dålig" då.
Så sett hoppas jag verkligen att antalet serviceställen kommer att utökas ordentligt de kommande åren.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2151
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av jpetters »

Herr X skrev:
Kriper skrev:
jag har nackstödet mellan skulderbladen
Måste ha huvudet stickandes ut genom panoramaglastaket när du kör? Det låter som att du är omänskligt lång. Tippar att Tesla inte kommer prioritera att anpassa bilen för en mycket liten andel av befolkningen som är kopiöst långa - det blir nog för kostsamt i förhållande till den lilla mängden nya kunder man kan tänkas rekrytera.
Stolarna som var standard före Autopilot kom är klart lägre. Jag reagerade på det när jag hade en lånebil av första generationen. Det var stor skillnad mot min bil med standard stolar i Autopilot bil. Även bak blev det ju en "viss" skillnad i samma veva.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av Kriper »

Kriper skrev:
jag har nackstödet mellan skulderbladen
Måste ha huvudet stickandes ut genom panoramaglastaket när du kör? Det låter som att du är omänskligt lång. Tippar att Tesla inte kommer prioritera att anpassa bilen för en mycket liten andel av befolkningen som är kopiöst långa - det blir nog för kostsamt i förhållande till den lilla mängden nya kunder man kan tänkas rekrytera.

Jag har huvudet upp i hålet men har en bit kvar till glasluckan, men lutar jag huvudet till vänster slår jag i taket. I min förra bil, BMW 328 i 2013 gick det att justera ned stolen så att jag satt perfekt. Då Model S är en så mycket större bil borde det inte vara så svårt att bygga en stol som inte bygger så mycket i höjdled. Finns underleverantörer till sånt.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Sambon satt tex bredvid en kund på SC i Väsby nyligen som sa typ "Det vore ju trevligt med en felfri bil så här efter 1,5 år" och han sa det inte speciellt glatt. Jag har många såna historier tyvärr...
Jag tror att mycket av dessa "upplevda" kvalitetsbrister har sin grund i att det är så jäkligt långt till närmsta SC för många av oss. Jag kan visserligen bara tala för mig själv, men bara vetskapen att jag måste ta ledigt minst en dag för att lämna bilen till SC medför en permanent oroskänsla. Det bästa är naturligtvis när bilen inte krånglar alls, men när den ändå gör det vill jag ju såklart få det åtgärdat utan att behöva vänta skitlänge eller ta ledigt. När sambons Mazda ska servas (sönder går den ju aldrig) så är det bara några km till verkstan. Inga problem. För mig är det en halv världsresa som innebär en massa besvär och krångel. Det som händer är att man kör omkring med en bil som skulle behöva servas, ses över, lagas, fixas, vad vet jag. Men man väntar hellre med det och "samlar på sig" en massa serviceärenden så att det inte blir för mycket åkande fram och tillbaka. Det är klart att bilen känns "dålig" då.
Så sett hoppas jag verkligen att antalet serviceställen kommer att utökas ordentligt de kommande åren.
Extra "kul" när man för höra att det inte är fel på bilen (fast det är det) för att dom tex inte kan framkalla samma fel på plats där o liknande (tex vibrationer/skakningar vid 130km/h och dom "verifierar"
sina åtgärder vid 110km/h och konstaterar att dom lyckats åtgärda felet genom att bara balansera hjulen, vilket dom redan har provat typ 4ggr på 1,5 år utan att hitta grundorsaken...)
Janne skrattade förresten senast jag var där när jag sa att det inte är roligt att åka 25mil för att fixa bilen och sa "Det är inte mitt fel att du köpt en Tesla och bor 25 mil härifrån", jag tänkte svara att
det är väl heller inte mitt fel att det är fel på bilen?, men jag blev så paff så jag blev tyst... Vad svarar man på det lixom?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av LarsL »

Det är mycket lättare att fokusera på Autopilot, 0-100 tider och annat sånt som andra tillverkare inte har alls än att hålla på med detaljkvalité i stolar och annat. Det säljer dessutom betydligt bättre med dessa unika saker än generella kvalitetsökningar.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Janne skrattade förresten senast jag var där när jag sa att det inte är roligt att åka 25mil för att fixa bilen och sa "Det är inte mitt fel att du köpt en Tesla och bor 25 mil härifrån", jag tänkte svara att
det är väl heller inte mitt fel att det är fel på bilen?, men jag blev så paff så jag blev tyst... Vad svarar man på det lixom?
Okej...? Ähm, det var ju en märklig kommentar du fick där. Ja, då hade jag nog svarat att vissa "fel" gör man bara en gång i livet, om det nu anses vara någons fel att man har skaffat en Tesla. :shock:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av LarsL »

Uppdaterar med snabbare 0-100 tid, efter att FF91 åkt ifrån P100D.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av Tars »

Bjelke skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Sambon satt tex bredvid en kund på SC i Väsby nyligen som sa typ "Det vore ju trevligt med en felfri bil så här efter 1,5 år" och han sa det inte speciellt glatt. Jag har många såna historier tyvärr...
Jag tror att mycket av dessa "upplevda" kvalitetsbrister har sin grund i att det är så jäkligt långt till närmsta SC för många av oss. Jag kan visserligen bara tala för mig själv, men bara vetskapen att jag måste ta ledigt minst en dag för att lämna bilen till SC medför en permanent oroskänsla. Det bästa är naturligtvis när bilen inte krånglar alls, men när den ändå gör det vill jag ju såklart få det åtgärdat utan att behöva vänta skitlänge eller ta ledigt. När sambons Mazda ska servas (sönder går den ju aldrig) så är det bara några km till verkstan. Inga problem. För mig är det en halv världsresa som innebär en massa besvär och krångel. Det som händer är att man kör omkring med en bil som skulle behöva servas, ses över, lagas, fixas, vad vet jag. Men man väntar hellre med det och "samlar på sig" en massa serviceärenden så att det inte blir för mycket åkande fram och tillbaka. Det är klart att bilen känns "dålig" då.
Så sett hoppas jag verkligen att antalet serviceställen kommer att utökas ordentligt de kommande åren.
Extra "kul" när man för höra att det inte är fel på bilen (fast det är det) för att dom tex inte kan framkalla samma fel på plats där o liknande (tex vibrationer/skakningar vid 130km/h och dom "verifierar"
sina åtgärder vid 110km/h och konstaterar att dom lyckats åtgärda felet genom att bara balansera hjulen, vilket dom redan har provat typ 4ggr på 1,5 år utan att hitta grundorsaken...)
Janne skrattade förresten senast jag var där när jag sa att det inte är roligt att åka 25mil för att fixa bilen och sa "Det är inte mitt fel att du köpt en Tesla och bor 25 mil härifrån", jag tänkte svara att
det är väl heller inte mitt fel att det är fel på bilen?, men jag blev så paff så jag blev tyst... Vad svarar man på det lixom?
Jag fick en 4 hjulsinställning som löste mina vibrationsproblem. Om jag vore dig, skulle jag åka till en verkstad nära dig och få det gjort. Kostar inte så mycket, och tror du tjänar in det på att slippa åka 25 mil.


Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av mati »

Tars skrev:
Jag fick en 4 hjulsinställning som löste mina vibrationsproblem. Om jag vore dig, skulle jag åka till en verkstad nära dig och få det gjort. Kostar inte så mycket, och tror du tjänar in det på att slippa åka 25 mil.
En vanlig bilverkstad? Klarar de det på en Tesla? Det var ju nära att de inte klarade av att byta hjul på min.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Tars skrev:
Jag fick en 4 hjulsinställning som löste mina vibrationsproblem. Om jag vore dig, skulle jag åka till en verkstad nära dig och få det gjort. Kostar inte så mycket, och tror du tjänar in det på att slippa åka 25 mil.
En vanlig bilverkstad? Klarar de det på en Tesla? Det var ju nära att de inte klarade av att byta hjul på min.
Det är som vilken bil som helst när det gäller hjulinställning.


Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av Bjelke »

Tars skrev:
mati skrev:
Tars skrev:
Jag fick en 4 hjulsinställning som löste mina vibrationsproblem. Om jag vore dig, skulle jag åka till en verkstad nära dig och få det gjort. Kostar inte så mycket, och tror du tjänar in det på att slippa åka 25 mil.
En vanlig bilverkstad? Klarar de det på en Tesla? Det var ju nära att de inte klarade av att byta hjul på min.
Det är som vilken bil som helst när det gäller hjulinställning.


Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Dom gjorde efter mycket tjat en sådan i Väsby för typ ett år sedan och då försvann fenomenet ett tag men till våren så var det tillbaks och har nu tjafsat sedan dess om det, så nu när jag gjorde
stora servicen i December så gjorde dom åter en hjulinställning och denna gång helt utan effekt (jag var övertygad om att det berodde på vinklarna igen men tydligen inte)...
Har inte kommit längre än så tyvärr, men andra saker som kan leda till fel vinklar är ju tex en sak att kolla upp...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av Tars »

Bjelke skrev:
Tars skrev:
mati skrev:
Tars skrev:
Jag fick en 4 hjulsinställning som löste mina vibrationsproblem. Om jag vore dig, skulle jag åka till en verkstad nära dig och få det gjort. Kostar inte så mycket, och tror du tjänar in det på att slippa åka 25 mil.
En vanlig bilverkstad? Klarar de det på en Tesla? Det var ju nära att de inte klarade av att byta hjul på min.
Det är som vilken bil som helst när det gäller hjulinställning.


Skickat från min Motorola v66 med Tapatalk
Dom gjorde efter mycket tjat en sådan i Väsby för typ ett år sedan och då försvann fenomenet ett tag men till våren så var det tillbaks och har nu tjafsat sedan dess om det, så nu när jag gjorde
stora servicen i December så gjorde dom åter en hjulinställning och denna gång helt utan effekt (jag var övertygad om att det berodde på vinklarna igen men tydligen inte)...
Har inte kommit längre än så tyvärr, men andra saker som kan leda till fel vinklar är ju tex en sak att kolla upp...
Trist att höra. Byta till en 90d kanske? Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av pegs »

- Något som håller back-kameran ren i slask.
- Strålkastarspolare

Inte så sexigt, men känns som saker som Tesla bara borde "bocka av".
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av MangeT »

Dörrar med karm.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av bylund »

MangeT skrev:
Dörrar med karm.
Det ser inte jag som särskilt troligt att det kommer till Model S. Eller menar du att det är något du vill ha, snarare än ett försök till förutsägelse?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Vilka förbättringar kommer Tesla Model S att få?

Inlägg av MangeT »

Tror inte heller att det kommer men vore bra för vinterhalvåret.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Skriv svar