Så vad är att föredra?lator skrev:Nej! Som jag skriver så är inte hybrider "skit" för den eller de första ägarna. Det är först när bilen blir lite äldre som de kommer att bli väldigt kostsamma för dess ägare. Så om du håller dig med nya bilar så klarar du dig fint (problemen ger du till framtida ägare). Däremot så kommer utvecklingen av rena elbilar att fördröjas av att du och många andra köper dessa "halvfabrikat". Detta kommer att ge en signal till tillverkarna att det går att sälja hybrider så då kan vi ta det lugnt med rena elbilar.gellerstam skrev:Herr-X, Lator och ni andra hybridfördömmare.
Jag håller mer er på det filosofiska planet att det vore bättre att ha laggt utvecklingsresurserna på bev istället för på PHEV. Men nu har man redan laggt pengar på PHEV och det finns PHEV på markanden. Det finns alltså redan en PHEV på markanden som fungerar för mig på alla de viktigaste planen: Ekonomi, AWD, dragkrok, takbox, platser i bilen m.fl.
Hjälp mig här nu med mitt dilemma.
Jag har en Outlander från 2014 som skall till å bytas. Model X skulle kunna fungera med 6-säten. Problemet är att Model X blir för dyr nu efter alla galna höjjningar. Så den går tyvärr bort. Vad ska jag nu göra? Köpa en ICE, tex Passat alltrack eller en ny hybrid, Outlander igen.
Hybrider är skit enligt er! Men alternativet är ju en "ren" ICE! Är det inte bättre att jag köper en PHEV än en ICE även denna gång och hoppas på att det finns en BEV som passar mig om tre år?
Finns det ingen annan elbil än Model X som skulle fungera för dig/er?
Att köpa en skitigare ICE för att inte ge signalen att PHEV säljer och sammtidigt håller uppe försäljningen av ICE! Eller att köpa en renare PHEV i väntan på en BEV som funkar?
Jag har inte hittat ngn som uppfyller önskemålen/kraven från familjen. Ev skulle en Model S funka, (Får då ha drag på andrabilen, som då inte kan bytas till bev som konsekvens.) nu är även de dyra ...., Jag räknade hem en Model S 60D, i Septemberkalkylen men Frun trode inte på mig/kalkylen. (Jag höll på att byta fru pga detta... ), nu ser kalkylen på en S mörkare ut.
Har du ngt bra förslag på bev som klarar lättare skogsåkning, skidresor med 5-6par skidor, (Gärna släp runt 2kkg), Räckvidd utan SuC > 40mil vintertid, Med SuC så räcker nog ca 25mil, och ett pris på < 900 kkr