När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänheten?

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

När kommer designstudion för Model 3 öppnas för allmänheten?

Q1 2018
13
45%
Q2 2018
9
31%
Q3 2018
2
7%
Q4 2018
1
3%
Q1 2019
3
10%
Q2 2019
0
Inga röster
Q3 2019
0
Inga röster
Q4 2019
0
Inga röster
2020 eller senare
1
3%
 
Antal röster: 29

vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänheten?

Inlägg av vigge50 »

Jag funderade lite på detta, när Tesla började producera Model X så skickade de ut inbjudan till designstudion åt några tusen åt gången för att låta de som reserverat först ha möjlighet att få bilen bland de första. Så som jag däremot förstod det så fick hamnade du i produktionskö efter när du lade beställningen oavsett i vilken ordning du hade reserverat. Det samma tror jag händer för Model 3, de kommer släppa in de som reserverat i designstudion beroende på när du reserverade (och om du är ägare eller ej) och sen när du får bilen beror lite på hur länge du väntar med att lägga beställning och vad du väljer. Det som jag funderar på är hur långt i förväg kommer Tesla släppa in reservationer, är det lönt att släppa in personer i designstudion om de vet att de inte kommer kunna bygga den förrän om ett halvår? Kommer Tesla gå ut med uppdateringar av Model 3 så långt i förväg? Allt detta för mig till huvudfrågan, om de idag tror att de har tillräckligt för produktion hela 2018(kanske minns fel från igår?) är det någon mening med att öppna Model 3s designstudio för allmänheten redan i början av nästa år? Kommer man i mitten av 2018 endast kunna lägga en reservation och behöva vänta på att bli insläppt i design studion? Hur kommer de påverka Teslas image ifall du inte kommer kunna komma år Model 3s designstudio direkt i mitten av 2018?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Svenssons »

För Model X så öppnades inte Design Studion upp för några tusen åt gången. De i USA som fick leverans i september 2015 hade aldrig tillgång till Design Studion, därefter öppnades den upp för de med Signature-reservation och sedan övriga. I Sverige öppnades Design Studion upp för Signature-reservationer den 1/3 2016 och mycket kort tid därefter (1 vecka eller mindre) för övriga.

Det dröjde visserligen lite innan de som inte hade reservation fick tillgång till Design Studio men det kommer nog inte vara lång tid, möjligtvis några få veckor. Jag tror att allmänheten kommer komma åt den amerikanska Design studion till hösten, typ september i år.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av vigge50 »

Svenssons skrev:
För Model X så öppnades inte Design Studion upp för några tusen åt gången. De i USA som fick leverans i september 2015 hade aldrig tillgång till Design Studion, därefter öppnades den upp för de med Signature-reservation och sedan övriga. I Sverige öppnades Design Studion upp för Signature-reservationer den 1/3 2016 och mycket kort tid därefter (1 vecka eller mindre) för övriga.

Det dröjde visserligen lite innan de som inte hade reservation fick tillgång till Design Studio men det kommer nog inte vara lång tid, möjligtvis några få veckor. Jag tror att allmänheten kommer komma åt den amerikanska Design studion till hösten, typ september i år.
Okej, i så fall minns jag fel. Samtidigt känns det som sagt konstigt ifall de ger möjlighet att lägga en beställning på en bil som inte ska produceras om ett år, hur ser produktionsbilarna ut då?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Svenssons »

vigge50 skrev:
Svenssons skrev:
För Model X så öppnades inte Design Studion upp för några tusen åt gången. De i USA som fick leverans i september 2015 hade aldrig tillgång till Design Studion, därefter öppnades den upp för de med Signature-reservation och sedan övriga. I Sverige öppnades Design Studion upp för Signature-reservationer den 1/3 2016 och mycket kort tid därefter (1 vecka eller mindre) för övriga.

Det dröjde visserligen lite innan de som inte hade reservation fick tillgång till Design Studio men det kommer nog inte vara lång tid, möjligtvis några få veckor. Jag tror att allmänheten kommer komma åt den amerikanska Design studion till hösten, typ september i år.
Okej, i så fall minns jag fel. Samtidigt känns det som sagt konstigt ifall de ger möjlighet att lägga en beställning på en bil som inte ska produceras om ett år, hur ser produktionsbilarna ut då?
Så var det för Model X, du kunde lägga en beställning på 5-sätesvarianten 2015 men det dröjde mer än ett år innan dessa levererades, de kom ju för bara någon månad sedan. Samma sak gäller väl för de som beställer vissa avgasbilar. Opel Ampera-e t.ex.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av apkungen »

Tror q4 2017
Användarvisningsbild
Seregon
Teslaägare
Inlägg: 486
Blev medlem: 05 apr 2016 09:37
Ort: Uppsala

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Seregon »

Allmänheten i USA eller allmänheten i Sverige?
För oss i Sverige låter Q1/2 2018 rimligt.
Model S85D -15, "Voltaire"
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Feddan »

Det var pessimistiska (men kanske realistiska) alternativ :lol: Har dstr bytt användarnamn?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Lunna »

Q4 2017, December.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av dstr »

Feddan skrev:
Det var pessimistiska (men kanske realistiska) alternativ :lol: Har dstr bytt användarnamn?
Verkar som fler sett samma mönster/trender som jag. :)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Jerker »

Det viktiga är ju ändå att kunna leka med konfiguratorn och det kan man göra så fort den öppnat för den amerikanska allmänheten!
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Smutt »

2017 Q4
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av frippan »

Elon sa ju detta i natt.

@Model3Owners: Elon: "Model 3 configurator going on line later next month"
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Svenssons »

frippan skrev:
Elon sa ju detta i natt.

@Model3Owners: Elon: "Model 3 configurator going on line later next month"
För Model X så öppnades Design Studio inte upp för allmänheten direkt utan först för Signature-reservationerna, sedan övriga reservationer innan alla kunde komma åt Design Studio även utan reservation.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av mati »

Jag tror också Q4 2017.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Bjelke »

Tror oxo Q4 2017...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Sabbe »

Q3 2017
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare
Inlägg: 964
Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
Ort: Saltsjö-Boo

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av Toja »

I Sverige blir det Q1-18


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: När kommer designstudion för Model 3 öppna för allmänhet

Inlägg av LarsL »

Jag tolkar också frågan som för Sverige och gissar därför på Q1. I USA lör den ju öppna inom någon månad för de första reservationshållarna.
Skriv svar