Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

I denna tråden så har vi endast omröstningar och här kan alla skapa en omröstning

Moderator: Redaktion

Har du tredjepartsfälgar till din Tesla eller bara OEM-fälgar.

Omröstningen slutade 02 aug 2017 09:31

Bara Teslafälgar en uppsättning
16
21%
Bara tredjepartsfälgar, en uppsättning
1
1%
En uppsättning Teslafälgar och en uppsättning tredjepartsfälgar varav de senare till vinterhjul
12
16%
En uppsättning Teslafälgar och en uppsättning tredjepartsfälgar varav de senare till sommarhjul
16
21%
Två uppsättningar Teslafälgar
30
39%
Två uppsättningar tredjepartsfälgar
1
1%
 
Antal röster: 76

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av AGCF »

För att uppskatta hur stor marknaden i dagsläget är för tredjepartsfälgar till Tesla skulle jag uppskatta om ni kan svara på följande.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av AGCF »

Fler än jag trodde som har två uppsättningar från Tesla. Av vilken anledning undviker ni tredjepartsfälgar:
Ej exakt samma centerhål, offset m.m.
Ej samma kvalitet
Inte lika snygga på bilen
Tesla avråder
Annat
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av Bod »

Tesla uppskattad inte mina tredjepartsfälgar.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av Smutt »

Jag är intresserad av era fälgar men hatar distansringar,så köper normalt sett aldrig 3e part men ni ska väl inte ha såna?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av AGCF »

Smutt skrev:
Jag är intresserad av era fälgar men hatar distansringar,så köper normalt sett aldrig 3e part men ni ska väl inte ha såna?
Nej de kommer att vara exakt samma spec som Tesla, men det vanligaste är ju distansringar för att passa flera märken. Vossen m.fl. som dessutom tar i ibland.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av bylund »

Det var lätt att beställa vinterhjul när jag beställde bilen, så jag lät mig nöjas med det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av Surfaren »

bylund skrev:
Det var lätt att beställa vinterhjul när jag beställde bilen, så jag lät mig nöjas med det.
Samma här.

Sen har man ju hört historier om hur Tesla knorrar över tredjepartsfälgar. Detta tillsammans med stöket på den marknaden gör att jag inte känner mig så sugen. (Med stök menar jag att det finns många fälgar som "passar" enligt databaserna men som inte gör det egentligen när man kollar närmare. Mycket jobb med att luska fram alla faktiska alternativ.)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av Tjell »

Jag har dessa, Nitro, levererade av Arnes Gummi i Borås. De var väldigt noga med att allt skulle fungera så det fanns inte många fälgar att välja på. Dessutom vill jag ha fälgar som är lätta att hålla rena!Bild


Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
selfish
Teslaägare
Inlägg: 272
Blev medlem: 19 dec 2015 08:42
Ort: Fjollträsk - men född i Norrbotten

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av selfish »

Har haft Vossen på min S, det är snyggt men... största skälet varför jag helt undviker tredjepart är att Teslas road assistance inte hjälper dig när du får punktering i Tyskland på semestern!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
P3D | Shareholder
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av Tjell »

selfish skrev:
Har haft Vossen på min S, det är snyggt men... största skälet varför jag helt undviker tredjepart är att Teslas road assistance inte hjälper dig när du får punktering i Tyskland på semestern!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hmm, värt att notera. Jag måste kolla upp det och jämföra med vad erbjudandet jag just fick från Assistansbolaget innebär.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av leiflodde »

Funderar på varför de ej hjälper till.

För egentligen är det inte fälten som orsakar punkteringen utan däcket och får man då byta märke på däcket?
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av dstr »

Jag har 3e-part.

Jag vill ha 19" för komfort och räckvidd, och Teslas 19" tilltalar mig inte.
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Teslaägare, har du tredjepartsfälgar

Inlägg av Tjell »

dstr skrev:
Jag har 3e-part.

Jag vill ha 19" för komfort och räckvidd, och Teslas 19" tilltalar mig inte.
Just det tycker jag också. Orginalfälgar till vinterdäck och snygga 3:e-partfälgar till sommartofflorna.

På SC i Gbg har de bara sagt "snygga fälgar!".
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Skriv svar