Löddeköpinge + Sex!

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
FAJ
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 12 nov 2014 09:50
Ort: Lomma

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av FAJ »

Klara

IMG_6141.JPG
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av Generalbogge »

FAJ skrev:
Klara
Trevligt :)
Men när jag ser bilden kan jag ändå inte förstå varför man inte satsade på åtta istället för sex.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av Generalbogge »

Generalbogge skrev:
FAJ skrev:
Klara
Trevligt :)
Men när jag ser bilden kan jag ändå inte förstå varför man inte satsade på åtta istället för sex.
Kom i och för sig på en sak som är positivt med så som det blev, och det är att de som kör med släp kan ladda utan att behöva strula för mycket, eller ställa sig utanför p-platser.
Model S 90D -2017 Titanium
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av vigge50 »

Någon som har rapporterat till supercharger.info? Tänkte göra det men vi behöver ju inte bomba de som driver sidan med mail.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av EnTraktor »

Jag mailade igår kväll
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4865
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av chaffis75 »

Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av beef »

chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt, när det behövs, i Norden.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4865
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av chaffis75 »

beef skrev:
chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt när det behövs i norden.
ok.. där ser man.. de är klart kanske inte behövs så mycket med instruktioner om hur de ska installeras och sedan en besiktning så allt blev rätt.

Lite mer förvånad att de är danskar som kör service i hela norden, blir ju en bit att köra speciellt om du även räknar Norge, känns som där är så många laddare i Norge så de borde åtminstone ha egen service personal.
Tack ändå för upplysningen..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av beef »

chaffis75 skrev:
beef skrev:
chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Vad jag sett så används lokala företag till allt och Tesla projekt-leder från Danmark, en blå dansk X75D med gula skyltar som åter runt. Sedan utförs servicen av danskar som kör runt när det behövs i norden.
ok.. där ser man.. de är klart kanske inte behövs så mycket med instruktioner om hur de ska installeras och sedan en besiktning så allt blev rätt.

Lite mer förvånad att de är danskar som kör service i hela norden, blir ju en bit att köra speciellt om du även räknar Norge, känns som där är så många laddare i Norge så de borde åtminstone ha egen service personal.
Tack ändå för upplysningen..
De har säkert norskar som hjälper till men den information jag fått är att all planering, service m.m sker i och från Danmark.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4865
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av chaffis75 »

beef skrev:

De har säkert norskar som hjälper till men den information jag fått är att all planering, service m.m sker i och från Danmark.
ok, ja de låter väl rimligt...
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av Bjelke »

Park & Charge stod för kraftmatningen till stationerna iaf fram tills för nåt år sedan (då hade dom gjort det till 14 städer i Sverige sa han, Kim Schönning där)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
unumlapis
Teslaägare
Inlägg: 581
Blev medlem: 03 sep 2017 22:22
Ort: Limhamn

Re: Löddeköpinge + Sex!

Inlägg av unumlapis »

chaffis75 skrev:
Kanske lite halvt offtopic men vem är de som utför installation av SuC? Är de Teslas egna personal som reser runt?
Jag tänker på att de krävs säkert lite special kunskap om dessa prylar vilket man såklart kan utbilda folk i men samtidigt är de ju ganska sällan de installeras nya i respektive region så att utbilda lokal personal verkar också dumt.
Sedan använder man sig såklart av underleverantörer för asfaltering och gjutning men som sagt vem utför de där Tesla specifika?
Jag var förbi Lödde SuC'en när de höll på att fixa med elinstallationen vilket gjordes av El-Expressen i Lund AB som ingår i Instalco gruppen.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Skriv svar