Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tezzla
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 nov 2014 23:26
Ort: Nacka

Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av Tezzla »

Hej,
försökte idag ladda vid SuC i Upplands-Väsby.
Första gången pendlade den mellan 5-10 kW. Kom tillbaka senare på dagen och fick då 20kW.
Hade c:a 15-20% laddning så det berodde onte på att batterierna var tomma. Kan det bero på att de var kalla? (Hade inget gulmarkerat när jag kom dit, men vid första försöket hade bilen stått ute över natten, och sedan jade kag bara kört en 20km kanske. Senare på dagen hade jag kört mer + haft bilen i varmgarage i typ 30-40min).

Eller kan det varit låg effekt på SuC:n? Det var fullt eller max en plats ledig när jag var där.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av bjelkeman »

Ibland har jag sett det, men det var bättre om jag bytte laddstolpe. Kan vara värt att notera vilken stolpe det var, om vi behöver felanmäla. (1A, 1B, 2A etc).
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av Remuz »

Jag laddade på 3A och fick 110kW. Laddningen avbröts dock och gick inte att starta igen. Bytte då till 2A och fick full fart igen. Drog vidare med 320kmi batteriet (80%).
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av Bjelke »

Måste man dela laddare med någon så kan man få väldigt låg effekt, men det kan såklart bero på kallt batteri och/eller fel på stolpen oxå...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Blixten
Teslaägare
Inlägg: 108
Blev medlem: 18 jun 2016 13:43
Ort: Stockholm

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av Blixten »

Jag stod ensam vid stolpe 1 i lördags. Var inkopplad på 1A. Gjorde några ärenden och kom tillbaka efter 35 minuter och hade då fått ca 55km... (hade ca 10% när jag började). Borde väl bli mindre än 10kW..?!
För en gångs skull hade jag inte koll i appen som jag brukar, eftersom jag var upptagen med att handla.
Bytte stolpe när jag såg det, till en som jag delade med en annan bil och fick då direkt ca 65KW. Sen gick det upp på vanliga 90+ när den andra bilen var klar.

Är det något fel på 1/1A månne..?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Ken1
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 nov 2016 17:53

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av Ken1 »

laddade på 1a i fredags med samma problem. Pratade med en taxi chaufför som sa att det var fel på 1a. Bytte till 1b och då fick jag över 100 direkt.
Användarvisningsbild
Tezzla
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 nov 2014 23:26
Ort: Nacka

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av Tezzla »

Om 1A är den som är längst bort från Max (dvs längst norrut) så var det nog den jag stod vid första gången när jag bara fick 5-10kW.
Användarvisningsbild
PeppeBjork
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 22 aug 2017 21:26
Ort: Lidingö

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av PeppeBjork »

Laddade på 1a idag fick22 kw. Ringde Tesla support och dom meddelade den är trasig och elektriker är på g.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8565
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Långsam laddning på SuC i Upplands-Väsby?

Inlägg av Pontus »

Inte lagad klockan 21 idag. 4 taxi där + 3 till i kö när jag åkte. Måste stanna till några minuter imorgon bitti i stället :-(
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar