Fler snabbladdare på tråkiga / ödsliga ställen!

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Fler snabbladdare på tråkiga / ödsliga ställen!

Inlägg av Verdi »

EnTraktor skrev:
Jag väljer Toftaholm framför Ödeshög alla dagar i veckan. Äckligare toaletter än Ödeshög finns knappast i Sverige. Toftaholm är så mysigt ställe, där man kan sätta sig i en skön soffa eller gå ner till vattnet och verkligen varva ner, till skillnad från Ödeshög där stress och stank är ledorden. Macon i Frankrike är en motsvarighet till Toftholm, och man blir så glad när man hittar såna lugna ställen till skillnad från alla stressade och fullsatta rastställen.

Nä, Ödeshög är verkligen ingen höjdare heller. Men visst kan man väl gå ner till Burger King också om man vill? Eller blandar jag ihop SuC-ställena nu?

Jag har bara varit till Arboga, Ödeshög, Toftaholm, Löddeköpinge, Kristianstad och Slagelse än så länge. Och Gävle Bro förstås, men aldrig som Tesla-ägare.

Lutar nog åt att Arboga är bäst av dessa för vår del. Kristianstad är hemsk men där behöver jag egentligen aldrig ladda om jag inte vill då vi har ett torp i närheten. Finns dessutom en gratis Chademo vid Tivoliparken om det kniper (har jag för mig, aldrig laddat där själv).

I övrigt så är väl Slagelse och Ödeshög samma lika. Tråkiga och halvsunkiga ställen men det finns viss service ändå. Löddeköpinge är väl som Kristianstad förutom att det finns Burger King och mataffär tillgängligt. Toftaholm är säkert supertrevligt om man har gott om pengar, gott om tid och inga småbarn med... :-)
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Fler snabbladdare på tråkiga / ödsliga ställen!

Inlägg av vigge50 »

Verdi skrev:
Finns ju redan. Toftaholm. Finns väl inte ens en toalett med mindre än att man måste gå ett par hundra meter och in på herrgården och fråga om man får låna deras? Fler såna laddplatser vore förödande för oss som barnfamilj. Då skulle vi bli tvungna att omvärdera om vi verkligen kan ha en elbil.

På sommaren i fint väder kan man dock ha picknick på gräset ner mot vattnet om man kommer ihåg att stanna före och köpa med sig lite mat. Men i regn? På vintern? Vad gör man där då? Sitter i bilen och väntar?
Du behöver nog knappast fråga snällt för att låna toaletten då Toftaholm själva kontaktade Tesla för att få ha SuperCharger på området. De bör om någon ha full förståelse för att det kommer komma folk dit som inte planerar att äta men vill låna toalett mm.

Skulle dock har varit en klar fördel såklart ifall de hade toalett mm tillgängligt alltid vilket tyvärr inte är fallet.
Skriv svar