Var det inte så att man alltid kan ladda med typ 2 eller UMC om detta händer. Räcker med en stund för att få i lite ”startgas” i batteriet, så kan man snabbladda sen.
Problemet är ju känt sedan nåt år och Tesla borde kunna fixa problemet tycker man...
Problem vid låg batterinivå
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5491
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Problem vid låg batterinivå
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Problem vid låg batterinivå
upplevde det i somras med 4km kvar. Bytte till annan SuC och då drog det igång som det skulle. Kanske hade fått lite in i batteriet så den hade dragit igång även på första om jag väntat lite?
Inget fel på första SuC, kom en annan och laddade där med bra fart direkt efter.
Inget fel på första SuC, kom en annan och laddade där med bra fart direkt efter.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Re: Problem vid låg batterinivå
Min drog igång direkt med 114kW efter gårdagens äventyr.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Problem vid låg batterinivå
På nya batterier har det med soc och värme i batteriet att göraPontus skrev:Min drog igång direkt med 114kW efter gårdagens äventyr.
På äldre så är det bara batteritemp som spelar in
Du segade inte precis fram så batteriet säkert varmt och kan ta emot supercharging
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Problem vid låg batterinivå
Det är ganska stor skillnad mellan gamla och nya bilar. Min nya bil har väldigt svårt för att ladda med hög effekt på SuC. Nu när det inte är sommarvarmt längre är det ganska vanligt att den stannar och segar vid runt 40kW, trots att jag har kört många mil innan och batteriet borde vara hyfsat varmt. Efter 20 minuter eller så börjar effekten öka lite sakta.
Så gjorde aldrig min gamla P85, såvida inte batteriet var iskallt.
Så gjorde aldrig min gamla P85, såvida inte batteriet var iskallt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Problem vid låg batterinivå
Har för mig att de nya är sega under 10%mati skrev:Det är ganska stor skillnad mellan gamla och nya bilar. Min nya bil har väldigt svårt för att ladda med hög effekt på SuC. Nu när det inte är sommarvarmt längre är det ganska vanligt att den stannar och segar vid runt 40kW, trots att jag har kört många mil innan och batteriet borde vara hyfsat varmt. Efter 20 minuter eller så börjar effekten öka lite sakta.
Så gjorde aldrig min gamla P85, såvida inte batteriet var iskallt.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Problem vid låg batterinivå
Så uppträder min iaf.e5m1r skrev:Har för mig att de nya är sega under 10%
Model S P85DL+
Re: Problem vid låg batterinivå
Ja, under 10% blir det segt. Men även kyla verka påverka mer.e5m1r skrev:Har för mig att de nya är sega under 10%mati skrev:Det är ganska stor skillnad mellan gamla och nya bilar. Min nya bil har väldigt svårt för att ladda med hög effekt på SuC. Nu när det inte är sommarvarmt längre är det ganska vanligt att den stannar och segar vid runt 40kW, trots att jag har kört många mil innan och batteriet borde vara hyfsat varmt. Efter 20 minuter eller så börjar effekten öka lite sakta.
Så gjorde aldrig min gamla P85, såvida inte batteriet var iskallt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14