Köerna vid SUC i jultrafiken

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av Xmag »

Om jag hinner få leverans innan jul planerar jag min första långresa just till julhelgen. Stockholm-Sollefteå. Upp den 23:e december och hem dem 26:e. Dvs en mycket trafiktung helg. Hur kommer det då att se ut vid SUCarna? Misstänker att jag stannar vid tex Gävlebro och Sundsvall. Kommer det att vara kö? Hur har det sett it tidigare vid storhelger?
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av kangru »

Det beror väldigt mycket på vilken tid du kommer fram. Kommer du fram vid lunch eller strax efter så är det eventuellt fullt men borde inte vara något större problem skulle jag tro.

Fullerö lite norr om Uppsala har 10platser och kommer nog avlasta Gävlebro skulle jag gissa.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av e5m1r »

Håller du dig borta från norska sidan av kusten är det överlag lugnare men klart att det kan bli köer
Se det som tillfälle att nörda lite extra med andra tesla ägare
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av bladh »

e5m1r skrev:
Håller du dig borta från norska sidan av kusten är det överlag lugnare men klart att det kan bli köer
Se det som tillfälle att nörda lite extra med andra tesla ägare
:lol:
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av Xmag »

e5m1r skrev:
Håller du dig borta från norska sidan av kusten är det överlag lugnare men klart att det kan bli köer
Se det som tillfälle att nörda lite extra med andra tesla ägare
Jag har inga problem med att nörda mig med andra Teslaägare. Låter mycket trevligt. Det jag är orolig för är att resten av familjen får en första dålig upplevelse av livet med Tesla med en massa köande. De är inte lika entusiastiska som jag. För dem är det än så länge "bara en bil", dock en snygg och cool sådan. Jag kommer att förvarna dem så klart att det kan bli köer men vill undvika gnäll om att hade vi tagit sambons bil hade vi varit framme mycket snabbare.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av EnTraktor »

Min erfarenhet av E4 norrut från Stockholm är att man oftast laddar ensam. Så jag skulle gissa att det blir i halvfullt i jultrafiken. Ingen risk för några större köer skulle jag säga.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av Xmag »

EnTraktor skrev:
Min erfarenhet av E4 norrut från Stockholm är att man oftast laddar ensam. Så jag skulle gissa att det blir i halvfullt i jultrafiken. Ingen risk för några större köer skulle jag säga.
Låter lovande!
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Köerna vid SUC i jultrafiken

Inlägg av Bod »

Min erfarenhet säger att Gävlebro inte är något problem. När jag laddat där har jag för det mesta varit ensam och det har varit i samband med Sthlms sportlov. Ang Sundsvall var det problem med laddplatserna varit upptagna av fossiler eller gods i början. Det har inte skrivits något om det på ett tag, så det problemet finns förhoppningsvis inte längre.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Skriv svar