Infracity 1A trasig, hur rapportera till Tesla?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Hammar
Inlägg: 493
Blev medlem: 03 feb 2015 01:35
Ort: Kalmar

Re: Infracity 1A trasig, hur rapportera till Tesla?

Inlägg av Hammar »

mattiasottosson skrev:
chaffis75 skrev:
Man kan ju tycka att tesla som gör allt men automatik borde kunna känna av detta automatiskt... Jag menar om några kopplar in den och den knapt ger effekt eller att start sekvensen misslyckas på typ 2-3 bilar så borde den ju med automatik stängas och service anropas...
Om du nu inte är automatiskt så kanske de kunde ha något i bilens interface så man kan felrapportera utan att ringa?
Om den ger låg effekt till flera bilar i rad så är det nog inga problem med att känna av att det är något knas.
Är den helt trasig däremot, som den verkar vara i det här fallet, är det inte ens säkert att handshaken påbörjas av att den blir inkopplad i en bil tänker jag.
Om den är trasig så borde det ju gå att upptäcka med hjälp av statistik.
Varje gång som en bil laddas, så vet du ju att stolpen fungerar, åtminstone delvis. Om det sker med full effekt, så fungerar den helt.
Om du samlar på dig statistik om när varje stolpe används, så kan du ju använda den statistiken för att räkna ut sannolikheten för hur länge just den stolpen kommer att förbli oanvänd.
Du kan ju då bygga ett övervakningssystem som kollar om det är ovanligt lång tid som någon stolpe stått oanvänd, och då flaggar för att det kan vara något problem med stolpen.
Vad som är ovanligt lång tid, tas fram ur statistiken.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Infracity 1A trasig, hur rapportera till Tesla?

Inlägg av leiflodde »

Flera ggrr har det hänt mig att man ej får i kontakten i bilen har då varit det svarta skyddshöljet som gått sönder och fastnar inne i kontakten. Går att pilla bort men kanske inte att rekommendera?
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Infracity 1A trasig, hur rapportera till Tesla?

Inlägg av Tjell »

Aha, det kanske är bäst att inspektera pluggen innan man stoppar in den?!?


Sänt från min äppelskrutt...!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
GiGurra
Teslaägare
Inlägg: 252
Blev medlem: 21 aug 2017 20:04

Re: Infracity 1A trasig, hur rapportera till Tesla?

Inlägg av GiGurra »

SC svarade btw på mitt mail att dom kommer skicka ut en tekniker som ska kolla på det..
Någon som kan bekräfta om det fungerar igen?

Nedan skickades 12e 9.38

Kod: Markera allt

Fick precis svar om att en tekniker kommer dit idag och kollar på det.
Tack än en gång för att du meddelade oss om detta.
Skriv svar