Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 09 nov 2016 23:56
Ort: Uppsala

Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Frodo »

Sista datum att beställa ny bil för att få fri Supercharger?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av e5m1r »

Enligt rådande program och enbart med referral länk
Kommer kanske nytt program vem vet ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Soltesla
Inlägg: 38
Blev medlem: 18 dec 2017 21:35

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Soltesla »

Men kan man vara helt säker på att det är den 31 januari 2018 som gäller och inte 31 december 2017 för att få gratis supercharger med en referrallänk?
Eftersom jag är på väg att köpa en Tesla och absolut vill ha gratis supercharger epostade jag häromdan en säljare på Tesla och fick detta svar:

"Det besked jag har fått är att beställningar med referral ska placeras innan 31 december för att få tillgång till obegränsad gratis supercharging. Har bifogat ett skärmklipp ifrån en text på MyTesla konto där info kring detta står med." På skärmklippen står det "You have free, unlimited Supercharging for your current Tesla vehicle as well as any new Model S or Model X purchased before December 31, 2017."

Men sen idag fick jag ett brev från Tesla (Tesla Updates December 2017) där det står följande:

"Receive Free Supercharging and a 5-Year Extended Warranty
Our current Referral Program runs until January 31 and allows Tesla owners to give five friends free, unlimited Supercharging with Model S or Model X, or a 5‑year extended limited warranty with Tesla solar panels. Just ask friends who currently own a Tesla product to learn more about their ownership experience. Check out the full program details here."

Man blir ju onekligen lite konfunderad och undrar hur de ska ha det egentligen?
Är det nån som vet nåt mer?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Bjelke »

Vad jag vet så står det i infon i programmet att det gäller till sista januari iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Hyted »

Ja, fri superladdning skall vara Januari ut.
Soltesla
Inlägg: 38
Blev medlem: 18 dec 2017 21:35

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Soltesla »

Det låter bra, men för att vara på den säkra sidan ska jag kolla med min säljare på Tesla igen.
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Hyted »

Soltesla skrev:
Det låter bra, men för att vara på den säkra sidan ska jag kolla med min säljare på Tesla igen.
Ja se till att få svar.

Men det är väldigt tydligt att det är till sista Januari när man tittar på referralprogrammet i appen.

Sen kan man ju fundera på va som händer efter det.
Känns inte som att Tesla kommer lägga ner referralprogrammet helt men man vet ju inte.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Kulingen »

Hyted skrev:
Soltesla skrev:
Det låter bra, men för att vara på den säkra sidan ska jag kolla med min säljare på Tesla igen.
Ja se till att få svar.

Men det är väldigt tydligt att det är till sista Januari när man tittar på referralprogrammet i appen.

Sen kan man ju fundera på va som händer efter det.
Känns inte som att Tesla kommer lägga ner referralprogrammet helt men man vet ju inte.
Troligtvis om nu Tesla ska sluta med fri SuC så kanske referralprogrammet blir att man får typ 1000kWH istället för 400kWH per år?
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Bjelke »

Kulingen skrev:
Hyted skrev:
Soltesla skrev:
Det låter bra, men för att vara på den säkra sidan ska jag kolla med min säljare på Tesla igen.
Ja se till att få svar.

Men det är väldigt tydligt att det är till sista Januari när man tittar på referralprogrammet i appen.

Sen kan man ju fundera på va som händer efter det.
Känns inte som att Tesla kommer lägga ner referralprogrammet helt men man vet ju inte.
Troligtvis om nu Tesla ska sluta med fri SuC så kanske referralprogrammet blir att man får typ 1000kWH istället för 400kWH per år?
Ingen dålig gissning faktiskt :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9337
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av bylund »

Soltesla skrev:
Men kan man vara helt säker på att det är den 31 januari 2018 som gäller och inte 31 december 2017 för att få gratis supercharger med en referrallänk?
Eftersom jag är på väg att köpa en Tesla och absolut vill ha gratis supercharger epostade jag häromdan en säljare på Tesla och fick detta svar:

"Det besked jag har fått är att beställningar med referral ska placeras innan 31 december för att få tillgång till obegränsad gratis supercharging. Har bifogat ett skärmklipp ifrån en text på MyTesla konto där info kring detta står med." På skärmklippen står det "You have free, unlimited Supercharging for your current Tesla vehicle as well as any new Model S or Model X purchased before December 31, 2017."

Men sen idag fick jag ett brev från Tesla (Tesla Updates December 2017) där det står följande:

"Receive Free Supercharging and a 5-Year Extended Warranty
Our current Referral Program runs until January 31 and allows Tesla owners to give five friends free, unlimited Supercharging with Model S or Model X, or a 5‑year extended limited warranty with Tesla solar panels. Just ask friends who currently own a Tesla product to learn more about their ownership experience. Check out the full program details here."

Man blir ju onekligen lite konfunderad och undrar hur de ska ha det egentligen?
Är det nån som vet nåt mer?
Det fetade citatet är för ägare, oavsett referral eller ej. Som om någon existerande ägare skulle köpa utan att använda en referrallänk ändå.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Soltesla
Inlägg: 38
Blev medlem: 18 dec 2017 21:35

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Soltesla »

Jag har fått bekräftat från Tesla att det är den 31 januari 2018 som gäller för gratis supercharging med referrallänk.

Skönt! Då har man en månad till att fundera på valet S eller X och vilka tillbehör man ska beställa...
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Zoidberg »

Snart bara en månad kvar att beställa sin bil och få gratis tillgång till supercharge-nätverket.
Kör från Luleå till medelhavet utan drivmedelskostnad och inte en droppe bensin eller diesel!
D3380CD1-AFAF-4718-BEED-52550648E64A.jpeg
Jag slår ett slag för ”my bro” Danni. Han har haft oflyt med många avbokningar på sistone som han jobbat hårt för. Ange --- vid beställning så får både du och danni något fint.

Han kan allt du behöver veta om ekonomi och kostnader kring bilen. Han svarar alltid på frågor. Dag som natt.
En klippa som är värd min och fler rekommendationer.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10240
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Legato »

Danni fick iaf min referal och jag klantade i samma veva bort min egen ;)

Håller med om att han är grym och han gör mycket för att utbilda kreti o pleti i ett gäng Facebook-trådar. Han är också betydligt mer tålmodig än jag själv är :lol:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av erbo73 »

Blir det inte väldigt mkt snack om nåt som i sammanhanget inte är så mkt värt? Är fri SuC verkligen en dealbreaker på en bil för dryga miljonen?

Säg att man åker 2000 mil per år och laddar ALLT på SuC (bara det ganska osannolikt). 2000 mil torde innebära 4000 kWh. 400 får man från tesla hursomhelst så 3600 får man betala för. Sett nån siffra på 1,9 kr/kWh vilket per år skulle innebära 6800 kr. Visst, trevligt att slippa förvisso, men i det stora hela en försvinnande liten kostnad.

För mig är vitsen med Tesla just att det FINNS ett fungerande nätverk, sen att man tvingas betala för nyttjandet ser jag bara som bra så ingen som skulle kunna ladda hemma okynnesladdar på SuC.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Smutt »

erbo73 skrev:
Blir det inte väldigt mkt snack om nåt som i sammanhanget inte är så mkt värt? Är fri SuC verkligen en dealbreaker på en bil för dryga miljonen?

Säg att man åker 2000 mil per år och laddar ALLT på SuC (bara det ganska osannolikt). 2000 mil torde innebära 4000 kWh. 400 får man från tesla hursomhelst så 3600 får man betala för. Sett nån siffra på 1,9 kr/kWh vilket per år skulle innebära 6800 kr. Visst, trevligt att slippa förvisso, men i det stora hela en försvinnande liten kostnad.

För mig är vitsen med Tesla just att det FINNS ett fungerande nätverk, sen att man tvingas betala för nyttjandet ser jag bara som bra så ingen som skulle kunna ladda hemma okynnesladdar på SuC.
10år 68000kr för mig var det väldigt viktigt att få men vi har alla olika ekonomi
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av mati »

erbo73 skrev:
För mig är vitsen med Tesla just att det FINNS ett fungerande nätverk, sen att man tvingas betala för nyttjandet ser jag bara som bra så ingen som skulle kunna ladda hemma okynnesladdar på SuC.
Håller med. Men fri SuC ger en frihetskänsla som inte går att diskutera bort. Gratis är alltid bättre än ogratis. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
nasatech
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 okt 2017 08:24

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av nasatech »

Hei,

Jeg er fra "søsterklubben" i Norge og har laget en webside hvor man kan legge inn referral fra Model 3. På denne websiden ser jeg alle som legger inn koder og jeg kan fortelle at danni1257 gjør det veldig bra :) Mange fra Sverige som bruker hans kode!

Keep up the good work ;)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av Tars »

nasatech skrev:
Hei,

Jeg er fra "søsterklubben" i Norge og har laget en webside hvor man kan legge inn referral fra Model 3. På denne websiden ser jeg alle som legger inn koder og jeg kan fortelle at danni1257 gjør det veldig bra :) Mange fra Sverige som bruker hans kode!

Keep up the good work ;)
Kul att höra!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av danni »

nasatech skrev:
Hei,

Jeg er fra "søsterklubben" i Norge og har laget en webside hvor man kan legge inn referral fra Model 3. På denne websiden ser jeg alle som legger inn koder og jeg kan fortelle at danni1257 gjør det veldig bra :) Mange fra Sverige som bruker hans kode!

Keep up the good work ;)
Åh, nu gjorde du mig väldigt glad! Det kanske blir en Roadster för mig till slut ändå! 8-)

Tack också för den grymma sidan och alla andra bra verktyg du gjort!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
nasatech
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 okt 2017 08:24

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av nasatech »

danni skrev:

Åh, nu gjorde du mig väldigt glad! Det kanske blir en Roadster för mig till slut ändå! 8-)

Tack också för den grymma sidan och alla andra bra verktyg du gjort!
Takk for hyggelig tilbakemelding :)
nasatech
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 okt 2017 08:24

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av nasatech »

danni skrev:
nasatech skrev:
Hei,

Jeg er fra "søsterklubben" i Norge og har laget en webside hvor man kan legge inn referral fra Model 3. På denne websiden ser jeg alle som legger inn koder og jeg kan fortelle at danni1257 gjør det veldig bra :) Mange fra Sverige som bruker hans kode!

Keep up the good work ;)
Åh, nu gjorde du mig väldigt glad! Det kanske blir en Roadster för mig till slut ändå! 8-)

Tack också för den grymma sidan och alla andra bra verktyg du gjort!
Gratulerer med Roadster! 77 referrals :) Nice!! https://top.teslastats.no/?country=se&region=&all=no
Användarvisningsbild
MrSteelneck
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 jan 2019 07:58
Ort: Vallentuna

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av MrSteelneck »

Om det är någon som vill beställa bil innan första februari, för att få gratis laddning i 6 månader, är det hög tid. Använd t ex min kod:http://---
Model S LR
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av danni »

nasatech skrev:
danni skrev:
nasatech skrev:
Hei,

Jeg er fra "søsterklubben" i Norge og har laget en webside hvor man kan legge inn referral fra Model 3. På denne websiden ser jeg alle som legger inn koder og jeg kan fortelle at danni1257 gjør det veldig bra :) Mange fra Sverige som bruker hans kode!

Keep up the good work ;)
Åh, nu gjorde du mig väldigt glad! Det kanske blir en Roadster för mig till slut ändå! 8-)

Tack också för den grymma sidan och alla andra bra verktyg du gjort!
Gratulerer med Roadster! 77 referrals :) Nice!! https://top.teslastats.no/?country=se&region=&all=no
Tack så mycket! Nu måste jag bara lista ut hur mycket skatt det blir och hur jag ska kunna betala den :(
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
nasatech
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 okt 2017 08:24

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av nasatech »

danni skrev:
nasatech skrev:
danni skrev:
nasatech skrev:
Hei,

Jeg er fra "søsterklubben" i Norge og har laget en webside hvor man kan legge inn referral fra Model 3. På denne websiden ser jeg alle som legger inn koder og jeg kan fortelle at danni1257 gjør det veldig bra :) Mange fra Sverige som bruker hans kode!

Keep up the good work ;)
Åh, nu gjorde du mig väldigt glad! Det kanske blir en Roadster för mig till slut ändå! 8-)

Tack också för den grymma sidan och alla andra bra verktyg du gjort!
Gratulerer med Roadster! 77 referrals :) Nice!! https://top.teslastats.no/?country=se&region=&all=no
Tack så mycket! Nu måste jag bara lista ut hur mycket skatt det blir och hur jag ska kunna betala den :(
I Norge blir det enten 50% skatt eller 22% skatt. Myndighetene skal se på det. 50% fordi det er toppskatt på inntekt, men da kan vi trekke fra utlegg vi har hatt (for min del servere til sidene mine, tur til Tesla i USA, utstyr vi må kjøpe osv.). Blir det 22% så er det «kapitalinntekt» (samme som å tjene på aksjer). Da får vi ikke skrive av.

Du er da på vei til Roadster nummer 2 som kan finansiere nummer 1? ;)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Fri Supercharger endast till 31 januari 2018?

Inlägg av danni »

nasatech skrev:
I Norge blir det enten 50% skatt eller 22% skatt. Myndighetene skal se på det. 50% fordi det er toppskatt på inntekt, men da kan vi trekke fra utlegg vi har hatt (for min del servere til sidene mine, tur til Tesla i USA, utstyr vi må kjøpe osv.). Blir det 22% så er det «kapitalinntekt» (samme som å tjene på aksjer). Da får vi ikke skrive av.

Du er da på vei til Roadster nummer 2 som kan finansiere nummer 1? ;)
Här i Sverige är det 58% skatt på vinsten, utan tvekan. Sen är det också 31% socialavgifter på bilens värde. De ska Tesla betala men frågan är om Tesla kommer kräva mig på pengarna. Isåfall är det ju inte lönt. Jag måste prata med en skattejurist om det.

Jag kommer inte hinna upp i 100% på andra bilen. Men även med runt 50% rabatt kan det vara värt att leasa den i mitt företag och sälja den jag får gratis. Vi får se hur jag gör.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar