SuC Arlanda

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: SuC Arlanda

Inläggav Teslaägare Smutt » 26 dec 2017 17:24

Är jag den enda som tror dom stänger ner infra så fort Strängnäs och typ Enköping är klart?
Grå S60 väntar på M3 med present
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inläggav LarsL » 26 dec 2017 17:24

Kulingen skrev:
LarsL skrev:Enklast är ju att göra om både Infra och Arlanda till avgiftsbelagda laddare, alltså kalla dem för något annat än Superchargers. De som måste ladda för att de saknar hemmaladdning eller om de kör mycket lokalt i Stockholm har en tillförlitlig snabbladdare att ta till om de måste men ingen kommer ladda bara för att det är gratis. Tesla skulle inte heller bryta emot något avtal eftersom gratis laddning gällde Superchargers och inget annat.

Citycharger ”CC”

Eller Commercial Charger
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Bokat Model 3, med dragkrok!
Användarvisningsbild
LarsL

Inläggav Teslaägare Tars » 26 dec 2017 17:42

Jag va där igår kväll och alla va inplastade fortfarande
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare 12man » 26 dec 2017 17:44

Smutt skrev:Är jag den enda som tror dom stänger ner infra så fort Strängnäs och typ Enköping är klart?
nej, eller när mark/centrumägaren vill förhandla....
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dstr » 26 dec 2017 17:57

Smutt skrev:Är jag den enda som tror dom stänger ner infra så fort Strängnäs och typ Enköping är klart?

Nej. Att flytta runt laddare för att balansera användandet vore inte alls orimligt.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kulingen » 26 dec 2017 19:00

LarsL skrev:
Kulingen skrev:
LarsL skrev:Enklast är ju att göra om både Infra och Arlanda till avgiftsbelagda laddare, alltså kalla dem för något annat än Superchargers. De som måste ladda för att de saknar hemmaladdning eller om de kör mycket lokalt i Stockholm har en tillförlitlig snabbladdare att ta till om de måste men ingen kommer ladda bara för att det är gratis. Tesla skulle inte heller bryta emot något avtal eftersom gratis laddning gällde Superchargers och inget annat.

Citycharger ”CC”

Eller Commercial Charger

Suck tänkte inte på det
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.21.9 + Nya navigatorn
Rabattkod obegränsad Supercharger Tesla + 4.500 kr rabatt
http://ts.la/johan6219
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 26 dec 2017 19:07

När jag köpte min bil utan hemmaladdning var infra en sales pitch från folket på tesla i Täby.

Taxi kan lätt lösa sina problem, men varför? Dom är ju lovade gratis laddning ...
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Ska du köpa en ny Tesla? Skicka meddelande till mig innan så kommer vi överens om något bra.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kulingen » 26 dec 2017 19:46

Remuz skrev:När jag köpte min bil utan hemmaladdning var infra en sales pitch från folket på tesla i Täby.

Taxi kan lätt lösa sina problem, men varför? Dom är ju lovade gratis laddning ...

Håller med dig därav tycker jag Tesla kan sälja ut denna rättighet för dom som vill att byta fri SuC Infra City mot Arlanda då blir väl alla vinnare men det kommer inte finnas några förlorare.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.21.9 + Nya navigatorn
Rabattkod obegränsad Supercharger Tesla + 4.500 kr rabatt
http://ts.la/johan6219
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bjelkeman » 31 mar 2018 16:38

Har det hänt nåt på SuC Arlanda, har det börjat använda den för taxi?

Jag var vid InfraCity vid lunch och stod en halvtimme. Bara tre bilar när jag kom och max fem under tiden jag stod där och ingen taxi på hela tiden. Det har jag aldrig set på ett och ett halvt år. Jag har varit ensam där mitt i natten, men aldrig sett den tom på taxi vid lunch. Slump eller Arlanda? :D
Model S 75D. Bokad Model 3. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 31 mar 2018 16:41

bjelkeman skrev:Har det hänt nåt på SuC Arlanda, har det börjat använda den för taxi?

Jag var vid InfraCity vid lunch och stod en halvtimme. Bara tre bilar när jag kom och max fem under tiden jag stod där och ingen taxi på hela tiden. Det har jag aldrig set på ett och ett halvt år. Jag har varit ensam där mitt i natten, men aldrig sett den tom på taxi vid lunch. Slump eller Arlanda? :D

Nog bara en slump.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers