Re: SuC Arlanda
Postat: 26 dec 2017 16:24
Är jag den enda som tror dom stänger ner infra så fort Strängnäs och typ Enköping är klart?
Eller Commercial ChargerKulingen skrev:Citycharger ”CC”LarsL skrev:Enklast är ju att göra om både Infra och Arlanda till avgiftsbelagda laddare, alltså kalla dem för något annat än Superchargers. De som måste ladda för att de saknar hemmaladdning eller om de kör mycket lokalt i Stockholm har en tillförlitlig snabbladdare att ta till om de måste men ingen kommer ladda bara för att det är gratis. Tesla skulle inte heller bryta emot något avtal eftersom gratis laddning gällde Superchargers och inget annat.
nej, eller när mark/centrumägaren vill förhandla....Smutt skrev:Är jag den enda som tror dom stänger ner infra så fort Strängnäs och typ Enköping är klart?
Nej. Att flytta runt laddare för att balansera användandet vore inte alls orimligt.Smutt skrev:Är jag den enda som tror dom stänger ner infra så fort Strängnäs och typ Enköping är klart?
Suck tänkte inte på detLarsL skrev:Eller Commercial ChargerKulingen skrev:Citycharger ”CC”LarsL skrev:Enklast är ju att göra om både Infra och Arlanda till avgiftsbelagda laddare, alltså kalla dem för något annat än Superchargers. De som måste ladda för att de saknar hemmaladdning eller om de kör mycket lokalt i Stockholm har en tillförlitlig snabbladdare att ta till om de måste men ingen kommer ladda bara för att det är gratis. Tesla skulle inte heller bryta emot något avtal eftersom gratis laddning gällde Superchargers och inget annat.
Håller med dig därav tycker jag Tesla kan sälja ut denna rättighet för dom som vill att byta fri SuC Infra City mot Arlanda då blir väl alla vinnare men det kommer inte finnas några förlorare.Remuz skrev:När jag köpte min bil utan hemmaladdning var infra en sales pitch från folket på tesla i Täby.
Taxi kan lätt lösa sina problem, men varför? Dom är ju lovade gratis laddning ...
Nog bara en slump.bjelkeman skrev:Har det hänt nåt på SuC Arlanda, har det börjat använda den för taxi?
Jag var vid InfraCity vid lunch och stod en halvtimme. Bara tre bilar när jag kom och max fem under tiden jag stod där och ingen taxi på hela tiden. Det har jag aldrig set på ett och ett halvt år. Jag har varit ensam där mitt i natten, men aldrig sett den tom på taxi vid lunch. Slump eller Arlanda?
för alla eller bara taxi?Limokungen skrev:Idag 07.00 öppnade äntligen SuC på Arlanda
Bredden? (Aha, Infra City har bytt namn )Limokungen skrev:Egentligen bara för taxi, men tror inte det ligger nån spärr för andra Teslor, men taxi är förbjudna att ladda i Bredden, så om taxi håller sig därifrån så är det nog bra om privat Teslor håller sig borta från Arlanda.
så den ligger inte innanför en bom eller på liknande avspärrat område?Limokungen skrev:Egentligen bara för taxi, men tror inte det ligger nån spärr för andra Teslor, men taxi är förbjudna att ladda i Bredden, så om taxi håller sig därifrån så är det nog bra om privat Teslor håller sig borta från Arlanda.
Mycket bra! Precis när jag skaffat Tesla händer detta! Kommer jag från långresor är det i 9 fall av 10 från norr så kan vara trevligt med ett kort stopp för att komma hem med lite högre laddning när jag inte kan ladda i mitt vanliga garage. Kändes dock trist om det var fullt med taxis där, hade inte vågat lämna bilen bredvid en taxi, lär ju kommit tillbaka med dörruppslag överallt.Limokungen skrev:Egentligen bara för taxi, men tror inte det ligger nån spärr för andra Teslor, men taxi är förbjudna att ladda i Bredden, så om taxi håller sig därifrån så är det nog bra om privat Teslor håller sig borta från Arlanda.
Tanken är att SuC ska användas för långresor. Det skulle taxiåkarna tänkt på innan man retade upp övriga Teslaägare och tro att dom kommer få ha den för sig själva.Limokungen skrev:Tanken är som sagt att privat tesla INTE ska ladda på Arlanda, nu kommer det finns plats i Bredden!
Var kommer uppgiften att det numer är förbjudet för Taxi att ladda i Bredden/Infra City?Limokungen skrev:Egentligen bara för taxi, men tror inte det ligger nån spärr för andra Teslor, men taxi är förbjudna att ladda i Bredden, så om taxi håller sig därifrån så är det nog bra om privat Teslor håller sig borta från Arlanda.