SuC Arlanda

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dansken
Teslaägare
Inlägg: 477
Blev medlem: 12 dec 2016 14:53

Re: SuC Arlanda

Inlägg av Dansken »

Något måste jo ha hänt på Arlanda. Har varit i Infra Ciry nästan en timme, och inte en taxi så långt öget räcker.
Eller är det bara en vanlig söndag?
Bild
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: SuC Arlanda

Inlägg av Franz »

tr1 skrev:
Enligt mitt avtal med Tesla har jag rätt att ladda utan kostnad vid Teslas nät av SC-laddare. En laddare ingår inte i detta nät bara för att den ser ut som en SC-laddare och/eller för att den tillhandahålls av Tesla. Således har jag inte rätt att ladda vid Arlanda. Jag kan heller inte kräva att få ladda vid de laddare som finns vid Teslas service centers. Att ”ta sig” den rätten är lika brottsligt som att koppla in sig på grannens elnät. Enligt 8 kap. 10 § första stycket brottsbalken döms den som olovligen avleder elektrisk kraft för olovlig kraftavledning till böter eller fängelse i högst ett år. Är brottet grovt, döms enligt paragrafens andra stycke till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Brottet kan t.ex. anses som grovt om laddning sker ”systematiskt”, dvs. om laddning sker ofta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det var någon som kopplade in sin fastighet olovligt i 12 år och ändå ansågs inte brottet som grovt. Tippar på att du nog får koppla upp en rejäl strömslukare (industrilokal) eller utsatt andra för fara för att 6 månader + skall vara aktuellt.
Driver sajten Car.info
Skriv svar