Tyskland har stoppat Teslas utbyggnad av Superchargers?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

chaffis75
elbilist
Inlägg: 4863
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Tyskland har stoppat Teslas utbyggnad av Superchargers?

Inlägg av chaffis75 »

blincoln skrev:
chaffis75 skrev:
EnTraktor skrev:
chaffis75 skrev:
@EnTraktor, som sagt jag lyssnar bara på vad ABRP, de gäller denna rutt... Med en S85 så blir de också restriktioner, kanske de är olika sträckor vi pratar om...
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 1f32cdff06
Jag vet inte vad abetterrouteplanner föreslår. Detta känns som den mest naturliga sträcka att åka och den jag åkte.
Från SC Herzsprung till SC Nempitz är det 25 mil och det klarar en 85D eller modell 3 utan några som helst problem oavsett vad abetterrouteplanner säger eller föreslår.
Då litar jag på dina ord för detta är precis den vägen som vi brukar köra... ABRP är kanske försiktig i sin uträkning.
Du har max speed på 180 km/h, vilket innebär att ABRP antar att du kommer köra i 180 så fort det är fri fart. Då klarar varken en S85 eller Model3 att köra från SC Herzsprung till SC Nempitz. Sänk eller kryssa i "Slower if needed".
aa.. tack för tipsen... även när de är fri hastighet så brukar ju medel hastigheten på motorvägen i Tyskland inte vara så hög så man bör kanske dra ner den parametern en bit. Personligen brukar jag hålla mig runt 150-170 när de är glas trafik och man får köra på...

Oavsett så tycker jag den nya laddaren (strax söder om Berlin på A9) är bra så de ger mer valmöjligheter speciellt om jag nu väljer standard batteriet. Sedan tittade jag på google satellit vy och och ser ju inte ut att vara någon rolig plats, tråkigt för de gör ju att man kanske varken kan äta eller göra något annat vettigt medans man laddar.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar