Sthlm-Vemdalen , måste jag ha Chademo ?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Sthlm-Vemdalen , måste jag ha Chademo ?

Inlägg av lem »

Hej!
Vi skall upp till Vemdalen snart. Skall man köra över Mora eller låna en Chademo för att köa i Sveg? Har några andra alternativ kommit upp?
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Sthlm-Vemdalen , måste jag ha Chademo ?

Inlägg av Kirre »

Säkrare att köra över Mora. Är det problem med Sveg (eller upptagen) tappar man eventuell tidsvinst direkt. Ska själv åka Uppsala - skalet på onsdag och med tanke på väderprognosen med snö etc tänkte jag inte chansa utan laddar på SuC Mora på vägen upp.
Dock, med reservation om Chademo Ljusdal är öppnad. Då blir det nog den istället.
Hemvägen är det nedför så då tar du dig enkelt via Järvsö/Bollnäs hela vägen ner till SuC Gävle.

Längtar numera verkligen efter att SuC Hudiksvall öppnar... Resan upp till Vemdalen kommer då att gå minst 30 min fortare.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Sthlm-Vemdalen , måste jag ha Chademo ?

Inlägg av tehjimos »

Man borde alltid ha en CHAdeMO med sig ;)

Mora är nog en bra rutt, trevligare landskap jämnfört med E4an.. mindre förbrukning också pga lägre hastighet.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
frebac
Teslaägare
Inlägg: 96
Blev medlem: 28 feb 2018 14:15

Re: Sthlm-Vemdalen , måste jag ha Chademo ?

Inlägg av frebac »

Hur gick resan?
Ska nämligen åka samma väg via Gävle och tänkte ladda fullt där och då ska jag ha 15% kvar när jag anländer björnrike. Men nu har man fullpackad bil och takbox så fortfarande osäker :-)
Finns bra laddnöjligheter framme i björnrike och behöver man abonnemang etc?
Skriv svar