Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av e5m1r »

Jag hade problem de själva kunde inte se nåt fel och startade laddning via telefon
Jag kom själv på att kortet jag lagt upp byts ut och bytte kort info sen dess har det funkat bra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Gustafsson »

Har också råkat ut för att kredikortet kopplat till RFID brickan hos Fortum gått ut. Ingen varning, bara det att laddaren verkar trasig. Efter flera vändor med Fortum per telefon förstod vi vad problemet var. Funkat så där sedan dess, t.ex har 22 kW laddaren vid McDonalds IKEA i linköping aldrig funkat för mig utan att kundtjänst manuellt startar laddaren. Trots anmälan om att ett av uttagen var trasigt har man inte fixat det sist jag försökte ladda där.
Lite att göra för Fortum där.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av lator »

Gustafsson skrev:
Har också råkat ut för att kredikortet kopplat till RFID brickan hos Fortum gått ut. Ingen varning, bara det att laddaren verkar trasig. Efter flera vändor med Fortum per telefon förstod vi vad problemet var. Funkat så där sedan dess, t.ex har 22 kW laddaren vid McDonalds IKEA i linköping aldrig funkat för mig utan att kundtjänst manuellt startar laddaren. Trots anmälan om att ett av uttagen var trasigt har man inte fixat det sist jag försökte ladda där.
Lite att göra för Fortum där.
Många hävdar att en förutsättning för att få fungerande snabbladdare är en betalningslösning men jag kan inte se att det fungerar bättre där man tar betalt... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av kallekula »

Någon som gjort kundundersökningen som Fortum Charge & Drive skickade ut idag?

Om undersökningen går ut på att gradera påståenden som "Fortum driver förändringen för en renare värld" och "Fortum är inspirerande"... Har man fattat något alls då? Tomtar.

Jag har en tag på Charge & Drive för att jag en gång skulle till ett ställe där det var enda laddlösningen. Simple as that. Sätter de upp laddare på fler ställen och har vettiga priser kommer jag troligen ladda mer där. Om det inte händer så kommer jag troligen ladda mindre där.
Användarvisningsbild
Simon
Teslaägare
Inlägg: 556
Blev medlem: 16 dec 2014 21:45

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Simon »

Jerker skrev:
Undrar vad deras problem är, för Clevers laddare strular aldrig, och dem har jag jag använt många gånger.
Clever är dyrt. Det är säkert därför det funkar.
Användarvisningsbild
Wilson
elbilist
Inlägg: 371
Blev medlem: 22 nov 2015 12:39
Ort: Stockholm

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Wilson »

Simon skrev:
Jerker skrev:
Undrar vad deras problem är, för Clevers laddare strular aldrig, och dem har jag jag använt många gånger.
Clever är dyrt. Det är säkert därför det funkar.
Nej, tvärtom. Clever är billigt nu! Prissänkning fr.o.m. idag. 3kr/kWh alt. 399kr/mån och ladda så mycket du vill.

http://www.mynewsdesk.com/se/clever/pre ... rk-2463452
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Remuz »

Laddade Fortum idag. Läste inte så noga så jag såg först senare att dom ändrat ac till 1kr/min. 31min kostade 31kr och gav 5.6kWh, Dvs 5.5kr/kWh. Rätt värdelöst. Gav 2.40kr/kWh tidigare
P85D svart/svart med gratis SuC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Svenssons »

kallekula skrev:
Någon som gjort kundundersökningen som Fortum Charge & Drive skickade ut idag?
Jag fick den för någon vecka sedan. Klankade ner på minuttaxa och skrev att det inte alls var OK. Gav medelmåttigt betyg i övrigt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Gustafsson »

Skrev den igår, inte så positivt omdöme härifrån heller. Mest pga dålig funktion på flera av de Fortum laddare jag provat.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Viper »

Simon skrev:
Jerker skrev:
Undrar vad deras problem är, för Clevers laddare strular aldrig, och dem har jag jag använt många gånger.
Clever är dyrt. Det är säkert därför det funkar.
Frugan skulle nyss ladda på Clever/CircelK i strängnäs o ta en fika. Första gången hon provar Clever själv och så klart funkar det inte. Ringer kundtjänst och dom har ingen aning ... klart besviken. Står bara "laddningen avbryts" direkt när man försöker koppla upp. Vi har långt kvar ...
Model S 75D 2016 Midnight silver
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Svenssons »

Viper skrev:
Simon skrev:
Jerker skrev:
Undrar vad deras problem är, för Clevers laddare strular aldrig, och dem har jag jag använt många gånger.
Clever är dyrt. Det är säkert därför det funkar.
Frugan skulle nyss ladda på Clever/CircelK i strängnäs o ta en fika. Första gången hon provar Clever själv och så klart funkar det inte. Ringer kundtjänst och dom har ingen aning ... klart besviken. Står bara "laddningen avbryts" direkt när man försöker koppla upp. Vi har långt kvar ...
Tyvärr lite sent svar, när jag har haft problem så har det varit för att jag har använt fel RFID-bricka. Detta har hänt mer än en gång.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Viper »

Hmm ... ok. Hon använde Clevers laddkort. Jag har laddat tidigare på Clever och då har det funkat bra.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Har Fortum Charge&drive månadsavgift?

Inlägg av Viper »

Ber om ursäkt för att tråden numera gått OT ...

I Clevers app så står det "Nödstopp intryckt, inväntar assistans för att åtgärda" för den här stationen i Strängnäs/Circle K. Om det nu är så, så borde väl kundtjänst kunna få upp samma sak? Dessutom så står det fortfarande så (sedan i lördags). Helt oacceptabelt ... eller?
Model S 75D 2016 Midnight silver
Skriv svar